Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har xp på min maskin, og har oppdaget at blåtannlyset ved siden av powerknappen lyser når blåtann er deaktivert. Må aktivere blåtann-radio fra oppgavelinja, og så deaktivere, da slukker blåtann lyset/ikonet å lyse. Ved oppstart av windows er blåtann-radio deaktivert, men ikonet ved powerknappen lyser. Andre som opplever det samme?

 

 

Ja...

 

-----

 

Noen som har hatt problemer med hvilemodus på sin xps? Jeg sliter med at når jeg legger igjen lokket, så vil ikke PC-en gå i hvilemodus, den fortsetter å gå men skjermen skrur seg av. Og når jeg så prøver å få den i gang igjen da henger den seg...

 

Kan heller ikke sette maskinen i hvilemodus fra valget i start menyen. Da skjer akkurat det samme.

Endret av danweb.cjb.net
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg HAr et lite proble med ladderen min. Når jeg setter den i maskina, går det 2 sekkunder, så kommer det en høyfrekvent pipelyd fra selve ladderen. Detter er en høy og veldig irriterende lyd.

 

Er det flere her som har hatt samme problen eller er det bare meg?

 

Hva skal jeg gjøre med det? Kontakte dell?

 

 

Edit: Ladderen blir forresten FRYKTELIG varm, nesten som jeg brenner meg på den.

Andre som har hatt dette porblemet?

Endret av GrumpY
Lenke til kommentar

jeg har ikke sett etter om den blir varm, men har den sammme pipelyden. Utrolig iriterende egentlig og gjør at jeg ikke vil ha den ved siden av meg... Får se om jeg ikke ringer til Dell og spør om hjelp/bytte:)

 

Har et annet problem jeg da, for når jeg forandrer på volumet hopper det ikke noe informasjon om lydnivået slik dety gjorde i starten. Jeg er usikker på om jeg har gjort dette selv, men vet ikke hvordan man skrur det på igjen, noen som vet??

Lenke til kommentar
Jeg har xp på min maskin, og har oppdaget at blåtannlyset ved siden av powerknappen lyser når blåtann er deaktivert. Må aktivere blåtann-radio fra oppgavelinja, og så deaktivere, da slukker blåtann lyset/ikonet å lyse. Ved oppstart av windows er blåtann-radio deaktivert, men ikonet ved powerknappen lyser. Andre som opplever det samme?

 

 

Ja...

 

-----

 

Noen som har hatt problemer med hvilemodus på sin xps? Jeg sliter med at når jeg legger igjen lokket, så vil ikke PC-en gå i hvilemodus, den fortsetter å gå men skjermen skrur seg av. Og når jeg så prøver å få den i gang igjen da henger den seg...

 

Kan heller ikke sette maskinen i hvilemodus fra valget i start menyen. Da skjer akkurat det samme.

 

 

Lite problem med min M1330.

Numpad-tastene fungerer ikke. Lyset for numlock går på, og OSD sier at numlock er på, men allikavel fungerer ikke numpad. Kan nevne at alt dette er skrevet med numlock på :p

 

Noen som vet korfor? Fungerer fint hvis eg bruker et trådløst tastatur.

 

Hold FN tasten nede mens du trykker ;)

 

Har ingen problemer hverken med ventemodus eller dvalemodus. Men numlock og blåtann problemet har jeg.

Numlock fungerer jo når fn-tasten holdes nede. Eller egentlig ikke, da er det jo ikke num"lock" ;)

Alt dette relatert til m1330 med XP.

Lenke til kommentar

Men det er ikke en teknisk feil, det er tydeligvis slik de har ment å gjøre det. For numlock fungerer i den grad at 789UIOJKLM fungerer som numpad når du både bruker numlock og Fn. Det fungerer ikke når du kun bruker Fn, ergo fungerer numlock. Om Dell har løst dette på en dårlig måte, f.eks. at 789UIOJKLM i stedet burde bli deaktivert og omgjort til 1234567890 når numlock er på, kan jo være, men det blir jo noe helt annet enn at det ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Hvordan er forskjellen på disse 2 skjermene?

 

- 13,3" UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) CCFL-skjerm (220 nit) med TrueLife™

 

- Tynn og lett 13,3-t. UltraSharp™ WXGA (1280 x 800) White-LED-skjerm (300 nit) m/TrueLife™

 

Er det verdt å betale 670 kr ekstra for den nederste skjermen? Jeg her ingen erfaring med LED skjermer. Er den øverste LCD?

Lenke til kommentar

Begge skjermene er LCD. Det er baklyset som er hovedforskjellen.

 

LED baklyset er langt å foretrekke, det er mer lyssterkt og trekker mindre strøm. Dessuten er skjermen tynnere, dette er forresten grunnen til at maskinen som er levert med LED skjerm har et noe svakere web-kamera.

 

Jeg ville betalt mellomlegget, da jeg heller vil ha en lyssterk og strømgjerrig skjerm, enn et webkamera med en unødvendig høy oppløsning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...