Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Nå er jeg på grensen til forbannet. I dag er 2. dagen jeg har avtalt levering, og det er 2. dagen pakken blir stående hos schenker.

 

Er virkelig schenker et seriøst firma?

De har vel noen forpliktelser når de sier at de skal levere en pakke?

 

Har fått 3 pakker fra Schenker den siste tiden i Kr.Sand - Prima service og levering!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ønsker meg en leverandør jeg kan rette frustrasjon mot (fordi det betinger at noe faktisk skjer):

 

Bestillingsdato: 01/21/2008

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 02/19/2008

 

Uendret i to uker nå.

 

Deler den...

 

Bestillingsdato: 01/28/2008

Estimert leveringsdato (på eller før denne datoen): 02/20/2008

 

Fortsatt i pre-produksjon. Hva i all verden er det som tar sånn tid? Ringte dem i dag og hun jeg snakket med mente at den var i produksjon, men jeg har mine tvil...

Endret av Sylteagurk
Lenke til kommentar

Gjetter du også har en bestilling som inneholder 9 cellers batteri? Etter mye om og men fikk jeg vite at fabrikken ikke har hatt disse batteriene inne en periode. Det var antatt at de skulle være på plass i dag, så man kan jo håpe.

 

Hadde jeg ikke bestilt ekstra batteri, så hadde jeg allerede fått min bestilling. Det samme gjelder hvis Dell ikke hadde rotet bort min opprinnelige bestilling.

Lenke til kommentar

BIOS updatering A09 er tilgjenngelig for nedlastning:-)

 

Enhancements

------------------

1. Updated Intel microcode to support Penryn CPU.

2. Added support for Blu Ray/DVD+/-RW Combo drive.

3. Support newer version of Intel processor.

4. Added enhancement for thermal control.

5. Added enhancement for MediaDirect control.

Lenke til kommentar

vet ikke hvordan det er på 1330, men vanligvis er det en av to metoder:

 

1) en .exe fil som kjøres fra windows

 

2) ett cd-image som du brenner ut, og booter PC-en fra CD-en.

 

i begge tilfeller er det vanskelig å gjøre feil så lenge du passer på at du både er tilkoblet strøm og har fulladet batteri før du begynner - hvis maskinen slår seg av mens du oppdaterer bios er du ute og kjører... ellers er det vanskelig å gjøre noe galt ifm bios-oppdatering.

Lenke til kommentar
Står på nippet til å bestille 2 stk, men er ikke helt fornøyd med det tilbudet som selgeren gir meg. Prisen er 10330 pr enhet. Dette er inkl ett ekstra 9 cellers batteri. Noen som vil fortelle hva de har måttet gi for sin?

 

 

 

XPS M1330 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M 1

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter) 1

Biometric Fingerprint Reader 1

Free upgrade from 2048MB to 3072MB RAM 667MHz 1

Money Off 1500 incl VAT 1

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display 1

Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1

Optional 9-cell 85WHr Li-Ion Battery 1

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery 1

Bæreveske ikke inkludert 1

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS 1

Modem Not Included 1

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1

Base Warranty - 1 Year XPS Premium Hardware Support (incl. Gaming and On-Site Support) 1

Inspiron Order - Norway

 

 

 

Jeg vet ikke helt hva man kan forvente av rabatter, jeg skjønner jo at selgeren ikke vil gi den bort heller.

 

-Tet

 

Edit: fjernet noen unødvendige opplysninger fra spoiler

 

Ekstra 9 cells batteri koster 1400 hos dell da.

Lenke til kommentar

I kontakt direkte med selger er det gjerne ganske andre priser som gjelder enn ved bestilling over nettet. Spesielt gjelder dette for tilbehør.

 

Jeg var ferdig med min bestilling når selger lurte på om jeg ønsket noe mer. Nei, svarte jeg, men spurte samtidig hva det ville koste for et ekstra 9 cellers batteri. Prisen jeg fikk opplyst var 290 kr, noe som er såpass billig at jeg likevel bestilte det som tilbehør.

Lenke til kommentar

Jaja, avbestiller i dag Tre uker siden jeg bestilte og produksjon har fortsatt ikke startet. Skulle bli kontaktet av Dell tidlig i dag, men hørte aldri noe.

 

Litt synd egentlig, men det får være måte på. Er villig til å betale litt ekstra for norsk tastatur, men syns 50% over eBay-pris er ille nok om man ikke skal vente i evigheter på en laptop også. Nok er nok.

Lenke til kommentar
Nå har ventemodusen begynt å fuske når jeg lukker igjen lokket. Skjermen blir svart, men den går ikke i ventemodus :/ Noen som har opplevd lignende?

 

@stinger82

Du kan jo sjekke strømalternativer. Det ligger i kontrollpanel i XP veit ikke hvor det ligger i vista da jeg ikke er noe kjent i vista enda ;) Men regner med at det ligger i kontrollpanel der også hvis det er noe som heter det :p

 

Det oppsettet er ok, men maskinen låser seg, og må slå den av og på etter hver gang jeg har lukket lokket :(

 

Problemet var widcomm bluetooth driveren som ligger på sidene til dell. Tenkte bare å nevne det visst noen fikk lignende problemer.. Forresten, hvilken driver bruker dere til nvidia skjermkoret? Den som ligger på sidene til dell er jo utdatert for lenge siden :s

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...