Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

Kan dere fortelle meg hvordan jeg skal sette RAM-brikkene i Dual på Foxconn-hovedkortene gutter? Lurer på om jeg gjorde feil på mitt første test-kort da jeg vanligvis setter brikkene i spor med samme farge (Gul/Gul i mitt tilfelle). En kompis av meg som kjøpte det første test-kortet hadde en del kødd med RAM'en helt til han satte i DIMM 1 & 2 som er gul & blå på siden av hverandre. Etter det funket det fint. Står ingenting som jeg kan se om dette i manualen. Skal inn på Foxconn å kikke nå, men spør dere likevel :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Så vidt jeg husker så var det forskjellig fra det første kortet jeg testet, til det jeg fikk nå.

Det første jeg hadde var det to slotter rett ved siden av hverandre, mens nå var det 1 og 3 jeg skulle bruke.

Tror det kan være avhengig av hvilket brikkesett det er på kortet.

 

Men det skal stå i manualen hvilke slotter som skal brukes da.

 

 

MVH Nettulf

Lenke til kommentar

Grattis med ferdig testing da!

 

Blir alltid først du ser det ut til. Har hatt det alt for travelt nå etter ferien til å teste skikkelig, men må ta meg sammen nå.

 

Har akkurat på denne maskinen jeg skriver nå plukket sammen de beste delene fra forskjellige maskiner, og puttet på det kortet jeg har til test.

 

Så blir spennende å se hvordan det går, når jeg får kjørt litt mere overklokking.

Har bare økt fra 3 til 3,2 GHz nå sånn uten å justere på noe for å prøve litt.

 

Nettulf

Lenke til kommentar

Hmmm... Kortet klokker bra, men jeg maxer på 450MHz fsb blank. Samme f... hva jeg prøver kommer jeg ikke høyere. Ikke 451 engang. Sjekket litt rundt å så at "hardwarezone" maxet ut på nøyaktig det samme :hmm: "Hexus" fikk ikke mer enn 348MHz, så de må ha vært uheldige med eksemplaret, eller så har de ikke brukt god nok tid i BIOS.

 

Kortet virker forresten meget bra og stabilt så langt :)

 

Tester med Q6600 og FOX+ P35A

 

450X6=2700MHz

 

Alt har gått knirkefritt helt opp til 450MHz på "default voltage", men etter det kommer jeg ikke høyere samme hva jeg øker volten på. Jaja, ikke dårlig med 450Mhz, men skulle gjerne likt å visst hva som bremser meg... :hrm:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Hmmm... Kortet klokker bra, men jeg maxer på 450MHz fsb blank.  Samme f... hva jeg prøver kommer jeg ikke høyere.  Ikke 451 engang.  Sjekket litt rundt å så at "hardwarezone" maxet ut på nøyaktig det samme :hmm:  "Hexus" fikk ikke mer enn 348MHz, så de må ha vært uheldige med eksemplaret, eller så har de ikke brukt god nok tid i BIOS. 

 

Kortet virker forresten meget bra og stabilt så langt  :)

 

Tester med Q6600 og FOX+ P35A

 

450X6=2700MHz

 

Alt har gått knirkefritt helt opp til 450MHz på "default voltage", men etter det kommer jeg ikke høyere samme hva jeg øker volten på.  Jaja, ikke dårlig med 450Mhz, men skulle gjerne likt å visst hva som bremser meg...  :hrm:

9379638[/snapback]

 

temperaturene ligger på 36-37 på hovedkort og cpu på 39-42 i BIOS forresten ;)

 

EDIT: OK, hvordan i helsikke klarte jeg å svare på mitt eget innlegg :blush: Skulle liksom oppdatere det forrige men...

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9379887

 

Om du vil låne cpu'en jeg har liggende for å prøve med den, send en PM TXD1979 :thumbup:

 

Jeg har heller ikke testet hva den er god for (men fluesopp på forumet sier den er god for 500FSB), så kunne vært intressant å sett hva kortet ditt klarer med den. :)

 

EDIT:

Ellers kan det kansje være lurt å prøve å deaktivere forskjellige funksjoner i bios, samt sette ram-timings manuelt, og se om dette hjelper.. :hmm:

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=9379887

 

Om du vil låne cpu'en jeg har liggende for å prøve med den, send en PM TXD1979 :thumbup:

 

Jeg har heller ikke testet hva den er god for (men fluesopp på forumet sier den er god for 500FSB), så kunne vært intressant å sett hva kortet ditt klarer med den. :)

 

EDIT:

Ellers kan det kansje være lurt å prøve å deaktivere forskjellige funksjoner i bios, samt sette ram-timings manuelt, og se om dette hjelper.. :hmm:

9379943[/snapback]

Prøvde med og uten disse CPU-funksjonene som jeg alltid pleier å disable. For å få lov til å stille på multiplier blir "speedstep" skrudd av automatisk. Utenom den nådde jeg 450 fsb med alle de andre "enabled". Når jeg skrudde dem av ville maskinen ikke boote med 450 fsb, så dette er visst ikke alltid likt fra kort til kort har jeg erfart nå. Men jeg prøver litt til nå i natt og sender deg en PM hvis jeg ikke kommer lenger. Livet er herlig :D

Lenke til kommentar

Jeg har dessverre ikke noe kort til overs denne runden, og de andre er ikke ferdige med kortene enda.

 

Ellers tror jeg kansje at P35-kortene egner seg godt til overklokking, men dette kan nok TXD1979 si mer om. Nypris på disse kortene er hvertfall ikke spesielt stiv :)

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Joda, kortet klokker bra det :) Men en ting er vanvittig irriterende!

 

Når jeg får feil på over 450MHz fsb blir kortet helt umulig å ha med og gjøre en stund. (Akkurat som en liten jævelunge som ikke får is når han er med mamma i butikken)

 

Det går greit å resette CMOS for å komme tilbake til normal, men bare den minste pøkk av overklokking gir en konstant ringende/skrikende (jævelungen) tone i oppstarten som indikerer feil. Dette selv om jeg setter nøyaktig de samme innstillinger i BIOS. Etter mye resetting av CMOS og litt "jukking" i BIOS kommer det liksom til seg selv igjen.

 

Litt irriterende, for hvis jeg bare kunne gå rett tilbake til forrige innstillinger som virket å fått 450 fsb hadde jeg ikke brukt så lang tid :mad:

 

Men jeg har en hel uke fri fra jobb til å teste på nå, å i løpet av noen dager får jeg en E6300 i posten av en veldig hjelpsom fyr :thumbup: Denne er testet på over 500 fsb så da skal ikke CPU holde igjen ihvertfall.

 

Noen som vet om hovedkort ikke liker ENKELTE multipliere forresten? Jeg går jo ned på dem etterhvert, ettersom jeg ikke vil at CPU skal bremse overklokkingen, men bare lurer på om det kan utgjøre forskjeller med 9, 8,7 eller 6 :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...