Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan finner jeg ut om Dell har gitt meg en CCFL-skjerm istedenfor LED?

 

Kameraet mitt går opp i 1280x1024 oppløsning .. det er 1,3 mp det. Rare rare greier.

9381495[/snapback]

 

pcen er vel tykkere med ccfl-skjermen

9381578[/snapback]

Husker jeg hadde et kamera som kunne ta 1280x1024 oppløsningsbilder, mens det egentlig bare var VGA på det. Digital oppskalering tror jeg dem kalte det. Visstnok en funksjon det 0,3Mpixel kameraet på Dell sine maskiner har.
Lenke til kommentar
Så mange svar, så kjapt, så sent på natta? Må da finnes noen der ute som har mer fritidsproblemer enn meg som gidder å finne de bildene :D

 

Come on, you know  you want to.

9381729[/snapback]

 

Værsågod! Hva man ikke gjør for å få et avbrekk fra skolearbeidet... :D

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

4tk2t5x.jpg

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar
Så mange svar, så kjapt, så sent på natta? Må da finnes noen der ute som har mer fritidsproblemer enn meg som gidder å finne de bildene :D

 

Come on, you know  you want to.

9381729[/snapback]

 

Værsågod! Hva man ikke gjør for å få et avbrekk fra skolearbeidet... :D

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

4tk2t5x.jpg

9381931[/snapback]

 

Thanks alot! Definitivt LED :)

Lenke til kommentar
Da var min utsatt til 19.oktober. Sinnsykt :cry:

9382340[/snapback]

Du kan få kjøpe min. NorgesPakke er fremme på noen dager ;)

9382572[/snapback]

 

hehe.... tror jeg venter litt til.

 

Dersom jeg ikke får ytterligere kompensasjon nå så avbestiller jeg og bestiller på nytt litt senere. Den begynner å bli litt redusert i pris nå, og jeg kan tenke meg å bestille billigste konfigurasjon og oppdatere selv slik som arcticOC har gjort.

 

Poenget med å ha det beste først er liksom litt borte med denne ventetiden. Dessuten begynner ventingen å tære på den barnslige gleden over snart å få noe nytt, og hva er da vitsen?

Endret av facedancer
Lenke til kommentar
...Prata med Dell-teknikeren igjen nå. Måtte ringe ham opp selv. De var ikke kommet noe nærmere en løsning på problemet, men han skulle ringe meg opp igjen i morgen. Irriterende dette her, for hadde pipinga gått bort ville jeg vært storfornøyd...

9377747[/snapback]

Er det ikke bare for Dell å lage en BIOS der man kan skru av C4 stadiet i prosessoren?

Lenke til kommentar
Da var min utsatt til 19.oktober. Sinnsykt :cry:

9382340[/snapback]

Du kan få kjøpe min. NorgesPakke er fremme på noen dager ;)

9382572[/snapback]

 

hehe.... tror jeg venter litt til.

 

Dersom jeg ikke får ytterligere kompensasjon nå så avbestiller jeg og bestiller på nytt litt senere. Den begynner å bli litt redusert i pris nå, og jeg kan tenke meg å bestille billigste konfigurasjon og oppdatere selv slik som arcticOC har gjort.

9383010[/snapback]

Lurt, jeg angrer ikke et eneste sekund på at jeg gikk for billigste konfigurasjon på ganske mange av delene i min. Maskinen er veldig lettskrudd og til de som i tillegg er så bekymret over garantien kan man jo bare la være å selge CPU da alt annet er "godkjent" for bytting selv av Dell. For jeg sparte over 500kr. på å oppgradere CPU til T7300 selv og det før jeg har trukket ifra det jeg solgte min for. Bare la den ekle T5250 CPU`en ligge i skuffa om..

 

Jeg har vel den råest konfigurerte XPS`en på forumet her, men endte opp på kun like over 16000kr. med utvidet skadeforsikring og extra batteri.

Jeg er veldig fornøyd men maskinen min iallefall, og når det gjelder irriterende pipelyder sliter iallefall ikke jeg. Jeg tror kanskje jeg kan høre en liten pipelyd når jeg legger øret kliss inntil maskinen, men når jeg sitter foran merker jeg absolutt ingenting til den og jeg har ikke dårlig hørsel.

 

Dessuten kan det virke som enkelte her inne tror at det er en mac`book de får når de bestiller, men dette er en maskin for mannfolk! ;)

Lenke til kommentar

Altfor mange her som gidder å kjøre Vista :thumbdown: Er det ingen som har formatert maskina og lagt inn en clean install av XP? Siden den irriterende pipelyden oppstår først når OS'et loader hadde det vært kjekt å vite om dette også er tilfellet med XP. Er i grunnen kun dette som holder meg tilbake fra å bestille.

Lenke til kommentar
Altfor mange her som gidder å kjøre Vista  :thumbdown:  Er det ingen som har formatert maskina og lagt inn en clean install av XP? Siden den irriterende pipelyden oppstår først når OS'et loader hadde det vært kjekt å vite om dette også er tilfellet med XP. Er i grunnen kun dette som holder meg tilbake fra å bestille.

9383650[/snapback]

Helt enig. Det første som skal gjøres når jeg får min er å fjerne Vista. Så får vi se hvordan den takler Debian/Ubuntu, eller eventuelt XP.

Lenke til kommentar

Etter å ha blitt sendt rundt fra Norge til Danmark til UK og til Irland så la ei sur dell-dame på røret da jeg ikke skjønte hvilket nummet hun spurte om.

 

"litt" frustrert ringte jeg kundeservice igjen og ba dem å drite i å overføre meg til noen andre, for alle dells kundekonsulenter har gjort det i hele dag. Damen forstod meg godt og det hele endte med følgende:

 

En ny maskin er bestilt til meg. Den skal ikke lage pipelyder og skal være helt stille. Den skal prioriteres og gjøres ferdig så fort som mulig. Siden de ikke produserer de i hvit lengre får jeg min nye i rød. Jeg _skal_ få uten fingeravtrykksleser, og som plaster på såret får jeg en 2,0 ghz CPU istedenfor 1,8 ghz cpu som jeg har nå. Jeg beholder maskinen jeg har nå i mellomtiden, og får også en uke på meg med begge maskinene så jeg skal få overført alle filer og slikt.

 

Er egentlig ganske fornøyd med kompensasjonen til Dell nå. 1500 kr i avslag fra før av, og nå også en CPU-oppgradering verdt 1100 kr(på dell sine sider da;)). Nå begynner det å bli litt bang for the buck. Men damn for en ventetid da! =\ Jaja, damen var snill og gjorde alt jeg sa og garanterte at denne skulle bli bra. HÅPER det endelig ordner seg nå. Møkklei av å bruke tid på det her nå.

Lenke til kommentar
Etter å ha blitt sendt rundt fra Norge til Danmark til UK og til Irland så la ei sur dell-dame på røret da jeg ikke skjønte hvilket nummet hun spurte om.

 

"litt" frustrert ringte jeg kundeservice igjen og ba dem å drite i å overføre meg til noen andre, for alle dells kundekonsulenter har gjort det i hele dag. Damen forstod meg godt og det hele endte med følgende:

 

En ny maskin er bestilt til meg. Den skal ikke lage pipelyder og skal være helt stille. Den skal prioriteres og gjøres ferdig så fort som mulig. Siden de ikke produserer de i hvit lengre får jeg min nye i rød. Jeg _skal_ få uten fingeravtrykksleser, og som plaster på såret får jeg en 2,0 ghz CPU istedenfor 1,8 ghz cpu som jeg har nå. Jeg beholder maskinen jeg har nå i mellomtiden, og får også en uke på meg med begge maskinene så jeg skal få overført alle filer og slikt.

 

Er egentlig ganske fornøyd med kompensasjonen til Dell nå. 1500 kr i avslag fra før av, og nå også en CPU-oppgradering verdt 1100 kr(på dell sine sider da;)). Nå begynner det å bli litt bang for the buck. Men damn for en ventetid da! =\ Jaja, damen var snill og gjorde alt jeg sa og garanterte at denne skulle bli bra. HÅPER det endelig ordner seg nå. Møkklei av å bruke tid på det her nå.

9384742[/snapback]

Nå begynner det også å bli fart i sysakene her. Jeg har nå sittet over en time på telefonen med tech-support i Irland. Kjørte en del diagnostics-tester etc inntil teknikeren fant ut at det var best å sende en tekniker ut til meg. Han kommer på fredag og skal skifte hovedkortet, vifta, prosessoren og egentlig alt mulig inni maskinen. Forøvrig rart at så mye skal byttes når de ikke engang fant ut av hva som forårsaket pipelyden. Men han tenkte kanskje at det var best å være på den sikre siden.

 

Men teknikeren skal også teste maskinen før han drar, og hvis pipelyden fortsatt er der da, så må det bli andre boller.

 

Jeg fant ut i dag, da jeg satt og skrev litt for å teste tastaturet, at maskinen egentlig er perfekt for meg. Deilig å skrive på, passe stor, god service hos Dell world-wide når noe skjer osv. Og i tillegg, da vi var inne i boot diagnostics-programmet (altså ikke bootet inn i Vista), så var jo maskinen helt stillegående og smooth. Så uten pipinga er den jo flott!

 

Bare håper at den 14 dagers returretten ikke ryker selv om det er en tekniker her og skifter ut komponenter innvendig. Men hvis pipinga fortsatt er tilstede etter det, så er det jo snakk om en eventuell reklamasjon, og da er det vel ett fett med angrerett.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...