Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om det er noen flere eiere av samme hovedkort som meg her på forumet...

 

Har DETTE hovedkortet.

Det har fått en BIOS-oppdatering, så jeg lurer på om folk har fått erfaringer med overklokking med den utgaven.

 

Den gamle BIOS-utgaven klarte jeg å "presse" til 270 Mhz. :dontgetit:

Med den nye utgaven er det mulig å endre multiplier, det var det jo ikke med den gamle.

 

På Foxconn sine sider sto det veldig lite om endringene som var gjort, dvs, bare en endring som gjelder dvalemodus.

 

(Betalte vel 1400 kroner for 4 GB med samme minnebrikker, og anbefaler alle i bruk med Vista)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg bare lurer på om det er noen flere eiere av samme hovedkort som meg her på forumet...

9636868[/snapback]

 

Det var vell AA-kortet Mortis360 opplevde en god del bedre overklokking med ny bios tror jeg, men det er jo nesten samme kortet du har, så skal ikke se bort i fra at du vil kunne klokke lenger med den nye biosen :)

Lenke til kommentar

Har 2 Foxconn hovedkort liggende.. (trur det er det, siden det er det eneste som står, litt rart plasert navnet men..)

 

Er socket 370 med Celron på 1,3GHz og 2x256 mb ram, samt et stk gammelt ATi skjermkort. Skal brukes som musikk PC om dem ikke duger til annent :)

Det andre HK er helt likt det første, also type socket 370 med 1,3GHz Celron men har bare 2 x128 ram til den.. Satser på at de funker knirkefritt...

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på om det er noen flere eiere av samme hovedkort som meg her på forumet...

9636868[/snapback]

 

Hadde AA utgaven av dette kortet, med gamle BIOSen som var stanget dette også ved 270FSB, etter oppdatering så kom det seg fint opp til 430FSB. Regner med at det er omtrent samme sakene, så du burde nok oppleve bedre klokk.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på om det er noen flere eiere av samme hovedkort som meg her på forumet...

 

Har DETTE hovedkortet.

Det har fått en BIOS-oppdatering, så jeg lurer på om folk har fått erfaringer med overklokking med den utgaven.

 

Den gamle BIOS-utgaven klarte jeg å "presse" til 270 Mhz.  :dontgetit:

Med den nye utgaven er det mulig å endre multiplier, det var det jo ikke med den gamle.

 

På Foxconn sine sider sto det veldig lite om endringene som var gjort, dvs,  bare en endring som gjelder dvalemodus.

 

(Betalte vel 1400 kroner for 4 GB med samme minnebrikker, og anbefaler alle i bruk med Vista)

9636868[/snapback]

Hvis jeg ikke tar helt feil nå var det vel likt ditt kort jeg hadde til testing første gang. Jeg fikk det ikke høyere enn 300MHz.

 

I ettertid har jeg lest mye om at dividerne på minnet blir helt forskjellige fra det som er normalt på kortet (533=1:1, 667=4:5 & 800=2:3), fordi jeg brukte en E4300 CPU som er 800MHz strap.

 

Jeg skjønte egentlig aldri helt minnehastigetene under testingen, men så lenge de holdt seg under minnebrikkenes oppgitte hatighet, brydde jeg meg ikke mer.

 

Siden du sitter på en Q6600 og har 1066MHz strap skal 533=1:1, 667=4:5 & 800=2:3 være gjeldende og du kan bare oppgradere BIOS med en eneste gang slik at du får muligheten til å stille på multiplier. Deretter er det bare å begynne "kukingen" med BIOS-innstillinger slik at du får det godt opp på 300-tallet. Har lest andre som har klart 350MHz lett, så her er det bare å kaste seg i det :thumbup:

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
Deretter er det bare å begynne "kukingen" med BIOS-innstillinger slik at du får det godt opp på 300-tallet.  Har lest andre som har klart 350MHz lett, så her er det bare å kaste seg i det  :thumbup:

9639002[/snapback]

 

Jeg fikk mitt helt opp til 430 uten problemer. :whistle:

 

~ Mortis360

9640427[/snapback]

Ja jeg vet du har klart det med ditt AA, men jeg har ikke sett AB med høyere enn 360 tror jeg ;) Men det er sikkert fullt mulig å passere 400 på AB også

Lenke til kommentar

jajamensann... siden 02.09.2004 har jeg med min siste bestilling nå i natt handlet for over 190.000 netto penger bare på www.netshop.no :ermm:

 

Har selvfølgelig handlet på andre butikker også, men nesten 200k bare på Netshop, sier vel litt om hvor fornøyd jeg er med servicen der :D

 

(Målet er 1 million innen 02.09.2009 :!:)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Javell, er vell på tide å blåse litt liv i denne tråden igjen!

 

Nå har jeg en følelse av at det kommer ny testrunde snart. Nye kort er lagt til i sortimentet til netshop!

 

Den største nyheten er uten tvil Foxconn MARS, som vi har ventet lenge på :D

 

Ellers er det også noen kort basert på G33 :fun:

 

Så er bare spørsmålet når de får kortene inn da, MARS er forventet 24.10.07, og G33 er forventet 02.11.07.

 

EDIT: tror også det kommer ett nytt AM2-kort, og dette forventet den 24. :)

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Stemmer, jeg trodde at den cpuen hadde høyere mutipler (forvekslet med E6700)

 

hvilke instillinger har du satt i biosen, har du prøvt å øke MCH-volt?

 

Bluescreen er ikke veldig vanlig å få pga hovedkort som er ustabilt, da pleier PC-en bare å restarte. Kansje standardvolten på minnet er lavere enn brikkene egentlig skal kjøre på, slik at du må justere denne?

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...