Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et spørsmål til FOX-nerdene.

 

Siden prisene har bliit nesten likt, hva er det beste valget for overklokking av E8400 + Muskin PC8000 DDR2 + en diger 9800GTX som lager masse vareme i kassen. Blir valget FOX+ MARS Intel P35 eller FOX+ X38A Digital Life ?

 

EDIT: Nå FOX+ X38A er på ukens-tilbud hos netshop.no.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Med E8400 er det egentlig litt hipp som happ hvilket hovedkort du velger, da E8400 har ganske høy FSB, og begge kortene vil takle denne FSB'en. For eksempel har ingen av kortene problemer med E8400 på 4-4.3GHz. Men det er liten tvil om at foxconn mars er det beste kortet til overklokking. Jeg har selv testet min E8400 opp til 4.6Ghz på luft med foxconn Mars.

 

X38A er å foretrekke om du har planer om å kjøre crossfire, men siden du ikke har ATI-kort er jo dette utelukket. Dermed vil nok foxconn Mars være det beste valget for deg.

 

Kan også nevne at prisen på Foxconn mars ble dumpet hos netshop for ikke lenge siden, så er en veldig bra handel. Tidligere lå X38A og Mars på omtrent samme prisnivå (1700-1800).

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei!

 

Har akkuratt mottat mitt nye FOX X38A hovedkort. Har en Q6600 cpu og 4 Gb Corair ram:)

Jeg liker og overklokke selvom jeg er rimelig nybegynner. tidligere hadde jeg et MSI p35 kort, som jeg ikke likte så god. Så istedenfor slo jeg til med ett Foxconn hovedkort. Etter hva jeg har lest skal disse være av høy kvalitet:) har ingen ting å klage på her, men er litt skuffet med OC mulighetene i Bios. Syns det var lite med innstillingelighetene i Bios.

 

Noen anbefalte meg å update bios. det gjorde jeg Online med FOX LiveUpdate. når den var ferdig stod det bare "Youre Bios is Up-To-Date. Hvet ikke hva det vill si, men er det oppdatert da?

 

Men hovedsaken min er at jeg vil OC å(kanskje bare jeg som ikke vet så mye om bios) jeg lurer på om noen vet hvorfor det er så lite "valg muligheter" i Bios. Nå kjører jeg med 390 x9 og Vcore 1,386. med en gang jeg øker FSB til 400 på blir CMOS nullstilt.

 

Noen som kan hjelpe meg? :)

 

Hmmm her var det lite liv:P er det ingne som skriver her? _Sindre_ hvor er du, trenger din hjelp!

Endret av wardoc92
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Heisann,

 

Har nettopp fått meg nytt foxconn hovedkort, P45A-S, etter at Asus P5K premium kortet tok kvelden :) Er ikke helt overbevist av foxconn enda, da jeg har litt rusk i oppstarten:

 

1. "mouse not found" i booten. Trykker F1 og så starter OS helt greit, men utrolig irriterende. Har satt optimale settings i bios (default verdier) og sjekket at mouse og keyboard står disabled som halt av system. Er det noen som vet noe annet som må til her? Musen fungerer da strålende når vista har startet.....kjører trådløst microsoft keyboard og mus. (7000 serien tror jeg)

 

2. Hvor svarte kan jeg sette ned viftehastigheten!!! Trenger jeg vifter med fire ledninger på dette kortet eller? Har ikke vært borti at jeg ikke får tilgang til å sette viftene selv, enten ved hjelp av bios eller 3. parts program fra produsent. Har erfaringer med abit og asus før. Følger med et program men det skjer null niks når jeg prøver å bruke dette verktøyet.

 

PS: Har flashet til nyeste bios versjon. Kjører vista premium X64

+ Litt skryt skal kortet ha, kjempemessig layout av komponenter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...