Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei Ialu!

 

Jeg har testet listen til bufodill en liten stund. Og den er fantastisk innholdsrik :)

Men det kan se ut som om den er litt for stor. For den endrer ofte ord som allerede er skrevet riktig. Så jeg lurer på om den inneholder for mange ord. Tenkte å prøve ut listen din og se om det er noe forskjell.

Den originale heter jo english(small). så mulig den ikke bør være for stor.

 

Og ord som den evnt ikke kjenner igjen, kan man jo bare trykke på tabben med + som kommer opp, så legger de seg til i listen.

 

Espen

Lenke til kommentar

Hey SBS

Skal prøve å få gjort i løpet av uka sender deg det sånn at du kan prøve det når jeg er ferdig. Tror ikke jeg har noen metoder å få testet det på så du må nok teste det for meg.

 

 

Hey Espen-S

Ja ordlisten til bufodill er veldig innholdsrik, men er nok litt for mangen ord. Jeg skal legge ut en ny en senere i uka hvor jeg legger til ord som jeg har funnet ut ikke er der mens jeg har skrevet.

Tror English(small) ordboken inneholder litt over 4000 ord.

 

 

Foresten så har jeg laget mitt eget skin med en layout som skal passe til flere land nå. Finner den her Skin layout til PCM Keyboard.

Hadde vært litt fint om noen tilbakemeldinger på hvordan farge kombinasjonen er :p.

Endret av ialu
Lenke til kommentar

Har kjøpt meg HTC Touch nå, har bare noen spørsmål jeg lurer på. Har lest denne tråden, men ikke blitt noe klokere, så om noen kan forklare godt hadde det vært fint.

 

Sp.mål 1: Hvordan får jeg lagt inn programvare på enheten? (har Vista og oppdatert mobile device center og får kontakt med enheten)

 

Sp.mål 2: Hvordan kan jeg skru av at den synker hele tiden, hver gang jeg skrur den på så ser jeg at egde er aktivert og det liker jeg ikke.

 

Sp.mål 3: Må jeg oppdatere MSN for at kontaktene som er online skal vises?

 

Sp.mål 4: Hvordan kan jeg endre på følsomheten på touch'n?

 

Mvh

Lars.

Endret av yakko
Lenke til kommentar

Ja den er stor den ordlisten... tok noen kjappe søk for å se om jeg fant et tilfeldig utvalg av ord i den lista til ialu, og de 6-7 ordene jeg søkte etter fant jeg. Det er bra, 10 000 ord er jo en del.

Ellers er det jo fint nok at du legger til ord, men da håper jeg for all del at de er stavet riktig :)

 

Gleder meg til å prøve selv når jeg får min touch. Kjæresten min har allerede startet å trykke på den, men hun trenger litt hjelp til å sette opp, og det er vanskelig for meg å hjelpe henne over nettet når jeg ikke har min egen å tukle med.

Lenke til kommentar
Jeg har nå editert et Iphone look a like skin for PCM Keyboard.  Det var orginalt laget av 2manyphones på xda forumet.  Jeg har bare forandret litt på bilder og laget et layout som passer for oss norske.  Har også lakt ut en liten ordbok på ca. 9691 ord som kan også brukes.  Finner Iphone skin med layout HER og ordboken HER

 

IphoneNO1.png               IphoneNO2.png

9500501[/snapback]

 

jeg får ikke det til å fungere :S

åssen får man det til?

kan du lage en step by step guide?

 

takk for hjelp på forhånd:)

 

har et annet problem også:S

problemer med plass på telefonen

kan noen hjelpe?

Endret av mariusgh
Lenke til kommentar
Jeg har nå editert et Iphone look a like skin for PCM Keyboard.  Det var orginalt laget av 2manyphones på xda forumet.  Jeg har bare forandret litt på bilder og laget et layout som passer for oss norske.  Har også lakt ut en liten ordbok på ca. 9691 ord som kan også brukes.  Finner Iphone skin med layout HER og ordboken HER

 

IphoneNO1.png               IphoneNO2.png

9500501[/snapback]

 

jeg får ikke det til å fungere :S

åssen får man det til?

kan du lage en step by step guide?

 

takk for hjelp på forhånd:)

 

har et annet problem også:S

problemer med plass på telefonen

kan noen hjelpe?

9509206[/snapback]

 

 

Se første posten i denne tråden.

Lenke til kommentar
Jeg har nå editert et Iphone look a like skin for PCM Keyboard.  Det var orginalt laget av 2manyphones på xda forumet.  Jeg har bare forandret litt på bilder og laget et layout som passer for oss norske.  Har også lakt ut en liten ordbok på ca. 9691 ord som kan også brukes.  Finner Iphone skin med layout HER og ordboken HER

 

IphoneNO1.png               IphoneNO2.png

9500501[/snapback]

 

jeg får ikke det til å fungere :S

åssen får man det til?

kan du lage en step by step guide?

 

takk for hjelp på forhånd:)

 

har et annet problem også:S

problemer med plass på telefonen

kan noen hjelpe?

9509206[/snapback]

 

 

Se første posten i denne tråden.

9511417[/snapback]

 

det står ikke i første post åssen man legger dette inn på telefonen og åssen enn for det til å fungere.

 

jeg har ikke lyst å gjøre som det står i den posten med plass.

men er det noen andre måter man kan få bedre plass?

er det noen filer man kan legge over på lagringskortet?

Lenke til kommentar
Jeg har nå editert et Iphone look a like skin for PCM Keyboard.  Det var orginalt laget av 2manyphones på xda forumet.  Jeg har bare forandret litt på bilder og laget et layout som passer for oss norske.  Har også lakt ut en liten ordbok på ca. 9691 ord som kan også brukes.  Finner Iphone skin med layout HER og ordboken HER

 

IphoneNO1.png               IphoneNO2.png

9500501[/snapback]

 

jeg får ikke det til å fungere :S

åssen får man det til?

kan du lage en step by step guide?

 

takk for hjelp på forhånd:)

 

har et annet problem også:S

problemer med plass på telefonen

kan noen hjelpe?

9509206[/snapback]

Skal vi se prøve på en forklaring :)

 

- Først så må man laste ned norwegianIphoneLook.rar fra denne siden.

- Så må du kopiere Iphone.NO.layout og Iphone.NO.skin til telefonen. Skal kopieres til: Program Files/PCMKeyboard

- Derreter må du gå til Settings så inn på input. Fra input method listen velger du PCM Keyboard så trykker du på Options knappen. (PCM keyboard må være det aktive tastaturet for å komme inn i options).

- I options velger du keyboard layout og keyboard skin fra listene. Jeg anbefaler å først velge skin så layout etter på.

 

Når det er gjort skal det fungere. Kan hende du bør restarte telefonen etter å ha valgt nytt skin.

 

Når det gjelder plass problemer kan du gå inn i setings så system tab og Remove Programs iconet for å slette programer. Hvis det er et program du må ha så kan du slette det så instalere det på nytt i minne kortet.

Lenke til kommentar
Jeg har nå editert et Iphone look a like skin for PCM Keyboard.  Det var orginalt laget av 2manyphones på xda forumet.  Jeg har bare forandret litt på bilder og laget et layout som passer for oss norske.  Har også lakt ut en liten ordbok på ca. 9691 ord som kan også brukes.  Finner Iphone skin med layout HER og ordboken HER

 

IphoneNO1.png               IphoneNO2.png

9500501[/snapback]

 

jeg får ikke det til å fungere :S

åssen får man det til?

kan du lage en step by step guide?

 

takk for hjelp på forhånd:)

 

har et annet problem også:S

problemer med plass på telefonen

kan noen hjelpe?

9509206[/snapback]

Skal vi se prøve på en forklaring :)

 

- Først så må man laste ned norwegianIphoneLook.rar fra denne siden.

- Så må du kopiere Iphone.NO.layout og Iphone.NO.skin til telefonen. Skal kopieres til: Program Files/PCMKeyboard

- Derreter må du gå til Settings så inn på input. Fra input method listen velger du PCM Keyboard så trykker du på Options knappen. (PCM keyboard må være det aktive tastaturet for å komme inn i options).

- I options velger du keyboard layout og keyboard skin fra listene. Jeg anbefaler å først velge skin så layout etter på.

 

Når det er gjort skal det fungere. Kan hende du bør restarte telefonen etter å ha valgt nytt skin.

 

Når det gjelder plass problemer kan du gå inn i setings så system tab og Remove Programs iconet for å slette programer. Hvis det er et program du må ha så kan du slette det så instalere det på nytt i minne kortet.

9513597[/snapback]

 

finner ikke Program Files/PCMKeyboard

prøvde å opprette en ny mappe med dette navnet, men da fant den det ikke i input method listen

Lenke til kommentar

Jeg har en engelsk telefon så da er det program files, men kan hende det er programfiler på norske telefoner. Du må i hvertfall finne den mapen hvor PCM Keyboard er instalert eller så vil den ikke fungere. Hvis du ikke har instalert det på minne kortet? Hvis man kan instalere det der da.

Lenke til kommentar
Jeg har en engelsk telefon så da er det program files, men kan hende det er programfiler på norske telefoner. Du må i hvertfall finne den mapen hvor PCM Keyboard er instalert eller så vil den ikke fungere. Hvis du ikke har instalert det på minne kortet?  Hvis man kan instalere det der da.

9514416[/snapback]

 

den er nok ikke der nei :no:

har leitet overalt men finner den ikke

det funket fint å legge inn phonepad, men denne går ikke

Lenke til kommentar
Jeg har en engelsk telefon så da er det program files, men kan hende det er programfiler på norske telefoner. Du må i hvertfall finne den mapen hvor PCM Keyboard er instalert eller så vil den ikke fungere. Hvis du ikke har instalert det på minne kortet?  Hvis man kan instalere det der da.

9514416[/snapback]

 

den er nok ikke der nei :no:

har leitet overalt men finner den ikke

det funket fint å legge inn phonepad, men denne går ikke

9516003[/snapback]

 

 

Mariusgh!!

 

har du i det hele tatt instalert CMkeyboard?? Er det kanskje dette du trenger hjelp til?

Dette er en cab fil som du kjører fra tlf.

Så bruker du filutforskerenfor å finne mappen.

Hvis du har innstalert på tlf og ikke på minnekortet. Ligger den under min enhet og så program filer. Der ligger mappen PCM keyboard.

Og tilsvarende mapper på minnekortet hvis du har innstalert keyboardet der.

 

Når det gjelder minne er det bare de programmene du har innstalert du evnt kan fjerne.

Ellers må du oppgradere til en annen ROM. Og det er du kanskje ikke så interessert i.

 

Espen

Lenke til kommentar
Eehm litt tåpelig spm, men hvor finner jeg ? (spørsmålstegnet) Ikke lett å skrive spørsmål uten spørsmålstegn:p

9521478[/snapback]

Du finner ? på to steder du kan enten holde inne .?123 knappen nederst til venstre i 250ms og du får opp en liste med forskjellige symboler. Eller så kan du trykke på .?123 knappen så finner du den mellom .?123 knappen og space.

Lenke til kommentar

Netcom med nytt "hjemm2 mobil tlf...

 

Vil dette fungere på Touchen?

 

HomeFree med mobiltelefonFor å benytte NetCom HomeFree fra mobilen trenger du en HomeFree-mobiltelefon som kan koble seg til trådløst nett og som har UMA-støtte (Unlicensed Mobile Access). Dette sikrer at mobilen kan kommunisere med HomeFree-ruteren

 

 

Les mere her...

 

https://netcom.no/tjenester/homefree.html?fane=mobil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...