Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Ja, den høyfrekvente lyden får du også? Hva med HD-dirringa.. hører du at den jobber mye? Jeg vurderer å sende maskina tilbake igjen. Den høyfrekvente lyden kom igjen i dag, og har holdt på en stund. UTROLIG irriterende.. får hodepine av den. Og jeg skulle jo ikke ha med fingerprintleser.

 

Hmm. Utrolig kjipt å måtte venta enda mer på å få det her i orden...

9359054[/snapback]

 

Det med en høyfrekvent pipelyd, den har jeg vært borti før på en hp pavilion maskin,,, Da var det noe med usb port og strøm å gjøre... Når den gikk på batteri så var den lyden der, men når man hadde strøm tilkoblet så var den ikke det, tror det var noe strømsparings greie for usb porten. Løste seg vedå skru av dette i bios setup, også kom det en firmware senere som fikset det...

 

PS! Er vel såvidt jeg pgså vet at det er normalt at hd`en jobber mye selvv uten at du gjøre noe, har noe med indeksering å gjøre, den blir mindre og mindre etterhvert som du bruler maskinen....

Endret av adilr82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Den høyfrekevente lyden kommer og går. Fant også ut at det er systemvifta som går hele tida.. ikke GPU-vifta. Og det må være systemvifta som er synderen til den helsikes pipelyden som kommer og går.

Gpu-vifta har jeg enda ikke fått sett i aksjon. Installerer age of empires 3 nå, så kanskje det får fart på den.

 

EDIT:

 

Oi dæven! Den vifta kan jobbe. GPu-vifta kjørte hele tiden under spillet, på tilsynelatende 100%. Det kom mye varm luft ut, så jeg tror det var nødvendig. Ble imponert over ytelsen til maskinen, men tror ikke akkurat det blir noe spilling i lesesalene på dragvoll :p Det bråkte mer enn min stasjonære.. enkelt.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Da var min ENDELIG i produksjon!  :w00t: Er jeg heldig får jeg den vel kanskje i slutten av uka..! *kryssa fingra for det*

9359427[/snapback]

Hah, min har også kommet i produksjon og jeg bestilte på fredag. :hmm:

9360208[/snapback]

 

 

 

 

 

Min er også i produksjon nå :dribble:

 

Har jo bare ventet ca 2 mnd. Det gikk fort :thumbup:

 

 

Har den kanskje om et par uker da :dontgetit:

Lenke til kommentar
Ja, den høyfrekvente lyden får du også? Hva med HD-dirringa.. hører du at den jobber mye? Jeg vurderer å sende maskina tilbake igjen. Den høyfrekvente lyden kom igjen i dag, og har holdt på en stund. UTROLIG irriterende.. får hodepine av den. Og jeg skulle jo ikke ha med fingerprintleser.

 

Hmm. Utrolig kjipt å måtte venta enda mer på å få det her i orden...

9359054[/snapback]

 

Det med en høyfrekvent pipelyd, den har jeg vært borti før på en hp pavilion maskin,,, Da var det noe med usb port og strøm å gjøre... Når den gikk på batteri så var den lyden der, men når man hadde strøm tilkoblet så var den ikke det, tror det var noe strømsparings greie for usb porten. Løste seg vedå skru av dette i bios setup, også kom det en firmware senere som fikset det...

 

PS! Er vel såvidt jeg pgså vet at det er normalt at hd`en jobber mye selvv uten at du gjøre noe, har noe med indeksering å gjøre, den blir mindre og mindre etterhvert som du bruler maskinen....

9359086[/snapback]

 

 

Kan flere bekrefte dette? At Hden vil bråke mindre etterhvert som jeg bruker maskina? For om det er slik så vurderer jeg å ikke returnere maskina. Det er jo først og fremst pipelyden og HDen som irriterer meg. At vifta kjører kan jeg leve med. Hmmm.. Asus U3 kommer i Desember. Usikker på hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Kan flere bekrefte dette? At Hden vil bråke mindre etterhvert som jeg bruker maskina? For om det er slik så vurderer jeg å ikke returnere maskina. Det er jo først og fremst pipelyden og HDen som irriterer meg. At vifta kjører kan jeg leve med. Hmmm.. Asus U3 kommer i Desember. Usikker på hva jeg skal gjøre.

9362613[/snapback]

Windows Vista er meget aktiv i perioder, ikke bare rett etter installasjon.

Dette kommer av bla. indexering og andre bakgrunnsaktiviteter.

Hvis du søker på nettet vil jeg anta at du finner oppskriften på hvordan du slår av indexeringen, resultatet vil imidlertid bli at søkefunksjonen blir betydelig tregere.

 

På min Inspiron 9400 har jeg også pipelyd, denne lyden er bare tilstede når den lader batteriet, sjekk om det er tilfelle hos deg. Hos meg er det ikke en konstant lyd men mer en serie med pip.

 

La det gå noen dager før du bestemmer deg iallefall.

Lenke til kommentar
Har skrevet et innlegg hos dell support forum om XPS-lydene.. Nå har den jævla pipelyden begynt igjen. Heeelt forferdelig.

 

http://www.dellcommunity.com/supportforums...&thread.id=9973

9366364[/snapback]

 

 

 

Hvordan føler du kvaliteten på pc,n er? Testet en inspiron 1520 i dag,og det var skikkelig billig plastikkfølelse. Aldri vært borti mer billig følelse i en pc.

Virker som du har vært uheldig.Kan ikke se at noen tester nevner en slik lyd. Utrolig kjedelig når man har ventet en mannsalder på den.

Lenke til kommentar
Har skrevet et innlegg hos dell support forum om XPS-lydene.. Nå har den jævla pipelyden begynt igjen. Heeelt forferdelig.

 

http://www.dellcommunity.com/supportforums...&thread.id=9973

9366364[/snapback]

 

Hei, det er en annen fordel med å kjøpe XPS fremfor andre DELL maskiner. De har sin helt egen support gruppe. Jeg tror også at som en del av grunnpakka har du krav på ganske god "On location" service.

 

Jeg ville ringt Dell Norge og insistert på at det kom en fyr hjem til deg og så på maskinen. Spesielt med tanke på hvor lang ventetiden har vært så vil man nødig sende den fra seg. Og at lyden åpenbart ikke skal være der er tydelig når den ikke er nevnt i noen andre tester.

 

XPS linja til Dell skal være litt mer ekslusiv og skal ha en smule bedre service enn vanlig maskinene.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Interesant...

 

ok so I was researching into the solution for this and found that it's just Core2Duo's problem so there is nothing much we or any manufacture can do. One guy on another forum claims it's one of the microscopic components of the processor that oscillates at a frequency audible to our ears.

 

Det tyder på at det bør komme en hel bråte med rapporter fra mange forskjellige typer maskiner da... alle som har core2duo.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Interesant...

 

ok so I was researching into the solution for this and found that it's just Core2Duo's problem so there is nothing much we or any manufacture can do. One guy on another forum claims it's one of the microscopic components of the processor that oscillates at a frequency audible to our ears.

 

Det tyder på at det bør komme en hel bråte med rapporter fra mange forskjellige typer maskiner da... alle som har core2duo.

 

AKIRA

9367086[/snapback]

 

 

 

Jeg har en acer travelmate 6292 og den har akkurat samme prosessor(etter hva jeg kan se),men kommer ikke noe slik lyd fra den.

Lenke til kommentar

Ja.. da er jeg sånn passe skuffet etter å ha lest de siste sidene med innlegg.

 

Det hjelper ikke noen verdens ting at skjermen, tastene, touchpadden, byggekvaliteten, utseende/designet er helt perfekt så lenge den bråker. :mad:

 

Hvis min sidemann hører den i en forelesning synes jeg den bråker for mye. Har en Dell 630m som aldri har kommet med en sjenerende lyd. Rett og slett en fryd med tanke på støy, men den er jo ikke noe mer enn det.

 

Ok, la gå.. jeg skal gi 1330'n en sjanse.. må bare finne noen som har den så jeg får høre lydene selv. Er det noen av dere som har fått testet den som kan si litt om dette?

 

Det virker som om et par har vært uheldige med noen småting. Høyfrekvente lyder er jo ikke akkurat ønskelig så lenge man er under 50 år.. hehe

 

Vet noen når flash-disken blir tilgjengelig her til lands?

Lenke til kommentar

 

 

Akkurat en sånn lyd som kommer. en høyfrekvent pipelyd. Jævlig irriterende. Unnskyld utrykket. Ser ut som det er mange som har denne lyden også. Og ser ikke ut til at Dell gidder å bruke mye tid på å fikse det. Hmm.. retur? :hmm: Ringer de i morgen og hører.

 

 

Dataen kjennes kvalitetsmessig bra ut. Synes den føles veldig bra. jeg skal ikke klage på selve byggekvaliteten.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...