Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greia er at jeg synes det er ganske hat å ha fingeravtrykksleser, og maskinen er også skeiv.. den står skjevt på bordet og vipper når jeg skriver på den. Sånne ting kan ingen tekniker fikse heller.

 

Så da ble det ny maskin på meg. Ja, jeg også liker maskina godt når den ikke lager den helvetes pipelyden. og når vi snakker om driten så kjem den! Nå begynte maskina å pipe igjen.

 

 

Er dt en enkel sak å bytte skjerm da? Ser ganske komplisert ut med de hengslene.

 

EDIT: RBK I CL!! Var på kampen og sang for full hals. DEILIG!

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Har selv skaffet meg en xps (1710) og sittet i timesvis med support i Irland. Slik pipelyd er visst ikke uvanlig på XPS og skyldes vanligvis HDn. Jeg får snart en tekniker over som installerer en ny for meg

9389040[/snapback]

 

Er det mulig å bestille disse jævlene uten HD og uten OS?

Har vært utrolig fornøyd med Hitachi sine 7200 rpm disker og vil heller styre denne biten selv om mulig.

Lenke til kommentar

Kundebehandleren min var i kontakt med fabrikken i går og undersøkte muligheten for å få fortgang i ordren min (28.06/19.10). Hun hadde visstnok fått til svar at glass igjen var mangelvare og at de ikke kunne gi noen tidligere dato med garanti.

 

Jeg fikk 2000kr i kompensasjon for lang venting. Fra 14500 til 12500. Jeg tror jeg venter litt til, den kommer sikkert i løpet av september *fortrenger tidligere informasjon og erfaringer*

Lenke til kommentar
Er dt en enkel sak å bytte skjerm da? Ser ganske komplisert ut med de hengslene.

9388947[/snapback]

 

trenger ikke bytte hele skjermen, bare dekselet bak (se om det skjuler seg noen skruer bak noen små runde gummiknotter/deksler på fremsiden (=innsiden når maskinen er lukket)).

9389729[/snapback]

Bare og bare fru blom...hele panelet henger ofte på bakdekselet og i noen tilfeller må du av med hele panelet for å ta av bakdekselet...(kommer an på maskinen)

Lenke til kommentar

har brukt maskinen i et par dager nå og den er super, men Vista skal vekk til fordel for Ubuntu

 

Eneste er at jeg får en tty error når jeg prøver livecd boot med feisty faws 704

 

er masse snakk om slike problemer, men jeg finner ingen svar som funker

Lenke til kommentar
har brukt maskinen i et par dager nå og den er super, men Vista skal vekk til fordel for Ubuntu

 

Eneste er at jeg får en tty error når jeg prøver livecd boot med feisty faws 704

 

er masse snakk om slike problemer, men jeg finner ingen svar som funker

9393451[/snapback]

Jøss, hehe! Trodde kun det var jeg som likte maskinen her inne ;)

 

Skjønner jo at jeg må ha hatt utrolig flaks som fikk en der alt "stemte", men er det ikke som man sier.. selvgjort er velgjort. Fikk akkurat de spesifikke delene jeg ønsket å ha inni saken. For om man bestiller f.eks. 200GB 7200RPM HD er det jo ikke sikkert at man får Hitachi 7K7200 (som er det raskeste som finnes) Eller at man får 4GB med superhøykvalitetsminne fra Crucial til en uslåelig pris.

 

Maskinen infrir alle forventningene jeg hadde før jeg fikk den og jeg har vel hatt 8 laptopper fram til nå, så kan vel ikke regnes som n00b heller ;)

Lenke til kommentar

Nå sitter Dell-teknikeren på kjøkkenet mitt og bytter tilsynelatende ut alt som kan byttes i maskinen. Men i virkeligheten skal han bare bytte hovedkort og vifte... hvilket innebærer at han må helt inn fra alle kanter, så nå ligger XPS-delene strødd utover kjøkkenbordet.

 

Sjekka med Dell-damen i går at dette ikke går ut over min 14 dagers angrerett. Og det sa hun det ikke skulle gjøre. Og en annen ting verdt å merke seg er at man får igjen penger for OS også når man returnerer - i hvert fall hvis man har kjøpt gjennom en selger. I tillegg betaler man visst ikke for returfrakten, DERSOM man allerede har betalt for fraktkostnaden én vei. I hvert fall det hun sa til meg...

 

Og til slutt en siste tanke: Da jeg bestilte spurte jeg salgsmannen min om MediaDirect-knappen ville funke selv om jeg bestilte Vista Business, og han sa da at "Nei, du må ha Home Premium med Windows MediaCenter for at den skal funke" (!) Han sjekket til og med med en kollega!

 

Dette er jo bare vissvass, for MediaDirect er jo et Dell-program, så nå føler jeg meg litt lurt. Eneste grunnen til at jeg valgte Home Premium var fordi jeg fikk beskjed om at dét var eneste måte å få M-Direct-knappen til å funke. Dårlig av Dell. Synes egentlig jeg burde få bytte til Vista Business da hvis jeg ønsker det. Hva synes dere? Det er jo feilaktig informasjon jeg er blitt gitt...

Lenke til kommentar
Og til slutt en siste tanke: Da jeg bestilte spurte jeg salgsmannen min om MediaDirect-knappen ville funke selv om jeg bestilte Vista Business, og han sa da at "Nei, du må ha Home Premium med Windows MediaCenter for at den skal funke" (!) Han sjekket til og med med en kollega!

 

Dette er jo bare vissvass, for MediaDirect er jo et Dell-program, så nå føler jeg meg litt lurt. Eneste grunnen til at jeg valgte Home Premium var fordi jeg fikk beskjed om at dét var eneste måte å få M-Direct-knappen til å funke. Dårlig av Dell. Synes egentlig jeg burde få bytte til Vista Business da hvis jeg ønsker det. Hva synes dere? Det er jo feilaktig informasjon jeg er blitt gitt...

9396761[/snapback]

Det kan jo være at selgeren har rett. MediaDirect er mer en bare et program, det er også et eget "OS". hvis du trykker på MediaDirect mens PCen er avslått vil maskinen boote til MediaDirect uten å gå innom windows. Dessuten kan det hende at MediaDirect er bygget oppå Media Center, slik at det krever dette for å kjøre.

Lenke til kommentar

Lurer på å bytte ut min inspiron 6400 med denne lekkerbisken her (samboeren min kommer til å drepe meg) og har noen spørsmål:

 

1.Er det sånn at viften begynner å gå selv om man kun sitter og jobber med f.eks excel\word osv? Fikk intrykk av at dette kunne være et problem på de foregående sidene.

 

2.Nå har ikke jeg tenkt å spille så mye på den, blir kanskje litt BF2 nå og da, men ved litt tyngre programmer som Mathcad\Solidworks (for de av dere som kjenner til dem) etc, er det noen som har noe erfaring med hvor mye viften går? Min Inspiron 6400 er forbausende stille, selv når de tyngre progammene er oppe, og når viften går på, er den kjapp med å skru seg av. Tenker da ifbm med forelesninger i auditorier og klasserom.

 

3. Det største 9cellers batteriet, stikker det ut av selve maskinen? Hvor mye batteritid får man gjennomsnittlig ut av et 6 cellers batteri? Igjen imponerer min 6400 med over 4 timer på full lading og lett programbruk.

 

I bunn og grunn er jeg ganske fornøyd med min 6400 men den er litt stor, og jeg kunne tenke meg noe mindre.

 

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Og til slutt en siste tanke: Da jeg bestilte spurte jeg salgsmannen min om MediaDirect-knappen ville funke selv om jeg bestilte Vista Business, og han sa da at "Nei, du må ha Home Premium med Windows MediaCenter for at den skal funke" (!) Han sjekket til og med med en kollega!

 

Dette er jo bare vissvass, for MediaDirect er jo et Dell-program, så nå føler jeg meg litt lurt. Eneste grunnen til at jeg valgte Home Premium var fordi jeg fikk beskjed om at dét var eneste måte å få M-Direct-knappen til å funke. Dårlig av Dell. Synes egentlig jeg burde få bytte til Vista Business da hvis jeg ønsker det. Hva synes dere? Det er jo feilaktig informasjon jeg er blitt gitt...

9396761[/snapback]

Det kan jo være at selgeren har rett. MediaDirect er mer en bare et program, det er også et eget "OS". hvis du trykker på MediaDirect mens PCen er avslått vil maskinen boote til MediaDirect uten å gå innom windows. Dessuten kan det hende at MediaDirect er bygget oppå Media Center, slik at det krever dette for å kjøre.

9396836[/snapback]

Da gjenstår det bare å spørre forumbrukerne som har mottatt XPS'en:

 

Har noen av dere bestilt med Vista Business? Og i så fall: Funker Dell MediaDirect?

 

(Nå er forresten reparatøren ferdig med bytting av hovedkort og vifte, men den høyfrekvente pipelyden er der ennå... Avventer telefon fra ham når han har pratet med Dell. It's a shame...)

 

EDIT: Nå har'n ringt, og jeg skal visst bare avvente en telefon fra Dell. Så nå blir det spennende å se hva de får til (!)

 

EDIT2 kl.16: Han som kom og bytta hovedkort og vifte har ikke skrudd sammen maskinen skikkelig igjen (!) Så nå er den helt "ubrukelig". Slarkete sammenskruing, samt at én av de to små plastbitene øverst i hjørnene ved tastaturet ikke sitter på skikkelig nå (fordi midtdelen med mediaknappene ikke er festet skikkelig på venstre side). Forøvrig kommer det nå enda en høyfrekvent lyd når AC-adapteret står i - og denne skiller seg fra den høyfrekvente lyden som teknikeren skulle fjerne. Så jeg snakka med kundeservice igjen, og de beklaget at det hadde gått så galt, og at et nytt system kunne sendes meg dersom jeg snakket med tech-support. Jeg gjorde det, og de sa at det nye systemet kunne sendes hvor jeg ville - også til min adresse i England. Det er jo forsåvidt god service, men det kommer til å ta 6 uker. Jeg får jo beholde maskinen i denne tiden, men det er jo nå en løs plastbit på den, samt at den ikke bare har én, men to høyfrekvente lyder. Og det er ikke maksimalt å jobbe med.

 

Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre. Jeg kan returnere helt skiten og få pengene igjen, for deretter å bestille alt på nytt så jeg får den når jeg kommer hjem til jul. Men i så fall får jeg jo ikke de ytterligere kr.1200 i avslag (som jeg er blitt tilbudt pga. ventetiden). Så pengemessig vil det jo lønne seg å ordne en swap av systemet i England. Da får jeg i såfall igjen 1200 nå og en ny maskin når jeg er i England.

 

Men skulle jeg DA finne ut at jeg ikke liker systemet, så er jeg jo langt utenfor de 14 dagene med angrefrist. Det er jo ikke bare bare å gjøre seg opp en mening om hvordan maskinen hadde vært hvis den hadde vært i topp stand når man får en ikke-100%-fungerende maskin levert.

 

Tech-support-mannen og kundeservice har jo virkelig prøvd alt de har kunnet å fikse problemet, så servicen til Dell kan jeg egentlig ikke si noe på, annet enn at jeg synes det er for dårlig at selgeren min ga feil opplysninger om systemet før jeg bestilte. Dette var teknisk- og kundeservice enige i... Phuh!

Endret av kebabkongen
Lenke til kommentar

Da har jeg bestillt min XPS M1330. Følgende ble bestillt:

 

XPS UltraMobile N0813302

XPS M1330 CORE 2 DUO T5250 1.50GHz,667,2M

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife¿ (thinner, brighter & lighter)

No Biometric Fingerprint Reader

Environmental Fee

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display

Norwegian Documentation XPS M1330

Euro Ship Accessories Euro Power Cord

Resource DVD XPS M1330 - (Diagnostics & Drivers)

Minne: tokanals 1024 MB (2x512) 667 MHz DDR2 SDRAM

160GB (5,400 rpm) Sata Hard Drive

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW

AC Adapter (65W)

Optional 9-cell 85WHr Li-Ion Battery

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery

Lett bæreveske i nylon, svart, H: 39,5 x B: 32 x D: 12, 1,78 kg, passer til opptil 14,1" skjermer

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS

Modem Not Included

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR

Norwegian Internal Lightweight Keyboard (QWERTY)

Software Drivers XPS M1330

Norwegian - Vista Home Premium (32Bit OS)

Norsk Microsoft Works 8.0 (tekstbehandling, regneark, Outlook Express, Powerpoint Viewer) med gjenopprettings-CD

Engelsk Adobe Reader 7.0.8

Norwegian McAfee Security Centre 30 Day Trial Version (No Recovery CD)

No Warranty Upgrade

Base Warranty - 1 Year XPS Premium Hardware Support (incl. Gaming and On-Site Support)

No Accidental Damage Support

 

Kommer til å kjøpe 4GB minne og skifte selv når maskinen nærmer seg, og kommer også til å oppgradere til T7500-prosessoren litt senere.

 

Regner da med at maskinen har kostet meg rett i overkant av 15.000,-. Og av de skal Dell ha ganske nøyaktig 11.000,-.

 

Estimert leveringsdato: 25.10.2007.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...