Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan regner "Hollywood" ut hvor mye de taper på piratkopiering når ingen ting faktisk forsvinner ut av deres "hender"?

De regner med at en nedlasting=ett tapt salg.

For at det skal funke så må de jo bare anta at de som laster ned "en" hadde kjøpt tingen i stede vist de ikke kunne lastet ned.

Burde de ikke telle "tapene" sine ut fra hvor mye mindre de faktisk tjener?

Tapte de noe når folk fikk mulighet til å kopiere musikk og filmer på kassetter og VHS? Hvordan er dette anderledes?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
Det er vel ikke renheten av vannet som er det største problemet, men tilgang på vann i det hele tatt. Dyr drikker skittent vann hele tiden og lider ikke noen stor nød av den grunn.

 

Joda, men dem har vell en brønn eller noe dem kan hente vann fra og destillere. Burde ikke være så fryktelig vanskelig. Lett for meg og si som har nærmest ubegrenset tilgang på vann, men alikevell.

Endret av Quakecry
Lenke til kommentar
Hva er gjennomsnittlig antall blunk i minuttet?

Fant dette. Burde vel gi en pekepinn. Er sikkert også litt forskjellig fra person til person :)

 

 

Når vi snakker med en annen person, blunker vi i gjennomsnitt 20-25 ganger i minuttet. Men når vi arbeider foran dataskjermen, blunker vi bare frem til ti ganger i minuttet, viser en undersøkelse foretatt av Institutt for optometri og synsvitenskap ved Høgskolen i Buskerud (HIBU).

Kilde

 

Du blunker gjennomsnittlig én gang hvert fjerde sekund, dagen igjennom.

Kilde

 

det i gjennomsnittet er 2,8 sekunder mellom hvert blunk

Kilde

Lenke til kommentar

Hvorfor ringte vekkerklokken (på mobilen) min nøyaktig én time for tidlig i dag? Jeg jobber i Mexicogulfen på skip, og har programmert telefonen til å ringe hver dag kl 07:40 lokal tid, men i dag til frokost så lurte alle på hvorfor jeg var så tidlig oppe, og det lurer jeg også på fortsatt...

 

Lurer, men tviler på at det kan være sommertid som starter tidligere her borte. Jeg har endret fra GMT+1 til GMT-5, isteden for å bare endre klokkeslettet...

Lenke til kommentar
Hvorfor ringte vekkerklokken (på mobilen) min nøyaktig én time for tidlig i dag? Jeg jobber i Mexicogulfen på skip, og har programmert telefonen til å ringe hver dag kl 07:40 lokal tid, men i dag til frokost så lurte alle på hvorfor jeg var så tidlig oppe, og det lurer jeg også på fortsatt...

 

Lurer, men tviler på at det kan være sommertid som starter tidligere her borte. Jeg har endret fra GMT+1 til GMT-5, isteden for å bare endre klokkeslettet...

Amerikansk sommertid starter på andre søndag i mars, altså i dag. Men da burde man jo stå opp en time tidligere, så jeg skjønner ennå ikke helt tingen her...

 

Ellers må vi andre vente til siste søndag i mars før vi kan få gleden av å stå opp en time tidligere på morgenen.

Lenke til kommentar
Hmm, leste du innlegget mitt? jeg stod jo opp en time for tidlig...

Jeg mente at da burde alle andre stå opp en time tidligere, hvis du er i et område hvor amerikansk sommertid gjelder. Eller er mobilen din i stand til å automatisk forstå at du er i et område hvor amerikansk sommertid gjelder og tilpasse seg deretter, samtidig som ingen andre følger amerikansk sommertid?

Lenke til kommentar

Det er fordi at jeg endrer GMT istedenfor klokkeslettet, så de andre telefonene ombord tror at de er i Norge og at klokken er 08:53, mens min smarttelefon vet at vi er i USA og at klokken skal stilles i natt og dermed er 09:53 nå. var en annen en her på fartøyet som også stod opp en time for tidlig...

Lenke til kommentar
Det er fordi at jeg endrer GMT istedenfor klokkeslettet, så de andre telefonene ombord tror at de er i Norge og at klokken er 08:53, mens min smarttelefon vet at vi er i USA og at klokken skal stilles i natt og dermed er 09:53 nå. var en annen en her på fartøyet som også stod opp en time for tidlig...

Ah, da skjønner jeg bedre. Båt lastet med nordmenn med dumme mobiltelefoner, da gir det mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...