Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For dere som har lyst på qwerty til Touch'en så synes jeg dette keyboardet funker ganske bra til fingerbruk og går relativt raskt etterhvert:

http://pocketcm.com/keyboard.php

 

Står på forumet hvordan man legger til norske bokstaver, er ganske enkelt.

 

Har brukt det i noen dager nå og funker helt ypperlig å skrive sms'er med så nå slipper jeg å dra opp stylusen på min WM6-pda.

9436135[/snapback]

 

 

Kan du legge til en link med infoen om hvordan man legger til norske bokstaver? Klarte ikke å finne det :no:

Lenke til kommentar

HJELP!

 

Jeg satt og spilte kabal i sted (er blitt temmelig hektet), og plutselig skrudde telefonen seg av. Nå får jeg den ikke på igjen - den virker helt død. Jeg vet at det ikke var tomt batteri (ca. 25-30% igjen), og det hjelper uansett ikke å koble til laderen.

 

What to do? Har ikke hatt lignende problemer før, og har heller ikke mistet telefonen i bakken eller lignende den drøye måneden jeg har hatt den.

 

 

EDIT: Nå virker telefonen igjen, etter litt trykking. Det kan virke som om batteriet tok kvelden, for da jeg plugget til laderen startet det på 0%. Jeg er ganske sikker på at batteriet sto på i alle fall 25% kun få minutter tidligere. Jaja, så lenge telefonen faktisk virker er jeg fornøyd (og litt lettet).

Endret av frgmnt
Lenke til kommentar

hmm, 50 sier er for mye å skumme igjennom.

Som Espen-S spurte om her oppe, er det noen måte å få norsk ordliste til å fungere med pocketCM?

 

Edit: Jeg ser at pocketCM har mulighet for å bruke ordlister... så da blir utfordringen bare å finne en norsk ordliste med oversikt over hvor vanlige ordene er i bruk. Det burde vel noen sitte på? :)

 

Edit2: norsk ordliste i boks. Har ikke testet om det funker enda, men det skal vi vel få til. Ordene er ikke sortert etter hva som er oftest brukt dog.

Endret av bufodill
Lenke til kommentar

Jeg må si at denne virker usedvanlig lekker i sitt ytre. Derimot mangler jeg den nødvendige motivasjon for å foreta en bestilling.

 

Jeg tenker først og fremst på prisen og er nysgjerrig på hva andre tror om levetid, når kan den tenkes å være død og glemt? Kjøper man ny mobil til denne prisen hver 3. år blir det 12 000 på 9 år, det blir jo litt vil jeg si. :D

 

Dessuten har jeg forstått at den kommer med Windows mobile-os, spørsmålet mitt er om det er mulig å kjøre remote desktop?

Lenke til kommentar
hmm, 50 sier er for mye å skumme igjennom.

Som Espen-S spurte om her oppe, er det noen måte å få norsk ordliste til å fungere med pocketCM?

 

Edit: Jeg ser at pocketCM har mulighet for å bruke ordlister... så da blir utfordringen bare å finne en norsk ordliste med oversikt over hvor vanlige ordene er i bruk. Det burde vel noen sitte på? :)

 

Edit2: norsk ordliste i boks. Har ikke testet om det funker enda, men det skal vi vel få til. Ordene er ikke sortert etter hva som er oftest brukt dog.

9473768[/snapback]

 

Hei Bufodill!

 

hvor fikk du ordlisten fra??

Tar gjerne imot en kopi :)

Det som trengs er jo norske ord i rekke og rad i et Word dokument. Så det går jo å sette seg ned og skrive, men.........

 

Esp1

Lenke til kommentar
Jeg må si at denne virker usedvanlig lekker i sitt ytre. Derimot mangler jeg den nødvendige motivasjon for å foreta en bestilling.

 

Jeg tenker først og fremst på prisen og er nysgjerrig på hva andre tror om levetid, når kan den tenkes å være død og glemt? Kjøper man ny mobil til denne prisen hver 3. år blir det 12 000 på 9 år, det blir jo litt vil jeg si.  :D

 

Dessuten har jeg forstått at den kommer med Windows mobile-os, spørsmålet mitt er om det er mulig å kjøre remote desktop?

9473858[/snapback]

 

 

 

12.000 på 9 år??? Det er INGENTING! Det er 1300 i året og de aller fleste kjøper en telefon pr. år i snitt. For 1300 får du en lowend telefon og det er vel ikke mulig å gjøre det billigere :hmm:

 

Det er vel ikke mange som har en telefon i 3 år foruten pensjonister? Jeg bruker sikkert 30.000 pr år og det blir 270.000 på ni år :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg har nok et spørsmål jeg håper noen her kan svare på:

 

Nå har jeg skrudd ned lyden på søylen til venstre som dukker opp når man trykker på volumsymbolet oppe på Start-linjen, slik at jeg slipper pipelydene ved sms-skriving. Men dette fører tydeligvis også til at både ringetonen og meldingslyden forsvinner. Er det noen måte jeg kan fjerne tastelyden på Phone Pad uten at det går utover andre telefonlyder? Jeg mener jeg huket av for det et sted, men det virker åpenbart ikke.

Lenke til kommentar

Ja, det fant jeg. Takk.

 

Men allikevel finner jeg ikke helt ut hvordan jeg kan justere lyden forskjellig på de ulike tingene. Jeg vil for eksempel at meldingslyden skal være ganske lav, mens ringetonen bør være noe høyere. Samtidig vil jeg ikke at varsler og lignende (f.eks lyden når en sms er bekreftet sendt) skal være så høye.

 

Noen som forstår hva jeg mener? Jeg prøvde å laste ned en bruksanvisning, men fikk beskjed om at filen var skadet.

Lenke til kommentar

HJEEEELP!

 

Har problemer med at ting som sendes over bluetooth lagrer seg på telefonen og ikke på lagringskortet.... :S Går det å fikse på instillingene slik at det kan lagres på lagringskortet, og isåfall kan noen hjelpe meg?

Er desperat nå... Bluetooth er vel noe ev det jeg bruker mest på telefonen. Har også prøvd å flytte noen ting men nå tør jeg ikke flytte på mer... Noen som vet om det er trygt å flytte på ting?

Lenke til kommentar
jeg har rett og slett tatt ordlisten som kan lastes ned med openoffice.org og fått en kompis som er hakket raskere på programmering til å gjøre om formateringen på den.

 

Har ikke touch selv, men hvis noen som har det og har fikset seg norsk pocketCM-tastatur gidderå sjekke og få det til å virke, si i fra :)

9481819[/snapback]

Hei jeg kan se på den for deg hvis du vil. Har norskt pocketCM tastatur. har selv fikset en ordliste med norgest mest brukte ord ca. 10000 ord i den lista, men er noe som ikke er helt riktig så skal se litt mer på den lista. Men hvis du har en så kan jeg se på den og gi deg en tilbakemelding.

Lenke til kommentar

Jeg har nå editert et Iphone look a like skin for PCM Keyboard. Det var orginalt laget av 2manyphones på xda forumet. Jeg har bare forandret litt på bilder og laget et layout som passer for oss norske. Har også lakt ut en liten ordbok på ca. 9691 ord som kan også brukes. Finner Iphone skin med layout HER og ordboken HER

 

IphoneNO1.pngIphoneNO2.png

Endret av ialu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...