Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mest logiske ville vært å starte med den største enheten, året, deretter måneden, dagen, timen, minuttet og sekundet.

Langform: 2010 august 24 – 22.29.17

Kortform: 2010-08-24 22:29:17

I tillegg gir dette datoformatet en enorm fordel når man skal sortere filer kronologisk etter dato. Hvis man har dag eller måned-dag først blir det rot når man skal sortere etter filnavn. Men har man år-måned-dag får man alltid perfekt, kronologisk rekkefølge når PCen sorterer automatisk.

 

Derfor er dette datoformatet i mitt sinn det eneste nyttige, og alle andre gir bare unødig rot. Var det opp til meg skulle hele verden standardisere etter datoformatet 2010-08-25 14:58:16 (og det har jo også forsåvidt verden gjort, i og med at den er ISO-standarden).

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Nei du kan få blåmerker uten å ha skadet deg. Fant dette på lommelegen:

 

"Dette kan være tegn på at du har litt lave nivåer av blodplater i blodet, dette kan du sjekke hos fastlegen din med en enkel blodprøve. Blant annet kan ulike medisiner gi lave blodplater. "

 

og dette på store norske leksikon

 

"

 

blåmerke, misfarging som skyldes blødning i huden, oftest på grunn av skade. Noen får lett blåmerker. Dette kan skyldes at karene i huden, eller bindevevet rundt karene, er blitt skjøre på grunn av høy alder eller som en følge av bruk av visse medisiner, særlig kortisonkremer eller kortisontabletter. Blåmerker kan også skyldes svikt i blodets evne til å koagulere.

 

Fargen på blåmerkene endrer seg over tid fra blåfiolett til grønn, brunlig og gul, før den forsvinner. Dette skjer vanligvis etter 2–3 uker, etter hvert som blodfargestoffet brytes ned og forsvinner. I noen hudområder vil blåmerker forskyve seg nedover, f.eks. fra pannen og ned rundt øynene, eller fra leggen og ned mot foten. Dette skyldes at blodet i vevet siger nedover."

Lenke til kommentar

Hvorfor er egentlig YouTube videoer som inneholder musikk fra Sony Music Entertainment blokkert i UK og Tyskland? Jeg vet det er pga copyright greier, men jeg vil vite nøyaktig hva slags copyright issues det dreier seg om. Det var jo ikke før inntil noen år siden at de begynte med det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...