Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke værst det :) Er det maks av hva kortet klarer? Det er p965-kortet du har enda, ble ikke noe P35?

9505402[/snapback]

 

Er P965 kortet jeg har enda, har ikke dratt den lengere pga jeg kun bruker stock kjøling, men tror 3,2Ghz burde være innen rekkevidde nå. Likte denna BIOS oppdateringa for å si det mildt. :whistle:

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
Det er cpu-volten du har satt opp med 0.5V? Dette er ganske mye, og er temperaturene brukbare tror jeg det vil gå fint å bare øke FSB'en til 400. Mulig du også må øke MCH-volten litt :)

9505424[/snapback]

 

Kan nok greie det ja, men må nok få meg bedre kjølinfg først. Hadde ikke gjort meg noe med 3,2Ghz eller 3Ghz heller. Denna BIOSen gjorde underverker i alle fall! :thumbup:

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Det som gjør cpu'en varmere er når du øker spenningen, hastigheten har liten innvirkning på temperaturen. Så om den klarer høyere hastighet på den volten som du nå har satt den til, vil temperaturen ikke stige merkbart.

 

Men ja, kan være en ide med ny kjøling om du vil prøve deg på 3,5-->

 

En ting du forresten også kan gjøre er å sette multipler ned til 6, slik at du ser hvor langt hovedkortet ditt klarer å klokke.

 

Hva er tempen i coretemp/everest nå forresten, og hva har du satt vcore på?

 

Kjekt ny bios hjelper på klokking :D

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Ser veldig bra ut! :)

 

Men trenger cpu'en din så mye ekstra volt for å være stabil på 2.8?

 

Uansett er det jo en ganske godt klokk du har fått til :thumbup:

9505854[/snapback]

 

Den trenger nok ikke så mye, men er kun 10*C i forskjell fra standard volt. regner med at jeg kan dra den til 400FSB (3,2Ghz) som du sier ja med 1,4V.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Er jo absolutt ikke vond temp det. :)

 

Nesten utrolig at en ny bios hjalp så mye. Dette kan kansje ha noe med at hovedkortene til foxconn har god kvalitet, men fra når de holdt seg til oemprodukter fokuserte de ikke så mye på overklokkingsegenskapene til biosene. :hmm:

 

Men det virker som dette bare blir bedre og bedre :thumbs:

 

Kan godt være du kommer en del lenger også med kortet om du skaffer ny kjøling, P965 er jo kjent for å være overklokkingsvenlig.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
Er jo absolutt ikke vond temp det. :)

 

Nesten utrolig at en ny bios hjalp så mye. Dette kan kansje ha noe med at hovedkortene til foxconn har god kvalitet, men fra når de holdt seg til oemprodukter fokuserte de ikke så mye på overklokkingsegenskapene til biosene.  :hmm:

 

Men det virker som dette bare blir bedre og bedre :thumbs:

9506778[/snapback]

 

Er overbevist at det er mer å gå på, men tror jeg gir meg på 3,2Ghz nå. Er 50% OC noe som er greit nok for meg.. Kan ikke si noe annet en at hovedkortet nesten er perfekt nå. :whistle:

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Er overbevist at det er mer å gå på, men tror jeg gir meg på 3,2Ghz nå. Er 50% OC noe som er greit nok for meg.. Kan ikke si noe annet en at hovedkortet nesten er perfekt nå. :whistle:

 

~ Mortis360

9506787[/snapback]

 

Ja, det er abosutt en respektabel klokk det. Dessuten er det en grei makstemp med ca 60 grader. Vet ikke om jeg ville klokket mer heller da med orginalkjøler. :)

Lenke til kommentar
Er overbevist at det er mer å gå på, men tror jeg gir meg på 3,2Ghz nå. Er 50% OC noe som er greit nok for meg.. Kan ikke si noe annet en at hovedkortet nesten er perfekt nå. :whistle:

 

~ Mortis360

9506787[/snapback]

 

Ja, det er abosutt en respektabel klokk det. Dessuten er det en grei makstemp med ca 60 grader. Vet ikke om jeg ville klokket mer heller da med orginalkjøler. :)

9506805[/snapback]

 

Tatt bilde av CoreTemp, Everest, CPU-Z samt Everest CPU-Test. Gir meg nå med orginalkjøleren, vil jo gjerne ikke kverke maskina heller. :whistle:

 

 

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...