Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Spekulasjon: Ser for meg hvordan det per definisjon var mye innavl helt i begynnelsen, og at det er én av årsakene til at det tok så lang tid for tidlig liv å utvikle seg. Gradvis mer mangfold => eksponentiell vekst.

Jeg visste ikke helt at dagens kunnskap om livets historie underbygger det du sier, har du noen kilder?

 

Forøvrig: jo lengre du går tilbake i tid jo mer radioaktiv var jorden, og det er mulig at en da hadde flere mutasjoner pga. strålingen.

Lenke til kommentar
Den er liten men det er en mulighet.

Jeg har drømt om personer før som jeg faktisk har truffet dagen etter, litt skremmende men morro og.

Kvifor vel du å ikkje lese innlegg som er på nynorsk eller har nynorske ord i seg? Blir dette eit teit spørsmål i og med at du helst vil oversjå dette innlegget (som er på forholdsvis grei nynorsk), og difor ikkje svare?

 

Er jo litt phail når du allereie har svart på eit innlegg eg har skrive (som òg var på nynorsk), når du set noko så teit i signaturen din må du i det minste overhalde lovnaden din.

Lenke til kommentar
Er det en synd å kjøre for fort med bil?

Kommer an på hvem du spør.

 

Kan man gjøre så mye galt man vil og ende i himmelen bare man ber om tilgivelse før man dør? sett at gud finnes.

Igjen, kommer an på hvem du spør.

 

Det du spør om over er trosrelaterte spørsmål. Tro er som kjent ingen eksakt vitenskap, og folk krangler utrolig mye om disse tingene. Så du vil nok ikke få noen entydige svar på disse spørsmålene.

Lenke til kommentar
Kan man få utbetalt en milliongevinst fra tippespill som lotto i kontanter?

Norsk tipping har jo ikke noen pengebinge med sedler og mynter de kan øse fra hvis du vil ha millionen din.

 

Det enkleste er å vente til penga står på bok for så å ringe banken og bestille kontanter. Heller ikke banker har store pengebinger så større kontantuttak må bestilles på forhånd.

Lenke til kommentar
Hvor langt er alt håret på hodet til sammen (til en som som har et gjennomsnittlig antall hårstrå), hvis hvert hårstrå er 10 cm langt?

 

Antall hårstrå på et hode varierer jo selvsagt mye fra person til person, men i følge Wikianswers er det i gjennomsnitt ca 100 000 hår på et menneskehode

 

100 000 * 10cm = ca 1 million cm eller 10 000 meter eller 1 mil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...