Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi har jo steinalderen, bronsealderen, middelalderen osv. Hvilken alder er vi i nå?

 

Dataalderen? Informasjonsalderen? :p

Er vi ikke i atomalderen nå da?

 

Jeg vil påstå vi er i informasjonsalderen nå:

Information Age is a term that has been used to refer to the present economic era. The name alludes to the global economy's shift in focus away from the production of physical goods (as exemplified by the industrial age) and toward the manipulation of information.

http://en.wikipedia.org/wiki/Information_Age

 

Passer ganske bra med situasjonen i dag. :p

 

 

Angående atomalderen:

The Atomic Age, also known as the Atomic Era, is a phrase typically used to delineate the period of history following the detonation of the first nuclear bomb.

 

(...)

 

The term was initially used in a positive, futuristic sense, but by the 1960s the threats posed by nuclear weapons had begun to edge out nuclear power as the dominant motif of the atom. In the late 1970s, nuclear power was faced with economic difficulties and widespread public unease, coming to a head in the Three Mile Island accident in 1979, and the Chernobyl reactor explosion in 1986, both of which effectively killed the nuclear power industry for decades thereafter.

 

(...)

 

As of 2007, a resurgence of the Atomic Age appears to be underway, as some advocates of nuclear power suggest that its use could be a solution to global warming. In addition, nations such as China are vastly expanding their nuclear power programs.[2]

http://en.wikipedia.org/wiki/Atomic_Age

 

Så man kan vel kanskje si at atomalderen ble effektivt "avsluttet" i 1970-1980-årene?

Lenke til kommentar
Hvordan kan VG ha film/bilder av pågripelsen av lommemannen? Har de blitt tipset av politiet om tid og sted? Er ikke slik informasjon hemmelig?

Får å si det sånn, hadde jeg tilfeldigvis vert der og filmet de hele med mobilen min, hadde jeg ikke nølt om VG tilbydde meg ett par laken for den.

Lenke til kommentar

Åssen konsistent er det på dynamitt? Jeg har hørt folk si at viss en hadde lagt en kolbe dynamitt på feks et bål så dette det ikke skjedd no, er dette sannt? Hva må til for at dynamitt skal sprenge?

 

 

EDIT: Hvordan kan man etterfylle på et brannslukkerapperat? Jeg mener å fylle på mer vann så på trykk...

Endret av Minarelli-Tuning
Lenke til kommentar

Det finnes sikkert vann-brannslukningsapparat ogsa, pa hytten har vi ett sa man ma pumpe selv bl.a. :p

 

Men i dagens vannapparater regner jeg med vannet legges i forst, sa legger de til gass, som flyter til overflaten. Siden slangen ut er pa bunnen, presser gassen vannet ned og ut.

Ca samme som skjer med CO2 og pulver apparatene tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...