Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Hvorfor inneholder en snus boks, porsjon, 24 1-gramsposer. Hvofor ikke 25? Avgifter eller noe?

 

uten at jeg kan si noe sikkert, så har dette noe med prising av produktet.

Jeg har ikke peiling på snus-priser, så dette er ren gjetting.

1 boks med snus koster 49.90 med 24 poser.

hvis de skulle hatt 25 poser og hatt samme inntekt måtte de ha hatt en pris på 51,98, noe som ikke er en gunstig pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Verken en tråd eller en post kan spør om noe, så han mener nok brukere.

 

Ifølge offisiell norsk statistikk var det i 2002, 494 personer som døde av selvmord, fordelt på 362 menn og 132 kvinner. En må helt tilbake til 1979 for å finne lavere tall. Dette er en nedgang på 10 % fra 2001. Mellom 6000 og 8000 mennesker er årlig i kontakt med helsevesenet etter selvmordsforsøk. Tidligere begikk flest eldre selvmord i Norge. I dag er selvmordsstatistikken like høy blant unge mennesker, og rundt 15 prosent av alle dødsfall i aldersgruppen 25-35 år skyldes selvmord.

 

Er det vanlig å dø av andre årsaker enn selvmord når man prøver å utføre et?

Endret av Minus
Lenke til kommentar
Når noen sier at vi ikke kan oppfatte mer enn 24 bps fordi det fungerer på film, er det fordi film har en motion blur som lurer oss til å oppfatte det som helt flytende. Et dataspill som kjører på 24 fps oppfattes ikke like mykt, fordi vi da snakker helt separate enkeltbilder som ikke flyter inn i hverandre på samme måte som en vanlig film gjør.

 

er det ikke mulig å bruke den samme teknikken du beskriver som motionblur i fps-avhengig spill? og ville ikke dette da gi a: bedre grafikkopplevelse og b: minder jag til pervo-ytelse på effekthungrige skjermkort?

Lenke til kommentar
Når noen sier at vi ikke kan oppfatte mer enn 24 bps fordi det fungerer på film, er det fordi film har en motion blur som lurer oss til å oppfatte det som helt flytende. Et dataspill som kjører på 24 fps oppfattes ikke like mykt, fordi vi da snakker helt separate enkeltbilder som ikke flyter inn i hverandre på samme måte som en vanlig film gjør.

 

er det ikke mulig å bruke den samme teknikken du beskriver som motionblur i fps-avhengig spill? og ville ikke dette da gi a: bedre grafikkopplevelse og b: minder jag til pervo-ytelse på effekthungrige skjermkort?

Endel spill eksperimenterer også med motion blur (blant annet trackmania nations) men det krever resurser og er vanskelig å få til å se naturtro ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...