Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sliter litt med messengeren. Tror jeg har fått inn to gprs oppsett på telefonen. Få i alle fall opp to ikoner og to tellere. Nå jeg logger meg på messenger blir jeg tilkoblet men alle kontaktene vises som frakoblet. :S

 

Fant en tråd om dette, men ble ikke noe klokere. Utrolig irreterende når jeg ikke ser hvem som er pålogget. Er det mulig å sette telefonen tilbake til "factory defaults" ?

Endret av Teac
Lenke til kommentar
Tobias!!

 

CM keyboard er foreløpig beta. Og han legger ut redigert versjon hver måned.

Så du må bare laste nedden siste versjonen.

(dette står også der du laster det ned)

Bare gå til hjemmesiden og last ned siste versjon, så er det oppe og går igjen.

 

:)

 

Espen

9648190[/snapback]

Eeeh...

Det er jo det jeg har gjort 2 ganger .... Jeg har sletta den forige versjonen og lagt inn den nye, resultatet er at det norske oppsettet er helt tullete. Har ikke du det samme trøbbelet?

 

Tobias

Lenke til kommentar

Hei.

Har noen spørsmål før jeg endelig legger inn bestilling på denne telefonen, håper det er noen som kan svare meg..

 

1. Er det god lyd (snakke og høre) i telefonen?

 

2. Kan man skru av (mute) lyden på innkommende anrop (ala Nokia m.fl.)?

 

3. Er det lett å skreddersy forskjellige profiler til f.eks dag, natt, møte osv med forskjellige lyder, varsler og volumer?

 

 

På forhånd takk!

 

MVH

 

Tor

Lenke til kommentar
Etter å ha hatt touch siden sommeren nå er profil-håndteringen omtrent det eneste jeg er misfornøyd med.

 

Jeg synes måten man setter ringelyder, meldingslyder, volum på begge er utrolig tungvint.

 

Finnes det noe eksternt program som gjør man man kan håndtere profiler på lik måte som "normale" telefoner?

 

Nokia 3210 hadde jo uendlig bedre muligheter på dette området :nei:

Det finnes selvfølgelig! Legger til et ekstra valg ved siden av Hjem/Vær/Snarvei-ikonene (tror den ser lik ut som på HTC Dual)

Sjekk denne linken:

http://forum.xda-developers.com/showpost.p...p;postcount=609

Og les denne før du innstallerer:

http://forum.xda-developers.com/showpost.p...mp;postcount=21

Har lest at noen måtte hard-resette, men skjedde ingenting selv om jeg ikke gjorde det som står i link nr. 2. Måtte dog endre filnavnene for at programmet skulle funke.

 

Tror også samme fyren har laget en nyere versjon, men har ikke prøvd denne (oppdaget den akkurat nå):

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=327646

Lenke til kommentar
Har samme problemet! Er ikke dette reklamasjonsrett??

Tror heller det er en slags patch eller oppdatering som må til.

Utrolig nok har innloggingen fungert de siste to gange. Avventer situasjonen.

Men er det noen som vet om Microsoft har laget noen oppdateringer.

Har ikke hatt telefonen lenge enda, men det har enda ikke vært noen oppdateringer.

Merkelig.

Lenke til kommentar
Det finnes selvfølgelig! Legger til et ekstra valg ved siden av Hjem/Vær/Snarvei-ikonene (tror den ser lik ut som på HTC Dual)

Sjekk denne linken:

http://forum.xda-developers.com/showpost.p...p;postcount=609

Og les denne før du innstallerer:

http://forum.xda-developers.com/showpost.p...mp;postcount=21

Har lest at noen måtte hard-resette, men skjedde ingenting selv om jeg ikke gjorde det som står i link nr. 2. Måtte dog endre filnavnene for at programmet skulle funke.

 

Tror også samme fyren har laget en nyere versjon, men har ikke prøvd denne (oppdaget den akkurat nå):

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=327646

Hmm.. var veldig mye frem og tilbake på de forumpostene der og readme til programmet nevner at det kun virker på "WWE English ROM"..

 

Noen som faktisk har installert dette på norsk Touch? Har ikke lyst til og leke prøvekanin her med risiko for og føkke opp telefonen min.

Lenke til kommentar
Aha... noe merkelig er det med alle versjoner. Jeg måtte installere noe dritt for å få MMS til å virke.

 

Jeg sliter med å få mms til å funke på min touch. Har kjørt den automatiske konfiguratoren fra smartmobil, men løste ikke problemet. Jeg bruker ventelo med Telenor-nett. Ved det automatiske oppsettet ble det bare tull. Da funket ikke GPRS i det hele tatt. Fulgte så det manuelle oppsettet og da kommer jeg meg på nett, men sliter fortsatt med mms. Når jeg sender mms, så får jeg beskjed om at den ikke kunne sendes selv om mottaker mottar meldingen fra meg. Meldingen forblir også i utboksen i stede for å bli flyttet til sent items.

Jeg får melding om innkommende mms, men den klarer ikke å laste ferdig. Når jeg går inn i innboksen ligger det bare en melding om innkommende mms, så kan jeg trykke på laste ned melding, men den klarer det ikke.

 

Noen som har ide på hva det kan være?

 

Hva slags "dritt" måtte du installere?

Lenke til kommentar
Tror heller det er en slags patch eller oppdatering som må til.

Utrolig nok har innloggingen fungert de siste to gange. Avventer situasjonen.

Men er det noen som vet om Microsoft har laget noen oppdateringer.

Har ikke hatt telefonen lenge enda, men det har enda ikke vært noen oppdateringer.

Merkelig.

 

Men slette du messenger og innstalerte den på nytt?? Hvor fikk du messenger fra da?

Lenke til kommentar
Hmm.. var veldig mye frem og tilbake på de forumpostene der og readme til programmet nevner at det kun virker på "WWE English ROM"..

 

Noen som faktisk har installert dette på norsk Touch? Har ikke lyst til og leke prøvekanin her med risiko for og føkke opp telefonen min.

Til info så orket jeg ikke og vente her...

 

Det fungerer prikkfritt med denne HOME-screen utvidelsen men man må selvsagt dille litt med endring av noen filnavn og en register-setting for at den skal fungere 100% på norsk versjon. Alt står forklart på forumet der.

 

Så nå er jeg rimelig fornøyd med profil-settingsene og jeg kan i tillegg ha musikk-kontoll direkte i home-screen!

 

Enda finere var at jeg på det forumet dumpa borti en tråd som viste hvordan man kan bytte ut "kalender"-knappen i home-screen med "ny sms". Det var kjærtkomment kan man si:)

Lenke til kommentar
Jeg sliter med å få mms til å funke på min touch. Har kjørt den automatiske konfiguratoren fra smartmobil, men løste ikke problemet. Jeg bruker ventelo med Telenor-nett. Ved det automatiske oppsettet ble det bare tull. Da funket ikke GPRS i det hele tatt. Fulgte så det manuelle oppsettet og da kommer jeg meg på nett, men sliter fortsatt med mms. Når jeg sender mms, så får jeg beskjed om at den ikke kunne sendes selv om mottaker mottar meldingen fra meg. Meldingen forblir også i utboksen i stede for å bli flyttet til sent items.

Jeg får melding om innkommende mms, men den klarer ikke å laste ferdig. Når jeg går inn i innboksen ligger det bare en melding om innkommende mms, så kan jeg trykke på laste ned melding, men den klarer det ikke.

 

Noen som har ide på hva det kan være?

 

Hva slags "dritt" måtte du installere?

 

Løste det selv. :)

Slettet absolutt alle innstiller på telefonen. Både standardoppsettet som lå i telefonen da den ble kjøpt og det automatiske fra smartmobil. Deretter fulgte jeg det manuelle oppsettet fra smartmobil. Plutselig funket både mms og explorer.

Lenke til kommentar
Hvor fant du det?

det hadde vært kjenkt å ha!

i det xda-developer-forumet så søker du etter "new sms" og "soft key applet".

 

Først henter du en snarvei-fil som legges i windows/programmer tror jeg det var og så bruker du soft key applet til og legge denne shortcuten der kalender er idag... har dessverre ikke tid til en mer fyldig forklaring her nå, men alt er tilgjengelig på det forumet hvis man bare søker litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...