Gå til innhold

LES: Den store sikkerhetsguiden v.2


Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105082
sikkert spurt om før, men hvorfor er ikke online armor i listen?

 

Fordi jeg ikke kan liste opp alt av sikkerhetsprogrammer som finnes. Dog, så er Online Armor veldig bra program, så jeg har lagt det til listet. Har bare glemt helt av Online Armor, når jeg har holdt på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med avg8 FREE VS Avira Antivir 8 nå, da, siden begge er i nye versjoner?

 

Og hvis sikkerheten er like bra på begge, og spywarebiten fungerer bra på avg, vurderer jeg å bytte tilbake :-o

 

Eller spørs jo på minnebruken, da. AVG brukte mye mer enn avira hos meg.

Lenke til kommentar

Gå heller for AVG 8 Free ;)

 

Så slipper du den stygge reklamen når du oppdaterer til nye definisjonsfiler ;)

 

AVG 8 bruker bare 10 MB i minne uten scan og under 25 MB med scan.

 

Også har AVG 8 et mye enklere brukergrensesnitt enn Avira.

 

Gå for AVG 8 + Comodo Firewall Pro så har du det meste av det du trenger :)

 

Anbefales virkelig!

 

EDIT: I tillegg følger det med en søkefunksjon som validerer linker som kommer opp når du søker på Google, Yahoo osv osv.. Slik at du ikke går inn på en ondsinnet side som sprer en masse virus, noe Avira ikke har. Og Avira har mye tregere oppdateringer, kan vare opptil 3 minutter før du har fått oppdatert. Med AVG tar det bare 5-10 sek.

Endret av RevelleR
Lenke til kommentar

PC-en min med Vista SP1, AVG 8 Free og Comodo Firewall Pro har aldri vært raskere enn før.

Nå går alt bare lekkert (Uten problemer med verken MSN eller web) :)

 

Får håpe dette blir tilstrekkelig nok med beskyttelse.

Må bare huske på å scanne manuelt med Comodo Firewall en gang i uken siden den leter etter andre sikkerhetstrusler som ikke AVG har støtte for og motsatt.

Dumt at man ikke kan innstille til en automatisk scan med Comodo.

Lenke til kommentar
Har bare fjernet leserettighetene til popupen til avira, så jeg merker ikke at den oppdaterer engang. Og RevelleR, jeg har comodo... Avira ligger på 7,5 MB. (Så ytelsesforskjellen er jo lik, ingen fordel å velge avg pga den)

 

Men alt-i-alt og out-of-the-box så foretrekker jeg personlig AVG 8 Free fremfor de fleste andre antivirusprogrammer som er gratis grunnet gode oppdateringsforhold, godt brukergrensesnitt og en enkel brukervennlighet som ikke trengs noe som helst fikling med. Alt er slik som det skal og jeg er har lenge ventet på gratisutgaven for AVG 8, helt siden de kjøpte versjonene ble lansert. Jeg hadde ingenting i mot 7.5 versjonen fra AVG men likte ikke utseendet pluss den lille oppgrader-reklamen som fant sted på menyen.

 

Og imellomtiden har jeg testet en del forskjellige alternative sikkerhetsprogrammer og fant ut til slutt at AVG sine fantastiske sider passet meg best. Men alt avhenger jo etter smak og behag. Godt å vite at jeg nå har funnet det programmet slik som jeg ønsker det skal være, uten noen form for avanserte dill dall og forskjellige problemer som kan oppstå.

 

Jeg er 100% fornøyd med gratis versjonen av AVG 8!!

Lenke til kommentar

Vel, nå som jeg har blitt så inderlig glad i avira, ser det ut som jeg må gå over til AVG...

 

For på skolen støtter ikke cisco clean access agent avira, og jeg "får ikke lov" å komme på nett. AVG har den ingen problemer med, så da må jeg vel skifte.

 

Men AVG er vel heller ingen dårlig greie, da.

 

Men bare et spm. Har den slik oppdateringssak ved oppstart i utgave 8?

For da jeg gikk over til avira var PC-en merkbart raskere i oppstarten!!

Lenke til kommentar
Men bare et spm. Har den slik oppdateringssak ved oppstart i utgave 8?

For da jeg gikk over til avira var PC-en merkbart raskere i oppstarten!!

 

AVG 8 Free bruker minimalt med ressurser, ca. 8-10 MB uten scan og ca. 25 MB med scan.

AVG 8 Free oppdateres automatisk en gang per dag etter valgt dato.

AVG 8 Free har ingen problemer når det gjelder ytelse uansett, så det skal du ikke tenke på.

 

Give it a try..

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

AVG 8 bruker mer enn 8-10 MB. Last ned Process Explorer du, så ser du. AVg bruker lite ressurser, men Avira bruker mindre.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Angående "Hva er og hvordan unngå spam?" i førstepost, så kan man kanskje legge til at ved å søke på sin egen emailadresse på f.eks google, for deretter å fjerne mailen der den finnes; såfremt man har mulighet til det, vil muligens redusere at flere spambotter finner mailadressen din.

 

Min yahooadresse får ikke treff på google => ingen spam.

Min gmailadresse får 4 treff => ca. 1 spammelding i uka.

 

:)

Endret av Garanti
Lenke til kommentar

Er false positives fortsatt et problem i avg8?? Fikk flere av det i 7'arn, avira registrerte dem ikke som virus, men de var også enige om noen (som jeg da tror er virus).

 

Avira piper noe værre ved mouseover på et ikon f.eks (ikke et sekunds delay heller), hvordan varsler avg??

Lenke til kommentar
Et annet lite program som ofte bare tar noen sekunder og scanne med er Rootchk. Den fjerne ikke noe, men skjekker om det finnes rootkit på din PC.

ESET Nod32 gav meg tre advarsler når jeg kjørte dette programmet:

Object:

C:\Users\...\AppData\Local\Temp\wodmyrqs.dll

 

Threat:

Win32/Agent.NOO trojan

 

Jeg antok først at det kanskje kunne være en false positive så jeg lastet opp den aktuelle *.dll-filen på VirusTotal, resultatet finner du her:

http://www.virustotal.com/analisis/ccc684b...5d640c00040b395

 

Om det likevel skulle være falsk alarm så opplyses det i loggen om at programmet ikke oppdateres lengre og at det var sist oppdatert 28-12-07, så det er vel egentlig ikke noe å anbefale lengre uansett.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Beklager. Da skal jeg fjerne linken inntil videre. Skal også høre meg norbat om dette, da det var han som henviste meg til programmet.

Lenke til kommentar
Et annet lite program som ofte bare tar noen sekunder og scanne med er Rootchk. Den fjerne ikke noe, men skjekker om det finnes rootkit på din PC.

ESET Nod32 gav meg tre advarsler når jeg kjørte dette programmet:

Object:

C:\Users\...\AppData\Local\Temp\wodmyrqs.dll

 

Threat:

Win32/Agent.NOO trojan

 

Jeg antok først at det kanskje kunne være en false positive så jeg lastet opp den aktuelle *.dll-filen på VirusTotal, resultatet finner du her:

http://www.virustotal.com/analisis/ccc684b...5d640c00040b395

 

Om det likevel skulle være falsk alarm så opplyses det i loggen om at programmet ikke oppdateres lengre og at det var sist oppdatert 28-12-07, så det er vel egentlig ikke noe å anbefale lengre uansett.

 

 

Dette programmet (som du så rett har fått info om ikke oppdateres lengre, og det vil derfor ikke 'finne' evt. nye varianter av rootkit) + flere andre program (bla SDFix m.fl) inneholder prosesser som blir tatt for å være 'infeksjoner' av flere av-prog. Disse advarslene skal man se bort i fra (jeg uttaler meg kun om rootchk og andre program som vi ofte bruker i supporten).

 

Jeg skulle egentlig for lenge siden har informert trådstarter (Den store sikkerhetsguiden v.2), om at programmet bør fjernes fra posten da program som ikke oppdateres, har liten verdi. Dette ble glemt. Beklager brydderiet du har hatt.

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om opprydding, kan det være greit å fjerne AVG's sin gratis antispyware da den er inkludert i gratisutgaven AVG Antivirus og ikke er tilgjengelig lenger som et selvstendig produkt fra hjemmesidene deres.

Samt AVG's Anti-rootkit da den bare er inkludert i de kjøpte versjonene av AVG og ikke tilgjengelig som et selvstendigprodukt fra hjemmesidene deres.

 

Tror Panda's Anti-rootkit også burde fjernes fordi linken fører til alle de kjøpte versjonene av Panda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...