Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den store kjærlighetstråden v3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor mye du leser i denne tråden, men ekte kjærlighet er å ta i! De fleste (neida,ikke alle) griner over småting, og som oftest småforelskelser. Jeg hadde aldri tatt en ex tilbake på den måten, men jeg vet om flere som har fått en makeover og eksen har funnet ut "hva han gikk glipp av". Så for alle dere som mer enn gjerne tar imot esk-kjæresten på feil grunnlag; dette er mitt beste råd :)

Lenke til kommentar
Det eneste dere/vi kommer med er "kom deg videre","bryt all kontakt", "det er flere fisker i havet" osv osv. You make it sound too easy! Det er et helvette. Man bryr seg ikke om di andre fiskene når hjertet kun banker for en kar, og det er en kamp hver dag om å ikke sende eksen en mld eller knekke sammen av tårer. Det er tøft.

Så sant, så sant. Men det er som regel det folk trenger å høre. Enten fordi dem ikke har forstått det selv, eller fordi dem trenger å bekrefte det.. I gamle dager her gikk det igjen "vær degselv og haun kommer til deg". Det var ihvertfall bullshit

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sitter litt i en dritt situasjon her..

 

Jeg har/hadde en veldig veldig god venninne.. Vi var bestevenner, og hadde aldri hatt en så god venn noen av oss. Vi var veldig glad i hverandre osv osv.. plutselig begynner det komme litt følelser inn i bildet (ingen av oss er av de som faller lett for folk.. så ja..). Hennes følelser går raskt bort, og er ikke noe særlig pes. Mine derimot forblir, og utvikler seg til ganske sterke følelser. Hvor mer mine utviklet seg hvor mer minsket hennes følelser..

 

Så etterhvert begynte jo hun selvfølgelig med random roting med gutter osv. (et par ganger). Jeg blir da ganske såret av dette, men forstår jo selvfølgelig at hun gjør det.. så blir jo ikke direkte sint på henne, kun såret. Og hun var veldig forståelsesfull, og var der på en måte for meg og viste medfølelse osv.

 

Jeg ble ofte veldig deppet pga følelsene mine for henne.. hun hadde ingen for meg, og jeg ville ikke miste den beste vennen jeg noen gang har hatt. Så jeg holdt med henne, og prøvde ha et normalt vennskap. Men jeg var som sagt ganske deppet^^

 

Så jeg tenkte jeg må jo bli kvitt følelsene på et annet vis enn å miste kontakt.. Så jeg tenkte jeg skulle prøve få noe til med en annen jente for å se om følelsene for denne nye kunne skyve unna noen av de sterke følelsene jeg hadde for min gode venninne. Jeg fikk litt god kontakt med en annen jente, og hun ble interessert i meg. Men jeg viket ganske fort unna, fordi jeg ikke klarte konsentrere meg om en annen jente enn venninna mi. Hun var i tankene mine 24/7, og ikke ville det vært rettferdig mot hun nye heller.

 

Dette var for et par måneder siden. De sterke følelsene mine fortsatte, og forrige uke dro vennina mi på ferie.. Nå kom hun tilbake fra ferien, og jeg titter på facebook, og ser hun har lagt ut bilder.. Bilder hvor hun kliner med en gutt, som tydeligvis var hennes lille sommerflørt.

 

Jeg ble ganske såret av det, og når jeg fortalte dette til hun.. sa hun at hun ble veldig skuffet over meg, og at hun synes det var ganske dårlig gjrot av meg å reagere når jeg gjorde det jeg gjorde med hun andre jenta..

 

Hva mener folket? Er det teit av meg å reagere? Burde jeg ikke føle det sånn jeg gjør etter at jeg prøvde med hun andre?

 

Ble fryktelig langt, men :$

 

Jeg skal komme med en klassiker, jeg vet hvordan du har det. :) Jeg forstår godt at du reagerer, det vil si, jeg forstår at følelsene dine reagerer. Det er jo åpenbart at følelsene dine reagerer når jenta du er forelsket i kysser andre menn. Hvis jeg ikke har misforstått innlegget ditt helt så er dere bare venner, hun har også fortalt at hun ikke har følelser for deg. Da synes jeg at det er direkte urettferdig av deg å fortelle henne at du blir såret av at hun "holder på med" andre gutter. Du må jobbe med dine følelser slik at du klarer å godta at hun har andre gutter, spesielt hvis du vil beholde henne som en god venn. Du må forstå at du ikke kan tvinge henne til å bli forelsket i deg, så her er det du som må slå av kjærestefølelsene for din veninne. Dette er absolutt ikke noe enkelt, jeg er i en liknende situasjon selv - er enda ikke avklart om hun er interessert eller ikke, men det skal vi snart få en slutt på. Poenget er at om hun sier at hun ikke er interessert så må jeg bare godta det, jeg kan ikke drive å si at hun sårer meg ved at hun kysser med andre gutter. Hun må jo følge sitt hjerte. Selv om mitt hjerte banker for henne, så er det ikke mye hun får gjort med det. Jeg vil ikke miste henne som en venn, så er hun ikke interessert så må jeg flippe bryteren å slutte å se på henne som en potensiell kjæreste. Så enkelt kan det sies, om det er lett i praksis - det er en helt annen sak.

 

Moralen er altså at du bare må godta at hun har andre gutter, siden dere ikke er kjærester så har du absolutt ikke noe du skulle sagt. Ved å fortelle henne at hun sårer deg ved at hun koser med andre gutter så risikerer du bare å ødelegge det vennskapet dere har, så for din egen skyld - ta deg sammen, slå av kjærestejakten på henne. Ikke prøv aktivt å finne deg noen andre - det fungerer aldri! Lev livet som singel og ta livet med ro. Bearbeid de følelsene du har og godta at hun faktisk ikke gjengjelder dem. Det er kjipt som faen, men det er nok noe du bare må jobbe deg igjennom.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Altså... Det er ikke sånn at jeg vil bli singel bare for å prøve meg på henne. Problemene våre begynte lenge før hun kom på banen, men man føler man skylder kjæresten å prøve, ikke sant? Men nok blir nok etterhvert. For alt jeg vet kan følelsene for nr.2 komme som en reaksjon på det begredelige forholdet mitt atm. Mindfuck.

Er dette noe du har tenkt nøye gjennom? Virker som du er litt usikker på hva du vil i utgangspunktet, siden du sier nr 2 kanskje bare er en reaksjon på forholdet ditt. De fleste forhold er jo litt opp og ned, kan jo bare være en "nede" periode, dere har jo vært sammen en stund. Og nr 2 virker jo ikke akkurat ok, når hun oppfører seg som hun gjør..

 

Har diskutert lignende forhold med venner, både mine og deres, og det er ganske vanlig å bli litt betatt av noen andre hvis man har en dårlig periode i forholdet, men som regel går den dårlige perioden over, og man oppdager at det er den man er med man vil ha. Så er du egentlig sikker på hva du vil, og har du virkelig gitt kjæresten din den sjansen hun fortjener?

Lenke til kommentar
Er dette noe du har tenkt nøye gjennom?
Hei du. En del. Har følt sånn en stund. Vi har snakket sammen og hun vet hva jeg føler.
Virker som du er litt usikker på hva du vil i utgangspunktet, siden du sier nr 2 kanskje bare er en reaksjon på forholdet ditt. De fleste forhold er jo litt opp og ned, kan jo bare være en "nede" periode, dere har jo vært sammen en stund. Og nr 2 virker jo ikke akkurat ok, når hun oppfører seg som hun gjør..
Har nok fremstilt "nr 2" i et dårlig lys i et øyeblikk av affekt. Tror faktisk hun er hobbypsykologen min uten baktanker. Greia er at hun har vært gjennom nøyaktig det samme og vet hva jeg gjennomgår. Hun har virkelig vært en god venn. Fått meg i godt humør når jeg er nedfor og snakket med meg når jeg har vært alene med hodet mitt.

 

Har diskutert lignende forhold med venner, både mine og deres, og det er ganske vanlig å bli litt betatt av noen andre hvis man har en dårlig periode i forholdet, men som regel går den dårlige perioden over, og man oppdager at det er den man er med man vil ha. Så er du egentlig sikker på hva du vil, og har du virkelig gitt kjæresten din den sjansen hun fortjener?
For å være ærlig så vet jeg ikke hva jeg vil. Tror jeg bare vil være uten forpliktelser en stund. Et avbrekk fra rutiner og forventninger. Vi prøver virkelig, men man kan ikke fremtvinge følelser. Vennegreia prøver vi óg (det fungerer _ikke_!) Ender sikkert opp med henne igjen om en stund, men akkurat nå vil jeg bare være alene. Takk for svar hvertfall.
Lenke til kommentar
Gjest Lufteren

Vil lufte tankene mine litt høyt etter en uke med konstant kjør på tanker og følelser som er usikre.

 

Har vært på ferie med eksen min nå i en uke. Ble slutt i slutten av mai en gang. Etter det har vi innledet et lite FF forhold og det går fint :) Problemet er bare det at hu har gitt fra seg rare tegn. Sånn som hele den uka her har vi oppført oss som nyforelska. Alle som visste vi ikke er sammen sa vi var søte sammen og skjønte ikke hvorfor vi ikke var sammen. En av hovedgrunnene til at jeg dro dit var fordi hu hadde begynt å savne meg om dagen. Hu slo opp fordi hu bare savna meg på kvelden, men ikke tenkte på meg om dagen.

 

Så når jeg dro dit mandag dro jeg for å finne ut hva hu ville. Selvfølgelig var jeg for feig til å spørre, men hu ga jo disse rare tegnene som jeg har tolka litt vilt selv. Vi oppførte oss som kjærester og var det for en uke kan man si. Men hu begynte å mase om at jeg måtte finne meg ei ny dame. Og 2 minutter etterpå kunne hu kyssa meg og smilt. Og vi var tilbake til kjærester. Har derfor slått meg til at hu er venn. Føler også at jeg mista de siste følelsene jeg hadde igjen for henne i løpet av uka så tror ikke jeg ville gått tilbake til et forhold.

 

Så har jeg også et par andre personer å tenke på. Velger å kalle dem Jente1 og Jente2 for enkelhetens skyld ;)

 

Jente1 tok jeg først kontakt med og det var bare en vennskapelig tone. Snakka litt om fotball og jeg var bare hyggelig som jeg pleier å være. Så kom det til et punkt hvor vi begynte å sende et par naughty "hva jeg ville gjort med deg" meldinger. Og etter å ha snakka mer utenom de meldingene beygnte jeg å lure på om dette var drømmedama jeg hadde finni. Før jeg brått ble knust av meldingen "Jeg venter på at typen skal komme". Hu står lista som singel på nettby så jeg begynte å lure og hvorfor hu hadde sendt sånne meldinger til meg. Hu var ikke i et forhold, men på vei inn.

 

Så jeg droppa hu som mulig mål (ikke helt for å være ærlig, men så og si) og tenkte at her kan jeg få en god venn :) Og det har vært en god tone hele veien også. Men i starten av uka så hadde visst typen sagt nei til å fortsette videre og hu var veldig knust en natt. Som vanlig var jeg hyggelig og sendte trøstende meldinger. (eksen min kommenterte det at det var uvant å se meg bruke mobilen så mye selv om jeg begrensa meg enormt og til "stille perioder") Og jeg har regna oss som venner hele uka så jeg har sendt litt tullemeldinger som "Nå går vi i dusjen" og før jeg dro så skrev eksen "Savner å ha noen i dusjen" noe jeg selvfølelig sa videre.

 

Derfor kom det som et lite sjokk på meg når hu sa hu hadde blitt såra av det fordi hu har begynt å få følelser for meg. Fikk forklart at jeg var ferdig med eksen og hu bare var å regne som venn og at jeg nå er på markedet. Noe hu sa hu var glad for. Nå har jeg begynt å bli veldig flørtete ovenfor henne. På et punkt hvor det nærmer seg "No return". Hu tror forøvrig at hu er gravid med en fyr hu hadde ONS med. Og han er den ene av 2 ganger hu har hatt sex. (hu er 18 og gjett om jeg ble sjokka for... hu kunne fått mer)

 

Da var eksen og Jente1 tatt for. Det var de mest urolige. Jente2 derimot. Har jeg snakka med litt mindre enn Jente1. Hu bor like ved meg (5 minutter unna) og er rett og slett den første som er yngre enn meg som jeg kunne tenkt meg å bli sammen med hvis hu har rett personlighet. Det er store ord fra meg. Jeg er veldig nysgjerrig på henne. Vil bli bedre kjent og finne ut om hu er så god som jeg tror hu er. Hu har vist en delvis interesse for meg(jeg er farlig innbilsk, men tror jeg har rett) For hu har spurt om jeg har planer for den og den dagen osv. Derfor tok jeg til slutt og gikk til aksjon. Hu kommer på middag og film på mandag :new_woot:

 

Det jeg frykter er at Jente1 skal bli såret på nytt. Hu har problemer med å stole på gutter nok som det er og har blitt playa 2 ganger for sex. Noe jeg syns er litt negativt er åpenheten hennes om sex. Hu skrev istad at hu hadde gjort en annen gutt så kåt at han måtte i dusjen med meldinger. Men fortsetter flørten med meg. Hu sendte sånt til meg mens hu var på dealern med han andre. Så hva hindrer hu i å gjøre det ved en seinere anledning? Hu tror hu kan være gravid med han ene hu rota med. Men langt ifra sikkert. Er redd for at hvis jeg satser på hu så får jeg ikke et fast forhold som jeg er interessert i å ha. Jeg vil ha ei som er glad i meg og tenker på meg. Tror hu kunne klart det også, men. Ett eller annet sier nei.

 

Det ble en lang melding, men godt å få lufta litt :) Er det noen spørsmål så svarer jeg gjerne. Har dere noen meninger så tas det gjerne imot. Og overse skrivefeil... Det er seint :p

Lenke til kommentar
Gjest gjesten

Trenger noen råd her. Hva gjør man når ei jente som likte deg før, og at du ikke fant ut av det før det er for seint? At hu har funnet seg type nå, og at hu sannsynligvis aldri vil like deg slik hu gjorde før. Skal en forsøke å få hu interessert igjen, eller bare gå videre? :/ Har prøvd det siste, men det er så sykt vanskelig.

Lenke til kommentar
Trenger noen råd her. Hva gjør man når ei jente som likte deg før, og at du ikke fant ut av det før det er for seint? At hu har funnet seg type nå, og at hu sannsynligvis aldri vil like deg slik hu gjorde før. Skal en forsøke å få hu interessert igjen, eller bare gå videre? :/ Har prøvd det siste, men det er så sykt vanskelig.

 

Det er for seint, du må gå videre.

 

At hun likte deg før vil ikke si at hun fortsatt liker deg eller er mer tilbøyelig til å like deg nå. At hun i tillegg har kjæreste, gjør ting vanskeligere.

 

Du må gå videre, noe annet kan man ikke gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...