Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er en canuck?
The Random House Dictionary notes that: "The term Canuck is first recorded about 1835 as an Americanism, originally referring specifically to a French Canadian. This was probably the original meaning, though in Canada and other countries, "Canuck" refers to a Canadian."
"Canuck" is a nickname for the Curtiss JN4 and Avro CF-100 aircraft. The CF-100 (se bilde under) was the only Canadian designed and built jet fighter to enter operational service. From 1950–1958, 692 Canucks were built. They remained in service until 1981
Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Canuck

canuck2.jpg

Kilde: http://www.airforce.forces.gc.ca/site/equi...canucklst_e.asp

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Disse to trekantene har faktisk bittelitt forskjellig helning, men forskjellen er så små at det er vanskelig å se dette.

 

Man ser det lettere om man legger de to trekantene over hverandre på en figur.

 

http://img300.imageshack.us/img300/384/zomgbw9.gif

 

Her har jeg lagt den grønne trekanten over den røde, og da ser man med en gang at den grønne trekanten faktisk er litt brattere (høyere) enn den røde. Så den øverste figuren buer faktisk litt innover, mens den nederste buer litt utover. Og denne buingen er nok til at man mister areal tilsvarende en rute på nederste tegning.

 

(Beklager crappy Paint-jobb, jeg gjør dette på en lånt PC hvor jeg ikke har tilgang på Photoshop.)

:dremel:

post-68079-1230466542_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Portrettet til CypheroN er vel det idealiserte portrettet vi har i dag. Men det var jo ingen som faktisk så slik ut i Midtøsten i disse dager. Så det er nok mer sannsynlig at Jesus så ut som en hvilken som helst annen kortvokst, mørkhåret jøde. Noe slikt som dette her:

 

tbjesusleadlgsu3.jpg

 

Vi har historiske kilder på at Jesus virkelig levde og var en historisk person, selv om han kanskje ikke gjorde alt det som står i Bibelen. Dessverre har vi lite kilder på hvordan han faktisk så ut, men det går an å gjette seg noenlunde fram med utgangspunkt i hvordan folk flest faktisk så ut på denne tiden. Dette er noe som faktisk blir forsket på, dette kan man lese mer om her.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Hva er en canuck? Og hvorfor har alle arenaer i NHL mer eller mindre samme tilskuerkapasitet? Er det bestemt at det må være mellom 17 og 22 tusen?

Skal du over og se Vancouver Canucks? :hmm: Og nei. Det er ingen krav til tilskuerkapasitet på NHL-arenaer. Det finnes kun anbefalinger og for nye arenaer er vel anbefalingen minimum 17,5. Men det er jo litt forskjell på 17 og 22 tusen (eller 16,2 og 21,2 tusen som er minste og største stadion).

Lenke til kommentar

Ikke særlig stor forskjell sammenlignet med i fotballverdenen. Og jeg kan ikke skjønne at kapasiteten er stor nok. Det bor jo 300 millioner sportsfanatikere i USA. Billettprisene må være skyhøye.

 

Ingen konkrete planer om Vancouver-besøk med det første, nei, men det ser ut som en fin by.

Lenke til kommentar

Kapasiteten er for liten på flere arenaer, men for stor andre steder. Prisene varierer endel. Canadiens spiller alltid for fulle tribuner og der er prisen typisk opp mot 500 NOK. Gjelder vel forsåvidt også Maple Leafs og Canucks også og der er vel prisene opp mot 1000 NOK. Edmonton Oilers har faktisk den nest-minste arenaen i NHL, drar stort sett fulle hus, men har likevel billetter til under 500,-

Lenke til kommentar

Satt og koste meg med en Kilkenny fra halvliter-boks. Oppdaget plutselig at det raslet nedi boksen. Ble umiddelbart litt uggen med tanke på at jeg hadde drukket nesten hele ølen. Dissekerte boksen og finner en litt fjollete plastball oppi. WTF? Leser så på boksen at de har lagt oppi en "floating widget" for å gi ølen bedre smak og "creamier head" ( :ph34r: ). På nettet finner jeg ikke noe godt svar. Noen sier det er kullsyrepatron og noen sier det er nitrogengass. Noen som vet?

Endret av tendilenz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...