Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Ja, ekstrem hukommelse, mestre matte etc. jeg har forståelse for at det må... øves inn! Men at de kan skape et geni, gjennom operasjoner, medisineringer og stimuli!

Enda flere brukere?...

 

Ellers, kan man få kortvarig motorisk svikt som virkning/konsekvens av alkohol? Hadde en opplevelse for noen dager siden hvor venstre arm i 4-6 sekunder føltes vektløs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Satt og koste meg med en Kilkenny fra halvliter-boks. Oppdaget plutselig at det raslet nedi boksen. Ble umiddelbart litt uggen med tanke på at jeg hadde drukket nesten hele ølen. Dissekerte boksen og finner en litt fjollete plastball oppi. WTF? Leser så på boksen at de har lagt oppi en "floating widget" for å gi ølen bedre smak og "creamier head" ( :ph34r: ). På nettet finner jeg ikke noe godt svar. Noen sier det er kullsyrepatron og noen sier det er nitrogengass. Noen som vet?

En blanding av nitrogen, øl og CO2 blir presset inn i plastballen når den trykksettes. Når man så åpner boksen vil trykket i ølboksen falle nesten umiddelbart, mens trykket inni plastballen faller relativt sakte. Dermed skytes det er tynn stråle med øl og gass inn i boksen. Det skal gjøre at skummet blir som det skal.

Lenke til kommentar

Hvis trykket øker, kan man få væsker til å bli fast form, uten å minke temperaturen. Alle stoffer (så vidt jeg vet) får høyere smelte- og kokepunkt, jo høyere trykk, og denne massen man står igjen med, er veldig nært grensen for at den skal bli til fast form. Hvis man slår på den, eller løper på den, så blir det høyere trykk der man slår/tråkker, og smeltepunktet øker til en høyere temperatur enn massens temperatur, så den stivner.

 

Det er i hvertfall det jeg har hørt, og tror selv, men det kan være feil. I så fall, kan jo noen rette på meg. ;)

Lenke til kommentar
Ja, bare å kjøpe helt vanlige hodetelefoner det hvis jeg forstod deg riktig. Og plugge den i det grønne hullet bak på PC-en din, evt foran PC-en hvis du har det.

Korrekt. Vil bare legge til at det er viktig å dempe lyden først, og å ikke ha på seg hodetelefonene når man plugger dem i. Kan komme høye lyder som er skadelig for hørselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...