Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har bestilt med 9 cellers batteri. Prioriterte batterilevetid. Men er det pent med 3 cm som tyter ut bak?

 

du kan helt sikkert finne bilder/videoer som viser PC-en med 9-cellers batteri (eks. youtube og google) men tviler på at du vil bli sjenert av 9-cellers batteriet. I tillegg løftes jo PC-en opp, så den blir bedre å skrive på og kjøligere, samt en time eller to ekstra batteritid...:) Selv er jeg fornøyd med 6 cellers batter: 4 timer wordskriving og 2,5 time dvdavspilling.

 

Er vifta under PC-en? :ph34r:

Lenke til kommentar

Her er det et bilde av hvordan det ser ut med 9 cellers batteri http://www.dell-m1330-info.com/images/dell...ttery_power.jpg

Og her er det hvordan det ser ut med 6 cellers batteri http://www.dell-m1330-info.com/images/dell...attery_norm.jpg

 

Så et lite spørsmål, på ordren min står det ingen mappe, bag eller noe i den duren. Følger XPS sleeven fortsatt med eller har de slutta med det?

Lenke til kommentar

Hva jeg har beregnet så tilsvarer 1440x900 på en 13,3 tommers 1680x1050 på en 15,4 tommers når det gjelder pix per tomme.

 

Med andre ord størrelsen på iconer tekst osv. Dette er oppløsningen jeg har på min gamle DELL8600 15,4 tommer (1680x1050).

 

Det er frustrerende. Når jeg kjøpte min 8600 for snart 5 år siden kunne jeg velge mellom mange oppløsninger. Jeg valgte 1680x1050 på min 15,4" skjerm, men valget 1920x1200 fantes også.

 

Men nå, 5 år etter er dette plutselig blitt umulig med høye oppløsninger. Jeg som trodde at skjermene var blitt bedre og billigere med årene.

 

Jeg er derfor veldig irritert over at m1330 ikke kan leveres med 1440x900 når dette egentlig burde være en ganske normal oppløsning for den størrelse skjerm. For 5 år siden var visst kravene og mulighetene til høy oppløsning mye større.

 

JEG ER DYPT SKUFFET. Har egentlig sagt til meg selv at jeg ALDRI vil ha dårligere oppløsning enn det min gamle 8600 har. Det er en fryd når jeg jobber med word dokumenter og internet brukes som referanse. Da legger jeg de 2 vinduene ved siden av hverandre, og ALT kommer med. Eller 2 WEB banker ved siden av hverandre når jeg fører penger over mellom mine egne konto på forskjellige banker. Arrgh.

 

Har likevel til tross for alt dette bestillt en DELL XPS m1330. Den komme nok med bedre oppløsning når jeg har fått min levert.

Endret av zerosixzero
Lenke til kommentar

jeg tror det skyldes en vurdering av kostnader hos Dell... en svært stor andel av befolkningen er fornøyd med 1280x800 på en 15,4" skjerm og i hvertfall på en 13,3" skjerm, så det er ikke sikkert Dell så seg økonomisk tjent med å tilby høyere oppløsning for de som måtte ha behov for det.

Lenke til kommentar
jeg tror det skyldes en vurdering av kostnader hos Dell... en svært stor andel av befolkningen er fornøyd med 1280x800 på en 15,4" skjerm og i hvertfall på en 13,3" skjerm, så det er ikke sikkert Dell så seg økonomisk tjent med å tilby høyere oppløsning for de som måtte ha behov for det.

 

 

Men det er rart at DELL for 5 år siden tilbød oppløsninger som er hinsides det de tilbyr nå. Og er det noe alle vet så er det at LCD skjermers utvikling har vært formidabel siste 5 årene. Både i pris, ytelse og oppløsning. (se bare på mobiltelefoner, flat-TV og prosjektorer som bruker LCD teknikk)

Lenke til kommentar

Det har du nok rett i, men det koker altså ned til ett spørsmål om etterspørsel. På 15,4" skjermer kan du fortsatt velge 1680x1050 fra Dell (om etterspørselen etter 1680x1050 er ganske liten sammenlignet med 1280x800 så er etterspørselen etter 1920x1200-skjermer i 15,4" format usannsynlig liten og dekkes godt nok opp av Lenovo og FSC).

Lenke til kommentar

Da var avtale med Schenker om levering i morgen tidlig gjort. Dette blir saker som smaker ostekaker. Er det noen som husker hvilken side beskrivelsen av å skifte prosessoren i M1330 ligger? Tråden begynner å bli litt drøyt stort til å kunne holde oversikt nå.

Lenke til kommentar
Da var avtale med Schenker om levering i morgen tidlig gjort. Dette blir saker som smaker ostekaker. Er det noen som husker hvilken side beskrivelsen av å skifte prosessoren i M1330 ligger? Tråden begynner å bli litt drøyt stort til å kunne holde oversikt nå.
Er vel en tråd her på forumet som omhandler det er det ikke? Husker ikke helt, men meiner det :p

 

I believe this is what you're looking for... ;)

Endret av ventle
Lenke til kommentar
Da var avtale med Schenker om levering i morgen tidlig gjort. Dette blir saker som smaker ostekaker. Er det noen som husker hvilken side beskrivelsen av å skifte prosessoren i M1330 ligger? Tråden begynner å bli litt drøyt stort til å kunne holde oversikt nå.
Er vel en tråd her på forumet som omhandler det er det ikke? Husker ikke helt, men meiner det :p

 

I believe this is what you're looking for... ;)

Nei. I den tråden henviser han til en billedserie hvor han bytter fra 5250 til 7300. Har søkt i tråden, men ikke funnet riktige poster.

Lenke til kommentar
Ser nå at dell har lagt til mer minne på 1330 og vet ikke om jeg skal velge 3- eller 4gb ram. Lurer derfor på;

- Vil det være stor ytelsesforskjell i spill med henholdsvis 3- og 4gb ram?

- Har operativsystemet noe å si på hvor godt ram'en utnyttes?

 

:hmm:

 

Lurer på det samme! Jeg føler 3GB er sånn på "vippen". Må liksom opp i 4GB :p Men hvem trenger mer enn 3GB???

Lenke til kommentar
Ser nå at dell har lagt til mer minne på 1330 og vet ikke om jeg skal velge 3- eller 4gb ram. Lurer derfor på;

- Vil det være stor ytelsesforskjell i spill med henholdsvis 3- og 4gb ram?

- Har operativsystemet noe å si på hvor godt ram'en utnyttes?

 

:hmm:

 

32bit versjonen av Vista klarer ikke å utnytte mer enn rundt 3,3gb ram. Så ytelsesforskjellen kan vel ikke bli stor.

 

Får min M1330 i kveld :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...