Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Ser nå at dell har lagt til mer minne på 1330 og vet ikke om jeg skal velge 3- eller 4gb ram. Lurer derfor på;

- Vil det være stor ytelsesforskjell i spill med henholdsvis 3- og 4gb ram?

- Har operativsystemet noe å si på hvor godt ram'en utnyttes?

 

:hmm:

 

Lurer på det samme! Jeg føler 3GB er sånn på "vippen". Må liksom opp i 4GB :p Men hvem trenger mer enn 3GB???

Jeg som bruker vmware mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei 1330-eiere!

 

Jeg er på jakt etter en ny PC i 6000 kroners klassen, men synes 1330 så virkelig flott og hendig ut - jeg driver for det meste med surfing, litt musikk og ellers enkle saker. Kanskje noen eldre 3D-spill ala GTA:San Andreas osv...

 

Ser at man får 1330 for 8300 ca, men har det vært bedre tilbud og kan man forhandle seg frem til bedre priser på tlf?

 

Vil dere anbefale en 1330 til min bruk, eller er det overkill?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått brukt min i noen timer. Utrolig pen maskin og bra kvalitetsfølelse i forhold til min gamle laptop. Har foreløpig ikke hatt noe cpu-whine heller.

 

Bestilte min med 9-cellers batteri. Syns ikke det ser så ille ut og tilten det gir er fin. 60% igjen av batteriet etter å ha brukt den litt av og på i 2,5 time er ikke dumt :)

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om jeg skal kjøpe et 9cellers som jeg skal ha som ekstra batteri i tillegg til det 6cellers.

 

Utrolig kjekt om'n sitt på skolen eller i bilen uten strøm :)

 

Koster vist 1500kr på dell.no og 500kr på ebay+toll.. evt. sende som gave å slippe toll :p

Endret av Sempron
Lenke til kommentar
Da har jeg fått brukt min i noen timer. Utrolig pen maskin og bra kvalitetsfølelse i forhold til min gamle laptop. Har foreløpig ikke hatt noe cpu-whine heller.

 

Bestilte min med 9-cellers batteri. Syns ikke det ser så ille ut og tilten det gir er fin. 60% igjen av batteriet etter å ha brukt den litt av og på i 2,5 time er ikke dumt :)

Husker du når du bestilte? Dell påstår at jeg har ekstra lang leveringstid fordi de ikke har 9 cellers batterier tilgjengelig på fabrikken. Bittert med tanke på at jeg har bestilt det batteriet i tillegg til det vanlige.

Lenke til kommentar

Vel, etter å ha kikket litt frem og tilbake så frister en 1330, men HVORDAN ER tastaturet på dem mtp skriving og slikt?

 

Jeg vurderer å bestille:

2.0 Ghz

3 GB RAm

LED-skjerm

160 GB HD

8400 GS

 

Er det en PC som trekker bra i vei?

 

Kan jeg like gjerne gå for en 1.66 og 2.0 GB RAM hvis jeg bare skal ha den til vanlige ting som surfing og musikk + foto?

 

Når er det Dell forandrer tilbudene sine?

Endret av jakja83
Lenke til kommentar

Fikk min M1330 i dag og jeg slapp ikke unna pipelyden..

Virker ikke som om dell har noen løsning på det, så da tror jeg heller ikke jeg gidder å beholde PC`en. Er det noen som vet hvordan reglene er for å sende tilbake PC`en? Er det et problem at man har åpnet og startet den osv, eller er de greie med sånt? Og er det noe som vet om de bruker lang tid med å beatle tilbake?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Ja, bestilte den på kvelden 21.01.

Da bestilte du altså etter meg. Dog valgte jeg forhåndsbetaling, slik at den ikke gikk til preproduksjon før den 24.

 

Siden de skylder på at de ikke har 9 cellers batteriet inne og at det har forsinket min leveranse, vet jeg nå at den eneste grunnen til at jeg ikke har fått min m1330 er at Dell rotet bort bestillingen min (gjort den 17.).

Lenke til kommentar
Vel, etter å ha kikket litt frem og tilbake så frister en 1330, men HVORDAN ER tastaturet på dem mtp skriving og slikt?

 

Jeg vurderer å bestille:

2.0 Ghz

3 GB RAm

LED-skjerm

160 GB HD

8400 GS

 

Er det en PC som trekker bra i vei?

 

Kan jeg like gjerne gå for en 1.66 og 2.0 GB RAM hvis jeg bare skal ha den til vanlige ting som surfing og musikk + foto?

 

Når er det Dell forandrer tilbudene sine?

 

Har samma konfig. som deg men med 2,2GHZ og større HDD. Kjempe bra PC, med god ytelse. Eneste som "henger igjen" er vel skjermkortet vis du skal spille, men f.eks BF2 går helt greit på den :)

 

Gå for 2GHZ'n du. Programmer vil jo kreve mer etterhvert og da har du en PC som varer lengere ;)

 

 

Dette er faktisk det beste tastaturet som jeg har brukt(har hatt Acer og HP før).

Lenke til kommentar
Fikk min M1330 i dag og jeg slapp ikke unna pipelyden..

Virker ikke som om dell har noen løsning på det, så da tror jeg heller ikke jeg gidder å beholde PC`en. Er det noen som vet hvordan reglene er for å sende tilbake PC`en? Er det et problem at man har åpnet og startet den osv, eller er de greie med sånt? Og er det noe som vet om de bruker lang tid med å beatle tilbake?

 

På forhånd takk!

Er det virkelig slik at de fortsatt sender ut PCer med denne feilen. Har du snakket med Dell om det? Hva sa de?

Lenke til kommentar

Hva slags priser har folk oppnådd for tiden?

 

Er ikke særlig glad i å prute, men vil ikke bli lurt på telefon heller.

 

Er det verd pengene å gå for T7500 fremfor lillebroren. Er det ikke kun 200Mhz som skiller de?

 

 

-Tet

 

Edit: tekst

Endret av Tetanus
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...