Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Hmm.. takker alle for svar (andlylove og Dr. Phlux :thumbup: ) Knaksje jeg skal ta en telfon til dell da, men vil jeg få de samme rabattene som er på nettet da?

 

Angående reinstallasjon av vista, følger det med en vista dvd i "esken" hvis jeg betiller pc-en med vista installert? Sånn at det er bare og sette i dvd-en og installere vista på nytt, med en gang jeg får maskinen, uten noe registrerings tull og greier?

 

Takker hjerteligst for alle svar (kanskje jeg er litt masete:P)

 

mch vgdev

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm.. takker alle for svar (andlylove og Dr. Phlux :thumbup: ) Knaksje jeg skal ta en telfon til dell da, men vil jeg få de samme rabattene som er på nettet da?

 

Angående reinstallasjon av vista, følger det med en vista dvd i "esken" hvis jeg betiller pc-en med vista installert? Sånn at det er bare og sette i dvd-en og installere vista på nytt, med en gang jeg får maskinen, uten noe registrerings tull og greier?

 

Takker hjerteligst for alle svar (kanskje jeg er litt masete:P)

 

mch vgdev

 

Lurer også på det med Vista-DVD.

 

Har ellers bestilt PC fra Dell over telefon 2 ganger og da ga selgeren meg internettrabattene allikevel. De pleier å være greie sånn.

Lenke til kommentar
"Det eneste problemet jeg kan tenke på som jeg har hatt er at en gang iblant (ikke veldig ofte, men ofte nok til at jeg blir irritert) slår skjermen seg av (som den jo skal gjøre etter en stund), men den nekter å gå på igjen uansett hva jeg gjør. Eneste løsningen har vært å slå av PC-en "hardcore" (altså holde inne knappen til PC-en slukner). Opplever det nå og da på en eldre laptop jeg har også (med XP) - om noen har en genial løsning på det problemet tas det imot med stor takk og stående ovasjon"

 

 

Har samme problem av og til på min Inspiron 6400. Da hjelper det å lukke skjermen og åpne den igjen. Skjermen skrur seg på med en gang.

 

 

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Hadde planer om å kjøpe meg en dell m1330, men jeg har et par spørsmål som noen kanskje kunne besvart for meg :yes: Hadde tenkt meg en i den blå fargen og led skjerm, men den går ikke ann å velge denne fargen lengre. :cry: Noen som vet hvorfor det? Hvordan er pc-en med vista(treg, henger seg, bluescreen)? Anbelfaler dere å ringe til dell å få kjøpt en pc,som ikke har noe os installert, også installere xp? Noen som vet når man kan få levert m1330 i norge med de nye penryn prosessorene fra intel? (Ser de har kommet i USA)HVordan er det mulig å få en cleanest (få vekk dell crappet) mulig installasjon av os? Må jeg formatere pc- en på nytt, og følger det med en vista cd med i pakken?

 

Takker hjerteligst for alle svar!! :D

 

mvh Vgdev

 

 

Noe av dette finner du svar på i innlegget mitt litt lenger opp på siden du skrev på. Nærmere bestemt "treg, henger seg, bluescreen" med Vista. Som jeg utdyper der, jeg har hatt bluescreen én gang siden PC-en kom for fire mnd siden, og Vista kjører smooth som bare det. Som en annen påpekte, bluescreen hører definitivt til sjeldenhetene på Vista. Og om du ikke velger billigste konfigurasjon på PC-en vil den kjøre Vista uten problemer og treghet i det hele tatt.

 

 

-foudre

Lenke til kommentar
Jeg valgte ingen antivirus, likevell er det en demo av "navnet på antivirusen" der, er det slik du mener?

 

Ja, jeg og mange med meg kaller det bloatware. Som oftest er det kun harmløs reklame.

 

Og dette kommer ikke tilbake ved en eventuell reinstalasjon?

Nei, ikke hvis du reinstallerer v.h.a. Vista installasjons-CD.

Det kalles clean install, men bør ikke gjøres hvis du er veldig usikker på hvordan du leter opp drivere etc. på nettet.

Lenke til kommentar
Dell xps m1330 til salgs!

 

Maskinen kom i posten 6.februar, så den er helt ny. Ting som den mye omtalte pipelyden fra cpu er helt fraværende, og det er dessuten ikke noen hørbar viftestøy. Den er i det hele tatt slik den skal være.

 

Sjekk ut spesifikasjonene her: www.snove.com/tore

 

Tror jeg betalte rundt 9000 kr for den, men skal finne et mer eksakt beløp så fort noen interesserte melder seg.

 

Kan prøves i Trondheim!

 

Hvis det er noen som lurer på hvorfor jeg skal selge er det fordi jeg har bestemt meg for å gå for en IBM/Lenovo Thinkpad x61 istedet, som har muligheter for docking.

 

Til dere som vil kjøpe:

 

Bare svar her, evt. send en pm. Jeg sjekker denne tråden hver dag. Tilbudet gjelder frem til 18.februar ... da må jeg sende pcen tilbake til Dell, hvis jeg skal kunne benytte meg av angreretten.

Lenke til kommentar

Kunne nesten vært intressant, men dette her tar tid. Driver å bitcher med DELL nå og jobber med å heve kjøpet på min m1330 pga mangler ihht produktpakken som var bestilt.

Når jeg får den igjennom, skal jeg kjøpe m1330 på nytt (uten produktpakken jeg valgte sist)... Resultatet blir sprekere specc på m1330, og 5000,- spart siden prisen har falt så mye som den har. :)

Lenke til kommentar
Til dere som her whinet om at dere må holde ned fn-knappen når dere skal bruker num-lock tastene:

Det er innstillinger i BIOS for om du bare skal trenge å ha num-lock på, eller om du må trykke ned fn-knappen også.

 

Takker for tipset. Det fungerte utmerket, og fungerer nå slik jeg mener det skal fungere. Men akkurat det om at noen, vi ,jeg "whinet" om det, ja ja, mulig det. Utover det, ingen kommentar.

Da gjenstår det bare å få, for min del, blåtann funksjonen til å fungere som den skal.(blåtannradio må aktiverer-så deaktiveres, for at blåtannsymbolet skal slås av. Akkurat det kan jeg fint leve med, men hvis noen finner en løsning, så er det for min del av interesse.

Dette gjelder m1330 med XP.

Ellers burde denne tråden snart døpes om til; Den store når får jeg min XPS m1330, og hvor er den i Dell/leverandør systemet tråden :roll: . Makan til uoversiktlig hovedtråd finnes vel knapt her i forumet. Er ikke lett for nye eiere å få den store oversikten.

Lenke til kommentar
Da var maskinen med 2,2ghzt og 4gb ram bestilt. Er det noen av dere som har opplevd piping/tikking på denne modellen? Hvordan er servicen fra Dell om man i så tilfelle ønsker å få gjort noe med dette?

 

Edit: Estimert leveringstid er forresten 23 dager.. det er jo mildt sagt latterlig. Verdien på maskinen faller jo med 1000kr på den tiden :-/

 

Nå har dell satt ned prisen med 500kr på samme maskin. Kanskje klarer de 500kr til før jeg mottar min. Om jeg kontakter dell angående dette, må jeg da vente 1mnd til før jeg mottar pcen?

 

Jeg er nesten i sjokk over hvor håpløst bestillingssystem dell har..

Lenke til kommentar
Da var maskinen med 2,2ghzt og 4gb ram bestilt. Er det noen av dere som har opplevd piping/tikking på denne modellen? Hvordan er servicen fra Dell om man i så tilfelle ønsker å få gjort noe med dette?

 

Edit: Estimert leveringstid er forresten 23 dager.. det er jo mildt sagt latterlig. Verdien på maskinen faller jo med 1000kr på den tiden :-/

 

Nå har dell satt ned prisen med 500kr på samme maskin. Kanskje klarer de 500kr til før jeg mottar min. Om jeg kontakter dell angående dette, må jeg da vente 1mnd til før jeg mottar pcen?

 

Jeg er nesten i sjokk over hvor håpløst bestillingssystem dell har..

Ønsker du å gjøre forandringer eller legge inn bestilling på nytt for å få med nye rabatter vil du havene bakerst i køen.

Lenke til kommentar
Da var maskinen med 2,2ghzt og 4gb ram bestilt. Er det noen av dere som har opplevd piping/tikking på denne modellen? Hvordan er servicen fra Dell om man i så tilfelle ønsker å få gjort noe med dette?

 

Edit: Estimert leveringstid er forresten 23 dager.. det er jo mildt sagt latterlig. Verdien på maskinen faller jo med 1000kr på den tiden :-/

 

Nå har dell satt ned prisen med 500kr på samme maskin. Kanskje klarer de 500kr til før jeg mottar min. Om jeg kontakter dell angående dette, må jeg da vente 1mnd til før jeg mottar pcen?

 

Jeg er nesten i sjokk over hvor håpløst bestillingssystem dell har..

Ønsker du å gjøre forandringer eller legge inn bestilling på nytt for å få med nye rabatter vil du havene bakerst i køen.

 

Det er kanskje ikke så dum en idé, da det virker som Dell fullstendig mangler et køsystem:)

Lenke til kommentar

Har nettopp bestilt en m1330, og siden jeg som mange andre ikke er noen stor fan av all reklamen som kommer installert, tenkte jeg å ta en clean install når jeg får den i hus. Men så hørte jeg at det var noen problemer med noe SATA drivere eller lignende, som måtte installeres under Vista installasjonen. Noen som kan bekrefte/avkrefte det, evt. utdype hvis det er noen problemer der?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...