Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg lurer på.

 

Når man forbredrer mat, da spesielt kjøtt, altså steker eller røykere da, får man da mer nering ut av kjøttet, altså kjøttet er lettere å bryte ned i kroppen og man får mer protiner og slikt ut av dem, eller er steking bare for å få bakterier og slik ut av maten.

 

Jeg vet at viss planter MÅ forbredes som poteten osv. Jeg tenker meg på kjøtt

Lenke til kommentar
Hvorfor det sånn at urinrøret er på/i kjønnsorganet, og at anus er så nærme? Er det egentlig ikke ganske uhygenisk?

 

Nå er vel urin sterilt, så akkurat den delen er ikke så altfor uhygenisk. Men at rompa bare er noen cm unna, den ser jeg!

 

Er ikke avføring sterilt?

Lenke til kommentar
Hvorfor det sånn at urinrøret er på/i kjønnsorganet, og at anus er så nærme? Er det egentlig ikke ganske uhygenisk?

 

Nå er vel urin sterilt, så akkurat den delen er ikke så altfor uhygenisk. Men at rompa bare er noen cm unna, den ser jeg!

 

Er ikke avføring sterilt?

Nei, masse tarmbakterier, blandt annet diverse typer E. coli. Det finnes vel rundt 1000 bakterietyper i tarmen.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Hva lever vi for?

Hvis du skal holde religionen unna det spørsmålet så lever vi for å få etterkommere som kan bringe livet videre. Vi lever med andre ord for å leve.

 

 

Livet er et av svært få punkter hvor du *må* argumentere i sirkel for å få mening. ;)

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på.

 

Når man forbredrer mat, da spesielt kjøtt, altså steker eller røykere da, får man da mer nering ut av kjøttet, altså kjøttet er lettere å bryte ned i kroppen og man får mer protiner og slikt ut av dem, eller er steking bare for å få bakterier og slik ut av maten.

 

Jeg vet at viss planter MÅ forbredes som poteten osv. Jeg tenker meg på kjøtt

 

Varme skaper friksjon i proteinene som får dem til å "skille ut" aminosyrer og ikke minst fjerner bakterier, og gjør det lettere fordøyelig.

 

Kildene mine er en Tv-serie som jeg subscribet på via Azureus eller noe, men om du er veldig nøye på det så kan noen bekrefte dette for jeg liker ikke å lære bort ting som jeg ikke er bombesikker på. :)

Lenke til kommentar
Hva lever vi for?

Hvis du skal holde religionen unna det spørsmålet så lever vi for å få etterkommere som kan bringe livet videre. Vi lever med andre ord for å leve.

 

 

Livet er et av svært få punkter hvor du *må* argumentere i sirkel for å få mening. ;)

"The meaning of life is to give life meaning". Syns det er et passende sitat. :)

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer på.

 

Når man forbredrer mat, da spesielt kjøtt, altså steker eller røykere da, får man da mer nering ut av kjøttet, altså kjøttet er lettere å bryte ned i kroppen og man får mer protiner og slikt ut av dem, eller er steking bare for å få bakterier og slik ut av maten.

 

Jeg vet at viss planter MÅ forbredes som poteten osv. Jeg tenker meg på kjøtt

 

Varme skaper friksjon i proteinene som får dem til å "skille ut" aminosyrer og ikke minst fjerner bakterier, og gjør det lettere fordøyelig.

 

Kildene mine er en Tv-serie som jeg subscribet på via Azureus eller noe, men om du er veldig nøye på det så kan noen bekrefte dette for jeg liker ikke å lære bort ting som jeg ikke er bombesikker på. :)

Når proteiner varmes opp denatureres de (mister sin opprinnelige form), som fører til at egenskapene endres. Det er det samme som skjer når man pisker/steker egg, melka skiller seg når man har i syre osv.

Lenke til kommentar
Hva lever vi for?

Hvis du skal holde religionen unna det spørsmålet så lever vi for å få etterkommere som kan bringe livet videre. Vi lever med andre ord for å leve.

 

Mange sier at man lever bare for å formere seg og spise. Jeg er veldig uenig, jeg ser virkelig ikke logikken i det. Det å formere seg og spise er en NØDVENDIGHET for at arten skal overleve. Det er derfor ikke mer meningen med livet å formere seg, enn det er meningen med livet å puste. Det er sant at "målet" for mange er å formere seg, men det er det bare på grunn av at de som ikke VIL formere seg ikke bringer genene videre. Evolusjon er en fin greie.

 

Jeg personlig tror ikke det finnes noen "mening" - universet er som det er, og ting går sin gang, uten noe særlig mer enn det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...