Gå til innhold

Den store Dell XPS m1330 tråden


Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare meg hvordan jeg får innstalert andre skjermdrivere enn dell sine?

 

Jeg får bare opp en feilmelding i installasjonsveiviseren til nVidia som sier noe sånt som

 

"Driverprogrammet fant ingen drivere som er kompatible med din gjelden maskinvare konfigurasjon.Installasjonsprogrmamet avsluttes"

 

Jeg har prøvd med driver fra nVidia, og fra laptopdrivers2go. Skjer det samme begge gangene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Begge skjermene er LCD. Det er baklyset som er hovedforskjellen.

 

LED baklyset er langt å foretrekke, det er mer lyssterkt og trekker mindre strøm. Dessuten er skjermen tynnere, dette er forresten grunnen til at maskinen som er levert med LED skjerm har et noe svakere web-kamera.

 

Jeg ville betalt mellomlegget, da jeg heller vil ha en lyssterk og strømgjerrig skjerm, enn et webkamera med en unødvendig høy oppløsning.

 

Jeg har hatt begge typene og det er ikke stor forskjell på dette, bortsett fra tykkelsen på "skjermen".

I praksis er det ikke noen forskjell på batteritiden med mindre du kjører på batteri og har full lysstyrke på skjermen. (ikke anbefalt hvis man skal tyne ut max av batteriet)

 

Hvis prisforskjellen er liten bør du ta LED.

Lenke til kommentar

Argh, nå har nettverksproblemene begynt å komme igjen. Har nå brukt lang tid på å avinstallere både skit som Dell inkluderte og en del SW jeg selv har installert, får først se om det hjelper. Men hvis selv ikke en så "ren" installasjon hjelper tenker jeg at jeg dropper Vista og går tilbake til XP. Er det noen som har link til en bra guide til dette, og/eller kan dele egne erfaringer? Det er vel bare i første omgang å formatere og installere XP, men etter det bør jeg vel få på plass SW/drivere for å få multimediataster, volumkontroll osv. på plass? Og QuickSet har jeg forstått er viktig?

 

Huff, hadde håpet å slippe dette. Men gidder ikke å drøye en måned for å se om SP1 hjelper.

Lenke til kommentar

Dell xps m1330 til salgs!

 

Maskinen kom i posten 6.februar, så den er helt ny. Ting som den mye omtalte pipelyden fra cpu er helt fraværende, og det er dessuten ikke noen hørbar viftestøy. Den er i det hele tatt slik den skal være.

 

Sjekk ut spesifikasjonene her: www.snove.com/tore

 

Tror jeg betalte rundt 9000 kr for den, men skal finne et mer eksakt beløp så fort noen interesserte melder seg.

 

Kan prøves i Trondheim!

 

Hvis det er noen som lurer på hvorfor jeg skal selge er det fordi jeg har bestemt meg for å gå for en IBM/Lenovo Thinkpad x61 istedet, som har muligheter for docking.

Endret av toresn
Lenke til kommentar

Har diskutert dette med Dell og de anser det nok ikke som noe problem. Uansett virker det som om tilfeldigheter er avgjørende for hvor lenge man kan vente. Dette kan jeg til en viss grad forstå, men jeg forstår ikke Dells mangel på fleksibilitet.

 

Ifølge hva jeg leser her inne og har fått vite av Dell, ville min allerede vært levert nå hvis de ikke hadde rotet bort min bestilling. Feil skjer, så det kan jeg tilgi de. Men da burde de også ha mulighet til å kunne rette opp sine feil ved å vise litt felksibilitet. Jeg fikk vite at det var det ekstra 9 cellers batteriet jeg bestilte ikke var inne på fabrikken. Dette var årsaken til lang leveringstid. At dette skal forsinke leveringen med flere uker virker merkelig i mine øyne, så jeg spør om de kan ettersende batteriet eller bare fjerne det fra bestillingen. Dette lot seg ikke gjøre. Da måtte jeg kansellere gjeldende bestilling og plassere en ny. Ved ny bestilling havner man selvsagt bakerst i køen og risikerer ytterlige forsinkelser.

 

For å si det mildt, så er jeg dritt lei hele bestillingen min. Men mest av alt er jeg irritert på hvordan Dell behandler sine kunder. Min bestilling rotet de bort. 4-5 ganger har de sagt at skal kontakte meg via mail/telefon uten at så har skjedd. Alt man hører er intetsigende pjatt. "Bla bla bla, vi beklager at..."

 

Siste jeg hørte før helga var at "min kontakt" ikke kunne gi noen form for kompensasjon uten at ETA ble flyttet. Nå er den flyttet, så jeg får kanskje et tilbud i morgen. Betyr egentlig ikke all verden. Jeg er ikke ute etter kompensasjon. Jeg vil ha varen jeg har kjøpt og betalt. Jo før, jo bedre. Heller nok uansett mot avbestilling. "Knalltilbudet" jeg bestilte er tross alt 50% over eBay-pris. 1000 kr pr stk for Æ, Ø og Å-tasten det. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...