Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Da var maskinen med 2,2ghzt og 4gb ram bestilt. Er det noen av dere som har opplevd piping/tikking på denne modellen? Hvordan er servicen fra Dell om man i så tilfelle ønsker å få gjort noe med dette?

 

Edit: Estimert leveringstid er forresten 23 dager.. det er jo mildt sagt latterlig. Verdien på maskinen faller jo med 1000kr på den tiden :-/

 

Har du bestilt med Vista 62bit's?

 

Nei, men nå er det ikke sikkert at jeg blir å benytte meg av vista på maskinen. Linux eller XP frister mer. Har dette noe å si for pipingen, eller tenker du på at vanlig vista bare klarer å utnytte 3,3gb ram?

 

Tenkte mest på utnyttelsen av RAM. Har hørt at det er mer kluss med 64bit'n, så hvis jeg bestiller denne PC-en så tror jeg at 3GB holder .... har 512MB RAM idag, og det funker bra nok :p

Endret av HighlineDSG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da er min i hus og jeg er stort sett fornøyd ettersom jeg ikke har hørt noen piping enda, men det er et par ting jeg lurer på.

 

For det første suser det hele tiden fra maskinen. Jeg har ikke fått sett etter om dette er en intern vifte eller hdd, men jeg lurer på om andre har vært borti det samme for den lyden gjør at maskinen ikke fremstår som alt for stillegående? Det er også en ganske betydelig flexing i keyboardet fra 0, O, L, og , knappene bort til enter. Jeg kan ikke se at det er noen bul, så det skal kanskje være slik? Beklager om dette er svart på tidligere, men tråden er blitt noe uoversiktelig:)

Lenke til kommentar
Nå har ventemodusen begynt å fuske når jeg lukker igjen lokket. Skjermen blir svart, men den går ikke i ventemodus :/ Noen som har opplevd lignende?

 

@stinger82

Du kan jo sjekke strømalternativer. Det ligger i kontrollpanel i XP veit ikke hvor det ligger i vista da jeg ikke er noe kjent i vista enda ;) Men regner med at det ligger i kontrollpanel der også hvis det er noe som heter det :p

 

Det oppsettet er ok, men maskinen låser seg, og må slå den av og på etter hver gang jeg har lukket lokket :(

Lenke til kommentar
da er min i hus og jeg er stort sett fornøyd ettersom jeg ikke har hørt noen piping enda, men det er et par ting jeg lurer på.

 

For det første suser det hele tiden fra maskinen. Jeg har ikke fått sett etter om dette er en intern vifte eller hdd, men jeg lurer på om andre har vært borti det samme for den lyden gjør at maskinen ikke fremstår som alt for stillegående? Det er også en ganske betydelig flexing i keyboardet fra 0, O, L, og , knappene bort til enter. Jeg kan ikke se at det er noen bul, så det skal kanskje være slik? Beklager om dette er svart på tidligere, men tråden er blitt noe uoversiktelig:)

Det skal visst være en intern vifte, i tillegg til den helt åpenbare CPU-vifta.

Noen som har prøvd ut strømstyring eller viftestyring, annet enn det som er innebygd i vista, for å få maskina litt mer stillegående?

Lenke til kommentar

Står på nippet til å bestille 2 stk, men er ikke helt fornøyd med det tilbudet som selgeren gir meg. Prisen er 10330 pr enhet. Dette er inkl ett ekstra 9 cellers batteri. Noen som vil fortelle hva de har måttet gi for sin?

 

 

 

XPS M1330 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M 1

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter) 1

Biometric Fingerprint Reader 1

Free upgrade from 2048MB to 3072MB RAM 667MHz 1

Money Off 1500 incl VAT 1

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display 1

Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1

Optional 9-cell 85WHr Li-Ion Battery 1

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery 1

Bæreveske ikke inkludert 1

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS 1

Modem Not Included 1

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1

Base Warranty - 1 Year XPS Premium Hardware Support (incl. Gaming and On-Site Support) 1

Inspiron Order - Norway

 

 

 

Jeg vet ikke helt hva man kan forvente av rabatter, jeg skjønner jo at selgeren ikke vil gi den bort heller.

 

-Tet

 

Edit: fjernet noen unødvendige opplysninger fra spoiler

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar

Jeg lurer på en ting, viss schenker har lovet deg og komme en dag, for å levere pc-en din, og du setter av dagen, siden de skal komme en gang mellom 3 og 7, og da må du være hjemme, har ikke da schenker en viss forpliktelse på å komme hjem til deg med varen? Jeg har ikke mulighet til voldsomt mange dager der jeg må være hjemme...

Lenke til kommentar
Står på nippet til å bestille 2 stk, men er ikke helt fornøyd med det tilbudet som selgeren gir meg. Prisen er 10330 pr enhet. Dette er inkl ett ekstra 9 cellers batteri. Noen som vil fortelle hva de har måttet gi for sin?

 

 

 

XPS M1330 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M 1

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter) 1

Biometric Fingerprint Reader 1

Free upgrade from 2048MB to 3072MB RAM 667MHz 1

Money Off 1500 incl VAT 1

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display 1

Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1

Optional 9-cell 85WHr Li-Ion Battery 1

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery 1

Bæreveske ikke inkludert 1

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS 1

Modem Not Included 1

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1

Base Warranty - 1 Year XPS Premium Hardware Support (incl. Gaming and On-Site Support) 1

Inspiron Order - Norway

 

 

 

Jeg vet ikke helt hva man kan forvente av rabatter, jeg skjønner jo at selgeren ikke vil gi den bort heller.

 

-Tet

 

Edit: fjernet noen unødvendige opplysninger fra spoiler

Bytt farge og spesifiser engelsk Vista, så er konfigureringen lik min bestilling. Snart en måned siden jeg bestilte og jeg kom ut en tusenlapp billigere. Bestiller du to, burde selger ha litt å gå på enda.

Lenke til kommentar
Bytt farge og spesifiser engelsk Vista, så er konfigureringen lik min bestilling. Snart en måned siden jeg bestilte og jeg kom ut en tusenlapp billigere. Bestiller du to, burde selger ha litt å gå på enda.

 

Jeg hadde forsåvidt litt samme inntrykk, men selgeren påsto hardnakket at dette var et godt tilbud. Hvis man sammenligner med de tilbudene som ligger under "små bedrifter" så er tilbudet faktisk ikke noe særlig bra i det hele tatt.

(nå er det mulig at denne prisforskjellen ligger i at garantibestemmelsene er anderledes for bedrifter en privatpersoner, men dette er imidlertid mine opfatning av saken.)

Lenke til kommentar
Står på nippet til å bestille 2 stk, men er ikke helt fornøyd med det tilbudet som selgeren gir meg. Prisen er 10330 pr enhet. Dette er inkl ett ekstra 9 cellers batteri. Noen som vil fortelle hva de har måttet gi for sin?

 

 

 

XPS M1330 CORE 2 DUO T7500 2.20GHz,800,4M 1

13.3" WXGA (1280x800) White-LED Display with TrueLife (thinner, brighter & lighter) 1

Biometric Fingerprint Reader 1

Free upgrade from 2048MB to 3072MB RAM 667MHz 1

Money Off 1500 incl VAT 1

Tuxedo Black & 0.3 mega pixel Camera for White-LED Display 1

Memory Dual Channel 3.0GB (1X2GB + 1X1GB) 667 MHz DDR2 SDRAM 1

Hard Drive 250GB Serial ATA (5400RPM) 1

8xDVD+/-RW Slim Slot-Load Drive, including SW 1

Optional 9-cell 85WHr Li-Ion Battery 1

Primary 6-cell 56WHr Li-Ion Battery 1

Bæreveske ikke inkludert 1

128 MB NVIDIA GeForce 8400M GS 1

Modem Not Included 1

European - Dell TrueMobile 355 internal Bluetooth Module 1

Intel® Next-Gen Wireless-N Mini-PCI Card, EUR 1

Base Warranty - 1 Year XPS Premium Hardware Support (incl. Gaming and On-Site Support) 1

Inspiron Order - Norway

 

 

 

Jeg vet ikke helt hva man kan forvente av rabatter, jeg skjønner jo at selgeren ikke vil gi den bort heller.

 

-Tet

 

Edit: fjernet noen unødvendige opplysninger fra spoiler

 

Nå får du jo over 2000 spenn rabatt du bestiller to stk. da. Trur ikke du kan få det så veldig mye billigere da. De skal jo tjene litt på det :p

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar

Joda, det stemmer at jeg får en rabatt, men det jeg irriterer meg over er jo at en bedrift som kjøper nøyaktig samme maskinen, betaler knappe 9300 kroner for samme maskinen. ( dette uten 9celler) Jeg må ut med 10-lapper for samme oppsett. Det er derfor jeg lurer på om dette i virkligheten er noe godt tilbud, eller om selgeren har enda en del å gå på.

 

Jeg har full forståelse for at de skal tjene penger, og er ikke en av de som mener at Dell er über heldige som har meg som kunde og burde selge til meg for enhver pris. Jeg kan alltids kjøpe noe annet et annet sted, men har lyst på denne maskinen. En vil jo alltids spare penger dersom det er mulig, en vil jo ikke bli "lurt". For meg som privatperson, og som student, er 1400 kroner ganske mye penger.

 

Men det jeg altså lurte på, var om dette var et godt tilbud, eller ikke. Og hvis det stemmer som Knutaj sier, at har samme specs og betalte 1000 kroner mindre en meg, så føler jeg meg ikke helt konfortabel med det selgeren sier til meg.

 

 

-Tet

 

edit: Tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...