Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prata med Dell-teknikeren igjen nå. Måtte ringe ham opp selv. De var ikke kommet noe nærmere en løsning på problemet, men han skulle ringe meg opp igjen i morgen. Irriterende dette her, for hadde pipinga gått bort ville jeg vært storfornøyd. MacBook er ca like stor / liten, men den har jo mye færre options, har dårligere skjermkort, ikke LED-skjerm etc.

 

Vet liksom ikke helt om jeg vil be om å få en tekniker hit, be om ny maskin, eller be om å få returnere den...

Lenke til kommentar

Til de som får kalde føtter:

 

Man blir litt skuffet når man har ventet i 2 måneder og får et produkt som bråker. Mange av oss har kanskje fokusert vel mye på de negative tingene. Jeg _er_ veldig fornøyd med dataen på alle måter, men lyden er bare helt forferdelig. Det virker jo definitivt som om det er noe galt med produktet mitt, og at dette er noe Dell skal fikse.

 

Dataen har god byggekvalitet. Den er lett og den er veldig rask på alle oppgaver jeg gir den. Jeg sitter nå på toget fra Tønsberg til Trondheim. Mitt 6-cellers og 9-cellers batteri gir meg kjempemye levetid og det holder fint med spilling\se film\surfe de 8 timene oppover. Ikke nok med at maskina kjennes god ut, tastene reagrer bra, både tastaturet, de touch-sensetive knappene for mediekontroller og musknappene. Touchpadden er liten, men jeg synes den reagerer svært bra, og scrolling fungerer som en drøm på den.

 

I tillegg ble jeg glad for å få med veske(den er stygg, men den beskytter, og jeg har den veska i en annen veske igjen) og de øreproppene som fulgte med er faktisk ganske alrighte. Som det stod i den reviewen så koster disse creative ørepluggene noen hundrelapper i butikken faktisk.

 

Hadde det ikke vært for lyden ville jeg vært kjempefornøyd med pcen. That's that.

Lenke til kommentar
Kan ikke så voldsomt mye om dette, men om en kan lett skifte cpu og ram vil en jo kunne spare mye i forhold til blodprisene Dell forlanger for 2.2 Ghz cpuen og 4 gig ram...

9376535[/snapback]

SHG skal ha 2373 kr for en C2D T7500 2,2GHz

Dell skal ha 3419 kr for å oppgradere fra en C2D T5250 1,5GHz til en C2D T7500 2,2GHz.

 

PCutstyr.no skal ha 2*999 kr for 2*2GB ram.

Dell skal ha 6350 kr for å oppgradere fra 2*512MB til 2*2GB ram.

 

Det er tydeligvis mye å spare ja.

Restene er jo perfekte til å putte inn i en stasjonær maskin til medie-PC i stua. (Kunststykket der er å få tak i et kompatibelt hovedkort)

9377396[/snapback]

 

Snakket akkurat med en hyggelig indier på XPS-supporten og han bekreftet at T5250 prosessoren og T7500 prosessoren benyttet seg av nøyaktig samme kjølesystemet og vifter. Det eneste en måtte være klar over var at om en gjorde et slikt inngrep ville en bryte Dells garantivilkår. Noe jeg tror vi alle er rimelig godt klar over.

 

Og RAM kan en oppgradere uten at det går utover garantien..

 

Gode svar fra XPS supporten der altså.

Lenke til kommentar

Takk for gode inlegg ArcticOC og Simen1.

 

Ettersom Vista er minnesluk nr1. Tenkte jeg å oppgradere fra 2x1 GB RAM til 3 (2+1).

Men vet at ikke alle minnebrikker liker hverandre, funker disse sammen med Dell sine?

 

Gleder meg til jeg får min (ble selvfølgelig utsatt fra før 1. september til før 1. oktober),

og håper inderlig at min er snill mot meg :)

Lenke til kommentar

Jeg venter min M1330 levert på døra innen et par timer.

Jeg har et spørsmål om Vista. Som vi alle vet (!) suger Vista. Vil XP virke? Har hørt rykter om at endel maskinvare ikke vil fungere med XP.

Dersom jeg ikke godkjenner avtalevilkårene til Vista, hvordan går jeg frem for å få penger tilbake, og hvor mye er det snakk om?

 

Betalte forresten 9550,- for 2,2 Ghz, 1Gb ram (byttes til 2 selv), BT, N-nett, 9 cellers og fingeravtrykk... noen som slår den?

Endret av Rastloes
Lenke til kommentar
Er det noen som har bestilt før eller samtidig som meg som ikke har fått sin enda? Jeg bestilte 07/14/2007. Kebabkongen bestilte jo tilogmed etter meg og har fått sin. :hmm: Jeg er fortsatt ved preproduksjon.

9378203[/snapback]

 

2x bestilt den 7. juli, med utsettelse til 12. sept. (org levering 6/8). Ikke at jeg klager over den leveringsdatoen nå, om det f.eks gjør at jeg slipper å få et "mandagsprodukt" e.l. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fjty4al9

Bestillingsdato: 07/04/2007

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 09/11/2007

 

Fortsatt på preproduksjon. Men om jeg kan få en PC som fungerer som den skal istedenfor ett hallfabrikat så venter jeg gjerne i 2 uker til :)

Lenke til kommentar

Jeg har mailet litt med en svært hyggelig dame hos Dell.

 

 

i vårt system har status koden endret seg og denne koden

svarer til mange av ordrene som allerede er sendt. Så hvis jeg ikke tar feil, så vil ordren din bli sendt iløpet av noen dager

 

Det er kanskje håp for oss andre også :) Forhåpentligvis får vi også maskiner av god kvalitet. :yes:

Lenke til kommentar

Syns det er forbausende at så mange blir sjokkert over at harddisker lager lyd ;) det er et mekanisk drevet medie og kommer alltid til å lage litt lyd, men dell kunne jo ha lydisolert kabinettet bedre slik at harddisken kunne få lov til å svette seg ihjel :thumbup:

 

Har forresten lagt inn OS på nytt etter oppgradering til verdens raskeste harddisk for bærbare (Travelstar 7K7200). Operativsystemdisken er helt ren og ingen ekle tjenester eller programmer "fulgte med på kjøpet".

 

Min opplevelse til nå med denne i kombinasjon med 4GB RAM og T7300 er at det ikke føles som man sitter på en bærbar maskin, men heller en ganske så rask stasjonær sak.

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Hvordan funker det egentlig å bruke WWAN med laptop? Hva koster det og hvilke hastigheter får man osv?

9379942[/snapback]

Vel, jeg sitter på det akkurat nå som jeg skriver og det føles fakstisk helt greit selv om jeg sitter i enn 3G skygge og kun har EDGE dekning. Det er ok nok til surfing og lettere nedlastning. Fordelen er jo at du alltid er online.

 

Hos telenor betaler jeg 249kr.pr.mnd med fri bruk i helgene og på kveldstid, på dagtid må man betale en maximalt opptil 50kr. dagen for å være online.

Hos Netcom betaler man 500kr.pr.mnd, men da har man fri bruk 24/7. Personlig valgte jeg telenor da jeg alikevel har internett tilgjengelig på jobben. Hovedsaken for at jeg gikk for WWAN er vel at jeg skal være online når jeg er på hytta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fjty4al9
Hvordan finner jeg ut om Dell har gitt meg en CCFL-skjerm istedenfor LED?

 

Kameraet mitt går opp i 1280x1024 oppløsning .. det er 1,3 mp det. Rare rare greier.

9381495[/snapback]

 

pcen er vel tykkere med ccfl-skjermen

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...