Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til voksne folk og unge som har peiling:

 

Går det an å bli rik når du er voksen hvis du vil? Du er 30 år og tenker: "Ahh.. Så herligt det hadde vært å vært rik" Hvis du har en jobb som dataingeniør f.eks.

 

Eventuelle poppulere måter å bli rik på

 

alltid lurt på det :)

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar
Det er mange måter å bli rik på og det er mange måter å være rik på.

Årrhh!! Prøv å svar noe som gir nytte.

 

 

 

Hurtige måter å bli rik på:

To tomme hender og en rik far er nok den vanligste og mest populære.

 

Dessuten:

Det at dine foreldre ikke er rike, det er ikke din skyld.

Men det at dine svigerforeldre ikke er rike, det er din skyld.

Vel, jeg har faktisk tengt å gjøre slekta mi rik, antar at jeg må slite litt for formue..? Den rike faren din må jo ha fått penge fra en plass også?

Lenke til kommentar
Hva er egentlig en brun dverg, er det en stjerne eller en planet?

http://no.wikipedia.org/wiki/Brun_dverg

Brune dverger er i utgangspunktet stjerner som aldri har fått nok masse til å starte fusjonsprosessen i kjernen. En brun dverg kan minne mye om en planet, men har noen viktige forskjeller. Til tross for at fusjonsprosessen aldri har satt i gang, er overflatetemperaturen vesentlig høyere enn det vi finner på en planet. I tillegg er brune dverger mange ganger mer massive enn planeter.
Lenke til kommentar
Det er mange måter å bli rik på og det er mange måter å være rik på.

Årrhh!! Prøv å svar noe som gir nytte.

Javel. Om det er å ha mye penger du tenker på kan kan for eksempel spare, spekulere på børsen, kjøpe billig og selge dyrt osv.

Mulighetene er mange.

Har kjøpt billig og solgt dyrt på spill, hvor gjør man det i vikligheten?

eBay/finn?

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar

Vi bruker ganske mye mer penger enn vi strengt tatt er nødt til her i landet; det er fullt mulig å leve på studielån (80k/år) om man har viljestyrke nok, i hvert fall hvis man ikke har barn. Hvis du tjener noen hundre tusen mer enn du bruker tar det ikke mange årene å bygge seg opp en liten formue, og der har du måten hvis du ikke akkurat driter penger. Problemet er hvis målet om å bli rik bunner i et ønske om umiddelbart økt forbruk, da er kanskje ikke studentøkonomien det man er ute etter. Eier du bolig og er gjeldfri her i landet, disponerer du jo fritt alle pengene du tjener, og blir jeg noen gang så bemidlet skal jeg være godt fornøyd.

Lenke til kommentar
Vi bruker ganske mye mer penger enn vi strengt tatt er nødt til her i landet; det er fullt mulig å leve på studielån (80k/år) om man har viljestyrke nok, i hvert fall hvis man ikke har barn. Hvis du tjener noen hundre tusen mer enn du bruker tar det ikke mange årene å bygge seg opp en liten formue, og der har du måten hvis du ikke akkurat driter penger. Problemet er hvis målet om å bli rik bunner i et ønske om umiddelbart økt forbruk, da er kanskje ikke studentøkonomien det man er ute etter. Eier du bolig og er gjeldfri her i landet, disponerer du jo fritt alle pengene du tjener, og blir jeg noen gang så bemidlet skal jeg være godt fornøyd.

Takk

Er gjennomsnitts intekten til folk som satser på børsen 0kr? Ser ikke noen annen mulighet? Kanskje sponsorer eller noe..

Lenke til kommentar
Vi bruker ganske mye mer penger enn vi strengt tatt er nødt til her i landet; det er fullt mulig å leve på studielån (80k/år) om man har viljestyrke nok, i hvert fall hvis man ikke har barn. Hvis du tjener noen hundre tusen mer enn du bruker tar det ikke mange årene å bygge seg opp en liten formue, og der har du måten hvis du ikke akkurat driter penger. Problemet er hvis målet om å bli rik bunner i et ønske om umiddelbart økt forbruk, da er kanskje ikke studentøkonomien det man er ute etter. Eier du bolig og er gjeldfri her i landet, disponerer du jo fritt alle pengene du tjener, og blir jeg noen gang så bemidlet skal jeg være godt fornøyd.

Takk

Er gjennomsnitts intekten til folk som satser på børsen 0kr? Ser ikke noen annen mulighet? Kanskje sponsorer eller noe..

Hvis du utelukker flaks og ulovligheter er det bare hardt arbeid som gjenstår, årevis med hardt arbeid. Det er faktisk mange yrker hvor du kan oppnå tildels svært høy lønn hvis du bare jobber hardt og målbevisst nok.

 

Leste en 'Hvordan bli rik før du blir 40' historie på digi.no for et år eller to siden. Kortversjonen var omntrent som så: Start et nytt selskap sammen med en liten men dyktig gjeng. Jobb som ville helvete (60 timers uke minimum)i mange år og selg dere dyrt til et stort selskap når dere går i pluss.

 

 

Edit: Here er linken http://www.digi.no/php/art.php?id=299693

Hvis du mener alvor bør du lese hele artikkelen. Hvis du ikke orker å lese hele kan du like gjerne spille lotto...

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar
Vi bruker ganske mye mer penger enn vi strengt tatt er nødt til her i landet; det er fullt mulig å leve på studielån (80k/år) om man har viljestyrke nok, i hvert fall hvis man ikke har barn. Hvis du tjener noen hundre tusen mer enn du bruker tar det ikke mange årene å bygge seg opp en liten formue, og der har du måten hvis du ikke akkurat driter penger. Problemet er hvis målet om å bli rik bunner i et ønske om umiddelbart økt forbruk, da er kanskje ikke studentøkonomien det man er ute etter. Eier du bolig og er gjeldfri her i landet, disponerer du jo fritt alle pengene du tjener, og blir jeg noen gang så bemidlet skal jeg være godt fornøyd.

Takk

Er gjennomsnitts intekten til folk som satser på børsen 0kr? Ser ikke noen annen mulighet? Kanskje sponsorer eller noe..

Hvis du utelukker flaks og ulovligheter er det bare hardt arbeid som gjenstår, årevis med hardt arbeid. Det er faktisk mange yrker hvor du kan oppnå tildels svært høy lønn hvis du bare jobber hardt og målbevisst nok.

 

Leste en 'Hvordan bli rik før du blir 40' historie på digi.no for et år eller to siden. Kortversjonen var omntrent som så: Start et nytt selskap sammen med en liten men dyktig gjeng. Jobb som ville helvete (60 timers uke minimum)i mange år og selg dere dyrt til et stort selskap når dere går i pluss.

 

 

Edit: Here er linken http://www.digi.no/php/art.php?id=299693

Hvis du mener alvor bør du lese hele artikkelen. Hvis du ikke orker å lese hele kan du like gjerne spille lotto...

Tusen takk! Har lest hele nå. Dette var bra!

Vet du hvordan jeg danner slike 10manns selskaper? Jeg kjenner bare 2 andre enn meg som hadde vært villige til å gjøre dette.

Endret av fjeddiu
Lenke til kommentar

Vet og vet. Det lønner seg hvertfall å kunne et yrke først. Fyren i artikkelen var programmerer så du bør ta høyskoleutdannelse innen programmering, jobbe(hardt) noen år for å få praksis og lære faget, møte likesinnede og ikke minst få en ide til noe du kan satse på. Når du så er 'proff' kan du satse på en gründer-tilværelse.

 

Edit: Kan hende 3 mann er nok. Poenget er å være dyktig i faget sitt, ha en god ide og forfølge den alt du bare makter før andre får samme ideen.

Endret av Kahuna
Lenke til kommentar

Jeg lure på hva forskjellen på tabeletter og kaplser er!

Altså. jeg klarer ikke å svelge tabeletter så de løser jeg opp i brus. Men litt vanskeligere med kaplser. Så jeg skulle ta et par kaplser i dag, men klarte ikke å svelge de hele så jeg tygget de (noe som smakte drit :) ) og svelgte. Mister jeg effekten av det da? Mente at kapslene skulle løse seg opp pga magesyren, men det er jo først etter en halvtime at det kommer ned te magesekken :p hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...