Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Har også funnet et større "tastatur" som tekst input som man kan bruke alle steder man kan taste inn tekst. Det er en .cab fil hentet fra en annen telefon med WM6. Er til og med norsk ordbok på den :)

 

Bare å synce telefonen mot Activesync og overføre .cab'en fil mobilen, dobbeltklikke på .cab'en og installere og ta en restart. Så kan du velge "Phone Pad" som keyboard der du skal skrive inn.

 

Har ikke fått testet dette selv enda da jeg ikke eier HTC Touch enda men har hørt i en annen tråd at dette fungerer kjempebra med Touch.

 

Link til fila finner du i denne tråden:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=311290

Skjermbilde tatt fra en HTC Touch med Phone Pad installert:

 

21975288nx0.jpg

 

Skal visst også være mulig å endre utseende med skins.

8847338[/snapback]

 

 

 

Flott at dette programmet finnes, men jeg får ikke det inn på min htc touch.

Laster det ned fra vedlagt link, åpner den i win.rar, men får ikke synkronisert den med touch... kan du gi meg en "step by step-guide" på hva jeg skal gjøre?

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For dere som har lyst på qwerty til Touch'en så synes jeg dette keyboardet funker ganske bra til fingerbruk og går relativt raskt etterhvert:

http://pocketcm.com/keyboard.php

 

Står på forumet hvordan man legger til norske bokstaver, er ganske enkelt.

 

Har brukt det i noen dager nå og funker helt ypperlig å skrive sms'er med så nå slipper jeg å dra opp stylusen på min WM6-pda.

Lenke til kommentar
For dere som har lyst på qwerty til Touch'en så synes jeg dette keyboardet funker ganske bra til fingerbruk og går relativt raskt etterhvert:

http://pocketcm.com/keyboard.php

 

Står på forumet hvordan man legger til norske bokstaver, er ganske enkelt.

 

Har brukt det i noen dager nå og funker helt ypperlig å skrive sms'er med så nå slipper jeg å dra opp stylusen på min WM6-pda.

9436135[/snapback]

 

Legger den til i #1.

Lenke til kommentar
For dere som har lyst på qwerty til Touch'en så synes jeg dette keyboardet funker ganske bra til fingerbruk og går relativt raskt etterhvert:

http://pocketcm.com/keyboard.php

 

Står på forumet hvordan man legger til norske bokstaver, er ganske enkelt.

 

Har brukt det i noen dager nå og funker helt ypperlig å skrive sms'er med så nå slipper jeg å dra opp stylusen på min WM6-pda.

9436135[/snapback]

Ja, ja!

Det er noe av det beste, men jeg skriver raskere med Full Screen Keyboard (tror jeg ...) Jeg innrømmer at det er mindre feil med PCM, men det går bare ann å bruke en finger.

 

Tobias

Lenke til kommentar

HTC Touch på universitetet?

Jeg har begynt på univeritetet i høst, og klarer ikke å benytte meg av det trådløse nettverket på skolen. Touch'en ser ut til å logge seg på, men får ikke surfa eller hentet ned værdata.

 

Jeg har rotet litt med noe som heter VPN, men har ennå ikke fått til dette. Jeg vet egentlig ikke hva dette er, men ...

 

Kan noen hjelpe meg med dette?

 

Tobias

Lenke til kommentar
HTC Touch på universitetet?

Jeg har begynt på univeritetet i høst, og klarer ikke å benytte meg av det trådløse nettverket på skolen. Touch'en ser ut til å logge seg på, men får ikke surfa eller hentet ned værdata.

 

Jeg har rotet litt med noe som heter VPN, men har ennå ikke fått til dette. Jeg vet egentlig ikke hva dette er, men ...

 

Kan noen hjelpe meg med dette?

 

Tobias

9443966[/snapback]

Har du satt signalstyrken til maksimum?

 

Jeg hadde liknende problem med nettet mitt hjemme. På jobb og div andre steder fungerte alt smertefritt mens jeg ikke fikk surfet hjemme. Satt opp signalstyrken og vips så virket alt som det skulle.

Lenke til kommentar
HTC Touch på universitetet?

Jeg har begynt på univeritetet i høst, og klarer ikke å benytte meg av det trådløse nettverket på skolen. Touch'en ser ut til å logge seg på, men får ikke surfa eller hentet ned værdata.

 

Jeg har rotet litt med noe som heter VPN, men har ennå ikke fått til dette. Jeg vet egentlig ikke hva dette er, men ...

 

Kan noen hjelpe meg med dette?

 

Tobias

9443966[/snapback]

 

Jeg får i hvert fall bare koblet til nettverket på universitetet jeg går på hvis jeg bruker Opera og ikke IE, så jeg vet ikke om du har prøvd å bruke Opera? (Ikke Opera mini)

Lenke til kommentar
Jeg får i hvert fall bare koblet til nettverket på universitetet jeg går på hvis jeg bruker Opera og ikke IE, så jeg vet ikke om du har prøvd å bruke Opera? (Ikke Opera mini)

9444125[/snapback]

Hei!

Jeg skal sandelig teste ut Opera til mandag, det kan hende det hjelper.

 

Jeg fikk forøvrig et lynraskt svar fra IT-hjelpen på skolen de skrev:

 

Problemet er sannsynligvis at browseren ikke tillater SSL2 trafikk. For pc så må man inn i Explorer eller Firefox å tillate SSL2 trafikk. SSL3 er standard.

 

Ut fra dette stemmer det kanskje med at tingene fungerer med Opera. Vi får se ...

 

Tobias

Lenke til kommentar
HTC Touch på universitetet?

Jeg har begynt på univeritetet i høst, og klarer ikke å benytte meg av det trådløse nettverket på skolen. Touch'en ser ut til å logge seg på, men får ikke surfa eller hentet ned værdata.

 

Jeg har rotet litt med noe som heter VPN, men har ennå ikke fått til dette. Jeg vet egentlig ikke hva dette er, men ...

 

Kan noen hjelpe meg med dette?

 

Tobias

9443966[/snapback]

 

jeg har samme problemet på hotellet jeg jobber på.. finner det trådløse nettet, får koblet meg opp men får ikke lastet ned vær data.. kommer meg inn på nettet.

Lenke til kommentar
Hei noen som vet hvordan man tar av "automatisk tastelås" når du skur av skjermen på mobilen ?

9449774[/snapback]

øøøh!

Nå ble jeg nysjerig. Hva skal du "taste" etter når skjemen er avslått?

 

Tobias

9450171[/snapback]

 

 

Vell jeg mente av og på knappen, trykker du på den slår skjermen seg av. Men mobilen er forsatt på. Når du trykker på den igjen så blir skjermen slått på og så må du låse opp telefonen (tastelåsen).

 

Du misforstod meg.

Lenke til kommentar
Har et spørsmål; er det mulig å gjøre det slik at wifi ikke skrus av når jeg setter telefon i hvilemodus? Altså når jeg trykker på av-knappen?

 

Og til tastelås, er vel en egen meny for tastelåsen, og telefonlås, lar seg vel gjøre å endre noe der :)

9452780[/snapback]

 

 

Spørsmålet ditt kan jeg ikke svare på, men den menyen ang tastelåsen. Jeg finner det ikke ut. Tror ikke det er der.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man kan få Touchen til ALDRI å bruke GPRS eller EDGE?

Min har en liten tendens til å koble seg til hele tia og det koster meg ganske mye penger...

Spesielt når jeg kommer borti værknappen og WiFi ikke er enablet...

 

En annen ting jeg heller ikke får til er gjøre slik at Touchen bare kan gå inn på delte kataloger via WiFi. Slik at jeg slipper å bruke kabel, bluetooth o.l. bare få den til å oppføre seg som en vanlig pc i hjemmenettverket.

Endret av Empty
Lenke til kommentar
Hei noen som vet hvordan man tar av "automatisk tastelås" når du skur av skjermen på mobilen ?

9449774[/snapback]

 

 

Hei NextoN!

 

på instillinger/System finner du et eget ikon som heter tastelås. Der kan du skru av og på automatisk låsning.

 

Og husk at du også kan fjerne Tastelåsikonet fra Todayskjermen ved å gå på Idag og så elementer og ta bort haken for tastelås i listader..

 

Espen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...