Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Da er maskinen min ferdig ekspedert og sendt...etter andres utsagn skulle den være her om ei lita uke....Bestillt 3/8 - og snart levert...det er omtrent 6 uker fra bestilling til den kommer - er fornøyd med det.

I tillegg fikk jeg 1500 i avslag for lang ventetid, siden den egentlig var estimert til 18/10.

9448377[/snapback]

 

Irritert!!

 

Jeg bestillte 28.06 og jeg er fortsatt i preproduksjon

9448690[/snapback]

 

 

 

Jeg har bestilt to like. Den ene er bestilt i juni.Den står i preprod. En annen er bestilt 12 august og er nå i produksjon. Virker som de ikke har kontroll rett og slett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da er maskinen min ferdig ekspedert og sendt...etter andres utsagn skulle den være her om ei lita uke....Bestillt 3/8 - og snart levert...det er omtrent 6 uker fra bestilling til den kommer - er fornøyd med det.

I tillegg fikk jeg 1500 i avslag for lang ventetid, siden den egentlig var estimert til 18/10.

9448377[/snapback]

 

Irritert!!

 

Jeg bestillte 28.06 og jeg er fortsatt i preproduksjon

9448690[/snapback]

Jeg sendte mail og linka til denne tråden. Sa at det var helt uhørt at folk som hadde bestilt etter meg allerede hadde fått den. 2 timer senere var den i produksjon, dagen etter var den ferdig :!:

 

Selv om du ikke liker å mase, så funker det som regel mye bedre å faktisk gjøre det. Jeg er tekniker på databutikk selv. Det er kjipt å si det, men de som maser mest, får den faktisk ferdig først...

Lenke til kommentar

Hehe...i løpet av noen få timer idag har min bestillingsstatus gått fra "Produksjon ikke startet" til "Ekpedert" :). Maskina er på vei...

 

Bestillingsdato: 31/07/2007

Første est. leveringsdato: 31/08/2007

Utsatt est. leveringsdato til: 15/10/2007 (!!)

I går kveld kl. 2200: Produksjon ikke startet

Status idag kl. 0930: LEVERT! :wow:

 

Tror de produserer 24-7 nå...

...så det finnes håp for dere som har stillestående "ordre-status" :thumbup:

 

Nå er det bare å krysse fingre og tær for at produksjonsfolka har vært våkne når satt sammen maskina.

 

*"Bza": Ser at Vista Ultimate også kommer med Dells vanlige bloatware :no:

Endret av janeijo
Lenke til kommentar
Er Vista-versjonene til Dell fulle av klassisk Dell-søppel, eller er dette tradisjonelle "rene" Windows lisenser? Kan man over telefon bestille en M1330 uten Windows?

9449676[/snapback]

Er litt bloatware ja. Brukte kanskje 20minutter på å avinstallere alt jeg ikke ville ha (McAffe, Roxio, MS Works, Google meg her og google meg der toolbars, drivere og programmer for analogt modem).
Lenke til kommentar
Fikk maskinen min i går. Den virker veldig solid, og er utrolig lett og god å skrive på.

Men jeg har vært uheldig å fått med denne forferdelige lyden, den er ikke så høy, bare så utrolig skarp så det er irriterende å høre på.

Noen andre som har noen kjempe MacGyver forslag nå til hva vi kan gjøre? Høres jo ut som om det er prosessoren. Har litt tro på trikset med å skifte kjølepasta. Noen som har testet dette?

Evt andre gode forslag som fører til en permanent forbedring?

CPU temp ligger på 47 grader.

Ellers merker jeg at det er lite kvalitet over knappene for bluetooth og wlan på siden. Men det er jo bare bagateller siden de omtrent aldri brukes.

 

Totalt sett en helt rå maskin, bare jeg får vekk den /(%¤(% lyden....

9452056[/snapback]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fjty4al9
Er Vista-versjonene til Dell fulle av klassisk Dell-søppel, eller er dette tradisjonelle "rene" Windows lisenser? Kan man over telefon bestille en M1330 uten Windows?

9449676[/snapback]

Er litt bloatware ja. Brukte kanskje 20minutter på å avinstallere alt jeg ikke ville ha (McAffe, Roxio, MS Works, Google meg her og google meg der toolbars, drivere og programmer for analogt modem).

9450667[/snapback]

 

Det første jeg gjorde etter oppstart var å skru av pcen og reinstallere pcen med cden som fulgte med. softwaren ligger på egne cder. men jeg gjorde det mest for å få partisjonert opp slik jeg helst vil ha det.

Lenke til kommentar
Det første jeg gjorde etter oppstart var å skru av pcen og reinstallere pcen med cden som fulgte med. softwaren ligger på egne cder. men jeg gjorde det mest for å få partisjonert opp slik jeg helst vil ha det.

Så det er med original Vista-CD?

9452734[/snapback]

 

Du får seff med original Vista-CD når du handler datamaskin med OS, i alle fall hos Dell. Var en stund de forsøkte å spare penger og gjøre CD-delen "optional" men så kostet jo CD'en bare 40 kroner på websidene deres. Det er ikke noen stress med CD'en allikevel. Det er lisensnøkkelen som er viktigst. I disse anti-pirat dager, protect it with your life! ;)

Lenke til kommentar
Er Vista-versjonene til Dell fulle av klassisk Dell-søppel, eller er dette tradisjonelle "rene" Windows lisenser? Kan man over telefon bestille en M1330 uten Windows?

9449676[/snapback]

Er litt bloatware ja. Brukte kanskje 20minutter på å avinstallere alt jeg ikke ville ha (McAffe, Roxio, MS Works, Google meg her og google meg der toolbars, drivere og programmer for analogt modem).

9450667[/snapback]

 

Hva er det man må stresse med for å få fjernet bloatwaren da? Er ikke det helt straight fram, eller må man slette ved oppstart og drive å tulle i registeret?

Har bestillt m1330, og bloatwaren skal ut, hvordan gjorde du det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fjty4al9
Er Vista-versjonene til Dell fulle av klassisk Dell-søppel, eller er dette tradisjonelle "rene" Windows lisenser? Kan man over telefon bestille en M1330 uten Windows?

9449676[/snapback]

Er litt bloatware ja. Brukte kanskje 20minutter på å avinstallere alt jeg ikke ville ha (McAffe, Roxio, MS Works, Google meg her og google meg der toolbars, drivere og programmer for analogt modem).

9450667[/snapback]

 

Hva er det man må stresse med for å få fjernet bloatwaren da? Er ikke det helt straight fram, eller må man slette ved oppstart og drive å tulle i registeret?

Har bestillt m1330, og bloatwaren skal ut, hvordan gjorde du det?

9454476[/snapback]

 

er bare å fjerne den ved hjelp av legg til/fjern programmer. Men siden jeg ville ha en partisjon med OS og en med filer så valgte jeg å reinstallere.

Lenke til kommentar

Damn, denne lekkerbiskenen vil jeg ha... Må bare få solgt mine 2 andre laptops først :) Hvis noen av dere her som fikk den var misfornøyd, gi meg en lyd, så kan jeg overta den til en rimelig penge :p

 

Var det forresten så at ArcticOC byttet CPU, RAM og harddisk i sin? Er jo nesten sånn at man burde velge billigste oppsett på dell.no, og så oppgradrere hele greien selv...? Dell tar jo godt betalt for sine oppgraderinger. Litt kjipt at de ikke har noen kampanjer gående heller, med dobbel ram og\eller gratis frakt. Ser det er mange av disse kampanjene på Inspironmodellene

Lenke til kommentar
Damn, denne lekkerbiskenen vil jeg ha... Må bare få solgt mine 2 andre laptops først :) Hvis noen av dere her som fikk den var misfornøyd, gi meg en lyd, så kan jeg overta den til en rimelig penge :p

 

Var det forresten så at ArcticOC byttet CPU, RAM og harddisk i sin? Er jo nesten sånn at man burde velge billigste oppsett på dell.no, og så oppgradrere hele greien selv...? Dell tar jo godt betalt for sine oppgraderinger.  Litt kjipt at de ikke har noen kampanjer gående heller, med dobbel ram og\eller gratis frakt. Ser det er mange av disse kampanjene på Inspironmodellene

9455587[/snapback]

 

Jeg kommer til å skifte cpu og ram selv. Kommer til å koste ca 4000,- i motsetning til 9000,- som Dell skal ha for de samme komponentene.

 

RAM oppgradering medfører jo heller ikke noe kluss med garantier, men det kommer helt sikkert cpu-upgraden til å gjøre.

Lenke til kommentar
Er Vista-versjonene til Dell fulle av klassisk Dell-søppel, eller er dette tradisjonelle "rene" Windows lisenser? Kan man over telefon bestille en M1330 uten Windows?

9449676[/snapback]

Er litt bloatware ja. Brukte kanskje 20minutter på å avinstallere alt jeg ikke ville ha (McAffe, Roxio, MS Works, Google meg her og google meg der toolbars, drivere og programmer for analogt modem).

9450667[/snapback]

 

Hva er det man må stresse med for å få fjernet bloatwaren da? Er ikke det helt straight fram, eller må man slette ved oppstart og drive å tulle i registeret?

Har bestillt m1330, og bloatwaren skal ut, hvordan gjorde du det?

9454476[/snapback]

 

er bare å fjerne den ved hjelp av legg til/fjern programmer. Men siden jeg ville ha en partisjon med OS og en med filer så valgte jeg å reinstallere.

9454984[/snapback]

 

Aha, men det var jo topp!

Kan man ikke i Vista endre partisjonene til enhver tid uansett? Freeware muliggjør det i XP og?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...