Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Ahh.. Nå har jaggu meg pipelyden gått vekk. Enten var det pga med strøm i så bråker den, eller så var det fordi den var i en innkjøringsfase.

 

Legger ut bilder om to strakser :)

9349840[/snapback]

Herlig! Har grafikkvifta også sluttet å snurre eller bråker den fortsatt når du ikke gjør noen ting? Takker for alle oppdateringene dine! :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var en stund litt bekymra for at jeg var for rask med å avbestille maskina mi og gå for en D630, men etter hva jeg leser på de siste partre sider her tror jeg det var lurt. Dersom folk får pc'er som er feilaktig sammensatt fra fabrikk og støyer er ikke dette noe for meg. Vil ha en PC som holder noen år, og det virker ikke som denne vil gjøre!

Lenke til kommentar

Her er noen bilder!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
SP_A0072.jpg

Jei! Vi fikk med veske!

 

SP_A0073.jpg

Upåklagelig finish på min hvite Dell xps m1330.

 

SP_A0074.jpg

Fra den ene siden. Fin finish.

 

SP_A0075.jpg

Første gang jeg åpner den. Pianonlkk-bar med de knappene på. Tastaturet er av plast, men farget i grått,så det matcher den fine børsta aluminiumsrammen.

 

 

SP_A0076.jpg

Jeg bestilte _uten_ fingerleser men fikk det alikevel....

 

SP_A0077.jpg

Bundelen. Lader, eksternt modem, fjernkontroll, hodetelefoner(kommer i en liten sort tøypose)

 

SP_A0078.jpg

9-cellers batteriet er stort og stygt. Skal prøve å få sendt det tilbake igjen i bytte med et til 6-cellers.

 

 

 

 

Vifta går stort sett hele tida. Men den høyfrekvente lyden er borte, så nå bryr den meg ikke mye i det hele tatt. Er litt skuffa over at den aldri holder helt kjeft, men men. Det som skuffer meg mest er at harddisken bråker... Bare ved små endringer så lager HDen de derre dirrelydene. Min tvillingbrors Zepto 6625WD lager ikke HD-lyder på sånne små oppgaver.. :( Men men. Jeg kan leve med det. Kanskje jeg bare har vært uheldig med min HD?

Lenke til kommentar
Vifta går stort sett hele tida. Men den høyfrekvente lyden er borte, så nå bryr den meg ikke mye i det hele tatt. Er litt skuffa over at den aldri holder helt kjeft, men men. Det som skuffer meg mest er at harddisken bråker... Bare ved små endringer så lager HDen de derre dirrelydene. Min tvillingbrors Zepto 6625WD lager ikke HD-lyder på sånne små oppgaver.. :(  Men men. Jeg kan leve med det. Kanskje jeg bare har vært uheldig med min HD?

9350419[/snapback]

Nice. Takk for bilder! Hvordan er tastene å skrive på? Bråker de? Og jeg antar det er grafikkvifta og ikke systemvifta som går hele tiden?!

 

Forresten: Hvis det er grafikkvifta, så burde det jo være mulig å softwarestyre det? Er det kanskje bare driverne som er dårlige?

Lenke til kommentar
Vifta går stort sett hele tida. Men den høyfrekvente lyden er borte, så nå bryr den meg ikke mye i det hele tatt. Er litt skuffa over at den aldri holder helt kjeft, men men. Det som skuffer meg mest er at harddisken bråker... Bare ved små endringer så lager HDen de derre dirrelydene. Min tvillingbrors Zepto 6625WD lager ikke HD-lyder på sånne små oppgaver.. :(  Men men. Jeg kan leve med det. Kanskje jeg bare har vært uheldig med min HD?

9350419[/snapback]

Nice. Takk for bilder! Hvordan er tastene å skrive på? Bråker de? Og jeg antar det er grafikkvifta og ikke systemvifta som går hele tiden?!

 

Forresten: Hvis det er grafikkvifta, så burde det jo være mulig å softwarestyre det? Er det kanskje bare driverne som er dårlige?

9350501[/snapback]

Det kan dreie seg om en BIOS issue.. sikkert ikke så voldsomme greier. Sjekka om kjølepastaen er påført idiotisk eller dårlig?

Lenke til kommentar
...Og jeg antar det er grafikkvifta og ikke systemvifta som går hele tiden?!

 

Forresten: Hvis det er grafikkvifta, så burde det jo være mulig å softwarestyre det? Er det kanskje bare driverne som er dårlige?...

9350501[/snapback]

Etter hva jeg har sett på bilder finnes det bare en vifte i XPSen som kjøler ned både GPU,CPU, chipset osv.

Lenke til kommentar

5400rpm 160 gb. Irriterende småbråk fra den.

 

Har ikke sjekka kjølepastaen. Jeg vet ikke om det er en fellesvifte, men det ser ut til at det er GPU-vifta som kjører hele tida ja(men det kan jo være en fellesvife for all del). Det kan sikkert software-styres. Har ikke brukt så mye tid på det utenom de postene jeg har skrevet her. Min tvilling skal flytte ut så får ikke nok tid med nye dataen som jeg gjerne skulle ;)

 

Tastaturtastene er perfekte. Jeg elsker de. Passe lyd og passe vandring. Museknappene er utrolig deilige også synes jeg... de har lang vandring og en kvalitetsfølelse over seg. Touchpadden er litt liten(men ikke plagsomt liten synes jeg), men jeg skal bruke mus til denne stort sett uansett.

Endret av LoKe2k
Lenke til kommentar
Vifta går stort sett hele tida. Men den høyfrekvente lyden er borte, så nå bryr den meg ikke mye i det hele tatt. Er litt skuffa over at den aldri holder helt kjeft, men men. Det som skuffer meg mest er at harddisken bråker... Bare ved små endringer så lager HDen de derre dirrelydene. Min tvillingbrors Zepto 6625WD lager ikke HD-lyder på sånne små oppgaver.. :(  Men men. Jeg kan leve med det. Kanskje jeg bare har vært uheldig med min HD?

9350419[/snapback]

Jeg ser du fikk med en bæreveske. Er den noe du måtte bestille i tillegg, eller fulgte den bare med?

Lenke til kommentar
Vifta går stort sett hele tida. Men den høyfrekvente lyden er borte, så nå bryr den meg ikke mye i det hele tatt. Er litt skuffa over at den aldri holder helt kjeft, men men. Det som skuffer meg mest er at harddisken bråker... Bare ved små endringer så lager HDen de derre dirrelydene. Min tvillingbrors Zepto 6625WD lager ikke HD-lyder på sånne små oppgaver.. :(  Men men. Jeg kan leve med det. Kanskje jeg bare har vært uheldig med min HD?

9350419[/snapback]

Jeg ser du fikk med en bæreveske. Er den noe du måtte bestille i tillegg, eller fulgte den bare med?

9357138[/snapback]

Det er vel bare omslag, er det ikke? Ser ingen stropper. Apple gir dette gratis, så da burde også Dell gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Vifta går stort sett hele tida. Men den høyfrekvente lyden er borte, så nå bryr den meg ikke mye i det hele tatt. Er litt skuffa over at den aldri holder helt kjeft, men men. Det som skuffer meg mest er at harddisken bråker... Bare ved små endringer så lager HDen de derre dirrelydene. Min tvillingbrors Zepto 6625WD lager ikke HD-lyder på sånne små oppgaver.. :(  Men men. Jeg kan leve med det. Kanskje jeg bare har vært uheldig med min HD?

9350419[/snapback]

Jeg ser du fikk med en bæreveske. Er den noe du måtte bestille i tillegg, eller fulgte den bare med?

9357138[/snapback]

Har skjønt det slik at den følger med alle maskinene...

 

EDIT: Oioioi, nå er maskinen min på Alnabru! Huttiheita, da kommer'n på mandag eller tirsdag!

Endret av kebabkongen
Lenke til kommentar

Har hatt min siden torsdag kveld nå. Og er egentlig godt fornøyd. Er dog noen små problem. Som nevnt går viften litt på høygir til tider. Og en Jevla irriterende høyfrekvent lyd. Denne har jeg ikke hørt noe til i dag. vet ikke om den kommer tilbake eller ei :) håper ikke det, for det var veldig plagsomt. cd/dvd rom bråker noe helt vanvittig, men ikke et stort problem da jeg ikke har cd/dvd plater inn og ut hele tida.

Følger med en fattig bæreveske og meget dårlige headphones(plugger). Har veske fra før av, så dette plager meg ikke. Var vannvittige 75 processes før jeg begynnte å fjerne ting.

Skjermen er helt fantastisk!! beste jeg har sett på laptop noen gang. prøvde også Fear i dag, dette funket helt greit på auto settings i native oppløsning. Har 2.2 ghz og gforce kortet, funker veldig bra i vista.

Jepp det var det, Får teste litt mer i kveld. ser om jeg kommer med noen bilder i morgen en gang.

Lenke til kommentar
Har hatt min siden torsdag kveld nå. Og er egentlig godt fornøyd. Er dog noen små problem. Som nevnt går viften litt på høygir til tider. Og en Jevla irriterende høyfrekvent lyd. Denne har jeg ikke hørt noe til i dag. vet ikke om den kommer tilbake eller ei :) håper ikke det, for det var veldig plagsomt. cd/dvd rom bråker noe helt vanvittig, men ikke et stort problem da jeg ikke har cd/dvd plater inn og ut hele tida.

Følger med en fattig bæreveske og meget dårlige headphones(plugger). Har veske fra før av, så dette plager meg ikke. Var vannvittige 75 processes før jeg begynnte å fjerne ting.

Skjermen er helt fantastisk!! beste jeg har sett på laptop noen gang. prøvde også Fear i dag, dette funket helt greit på auto settings i native oppløsning. Har 2.2 ghz og gforce kortet, funker veldig bra i vista.

Jepp det var det, Får teste litt mer i kveld. ser om jeg kommer med noen bilder i morgen en gang.

9357738[/snapback]

Det hadde vært storveis om du la ut noen bilder, ja! Og gjerne flere synspunkter om du skulle ha det. Funker fjernkontrollen og MediaDirect-opplegget bra?

Lenke til kommentar

Synes den bareveska er helt OK. Har veske selv, og får plass til laptoppen selv med dell-veska rundt... så det funker.

 

Ja, den høyfrekvente lyden får du også? Hva med HD-dirringa.. hører du at den jobber mye? Jeg vurderer å sende maskina tilbake igjen. Den høyfrekvente lyden kom igjen i dag, og har holdt på en stund. UTROLIG irriterende.. får hodepine av den. Og jeg skulle jo ikke ha med fingerprintleser.

 

Hmm. Utrolig kjipt å måtte venta enda mer på å få det her i orden...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...