Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som vet om det er noen spesiell måte man må lade batteriene på første gangen(e)? takk for svar, får vel min i morgen eller dagen etter så :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=907465 :thumbup:

 

Slik jeg har forstått det.

1. Når du får et nytt batteri, lad det helt opp første gang.

 

2. Ha den tilkoblet til lader når det er mulig

 

3. 1 gang i månden, lad den helt ut, og så opp (dette kalibrerer sensoren)

 

4. Aldri bruk batteriet ned til mindre enn 20% (misker kapasitet over tid)

 

Arrester meg hvis jeg tar feil noen.

Endret av Sap15
Lenke til kommentar
Ja, skjermen er forjævlig når det kommer til støvsamling, så det er ikke umulig at støv kan være kilden. For den var ikke like ille i starten nei, den har vært verre i det siste. Og helt ekstrem de siste par timene. Skrudde maskinen av i nesten halvannen time, slik at den fikk en "fresh start". Den var bra noen minutter før det tok seg opp igjen, nå har jeg lagt ekstra støtte under maskinen slik at den kommer høyere opp og får bedre lufttilstrømning, ser ut til at det hjelper.

 

Finnes det ingen software-basert måte å få bukt med problemet (eller i det minste redusere det) når andre løsninger er vanskelig?

 

Takk for hjelp så langt. :)

 

Finn også "HardwareControl" som kun er for laptops. Her kan du styre alt, også lage profiler med hastighet på CPU, Volt osv for å få maskinen til å oppføre seg fint når man ønsker det.

Lenke til kommentar
noen som vet om det er noen spesiell måte man må lade batteriene på første gangen(e)? takk for svar, får vel min i morgen eller dagen etter så :)

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=907465 :thumbup:

 

Slik jeg har forstått det.

1. Når du får et nytt batteri, lad det helt opp første gang.

 

2. Ha den tilkoblet til lader når det er mulig

 

3. 1 gang i månden, lad den helt ut, og så opp (dette kalibrerer sensoren)

 

4. Aldri bruk batteriet ned til mindre enn 20% (misker kapasitet over tid)

 

Arrester meg hvis jeg tar feil noen.

 

Jeg er ikke helt enig i punkt to på listen din. Jeg er ganske sikker på at det ikke er bra for batteriet å være tilkoblet strøm hele tiden. Dersom du vet at du skal maskinen lenge og har tilgang på strøm bør du heller ta ut batteriet og bare være tilkoblet strøm.

Lenke til kommentar

Etter formatering, så får jeg ikke den innebygde mikrofonen til å virke. Finner den ikke når jeg åpner enhetsbehandlingen for lyd. Noen som vet om jeg trenger egne drivere til denne eller...?

 

Og er det noen som vet om det er mulig å gi media direct-knappen en annen funksjon? Har slettet media direct og bruker Outlook mye, så hadde vært kjekt med en snarvei

 

Edit: Etter litt leting på google fant jeg løsning på det siste, men ikke det første. Mikrofonen virker fortsatt ikke... :hrm:

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar

Det ligger en kupongkode ute nå på 15%.. Vet ikke om den fungerer, men det er jo verdt et forsøk.

 

kode: RNVLX3QXGSS9L5

 

Skulle formatere min xps i dag, og legge inn Vista Ultimate (32 bit). På den siste restarten før installeringen var ferdig fikk jeg "blue screen". Har prøvd norsk og engelsk version av vista ultimate + prøvde å ta ut 2gb minne...

 

Noen som har opplevd noe liknende? eller har flere tips...

 

(rekker ikke å se hva som står i blue screenen)

Endret av generalster
Lenke til kommentar

Fordi du har 32-bits operativsystem, som kun støtter adressering av maks 4GB minne, hvorav den siste 0,5GB er reservert annet minne enn RAM som for eksempel skjermkortet. Du har med andre ord 0,5GB RAM som ikke vil bli utnyttet så lenge du kjører 32-bits OS.

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...