Gå til innhold

Den store Foxconn-tråden -Hovedkort


Anbefalte innlegg

Har nok ikke det, men merkelig at det låser seg, satt ned multiplieren til 6 og satt FSB til 500, da nekter den å starte (500*6=3000).

 

~ Mortis360

9509619[/snapback]

 

tror ikke du kan forvente 500FSB uten videre, du må nesten bare prøve deg forsiktig frem i små steg..mulig du må gi mer volt på MCH også. Så må du jo også passe på at minnet ikke stopper deg...dette følger jo oppver i takt med FSB'en

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke du kan forvente 500FSB uten videre, du må nesten bare prøve deg forsiktig frem i små steg..mulig du må gi mer volt på MCH også. Så må du jo også passe på at minnet ikke stopper deg...dette følger jo oppver i takt med FSB'en

9509697[/snapback]

 

Hehe, kansje ikke. Men får ta det imårra så får se da. Har forøvrig OCZ DDR2 2048MB Gold GX XTC PC5400 som minne på kortet.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Blir kansje nytt hovedkort på meg, sendt mail til NetShop Oslo ang feilen jeg har og det virker som de skal sende meg ett nytt kort så sender jeg tilbake det gamle. Lurer på ossen kort jeg får da.. Håper jeg får noe som er klokkevillig. :hmm:

 

~ Mortis360

9523431[/snapback]

 

Du får trolig ett likt kort om dere ikke har avtalt noe annet. Hva var det som var feilen med kortet? Det med at cmos resettet seg?

Lenke til kommentar
Du får trolig ett likt kort om dere ikke har avtalt noe annet. Hva var det som var feilen med kortet? Det med at cmos resettet seg?

9524051[/snapback]

 

Har ikke avtalt noe nei, pga BIOS resetter seg når maskinen er uten strøm ja. Leste på forumene til Foxconn at det er en vanlig feil å kortet jeg har, så håper jeg får ett annet kort.

 

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Om de ikke har sendt kortet enda kan du jo be om at de sender deg f.eks ett P35 i stedet, og evt foretar en prisjustering om det er forskjell i prisen på disse kortene. Skader jo ikke å høre med de :)

9524334[/snapback]

 

De har ikke sendt kortet enda, de skulle se på saken først. Men har fått inntrykk at de sender nytt til meg, må evnt være P35 kortet med 6x interne SATA, da alle er i bruk. Har sendt mail om at dette er en feil som er på veldig mange av de kortene jeg har, slik at jeg tror jeg får ett annet. Håper vi finner en løsning på det fort! :)

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar

gratulerer med nytt kort! Jeg vil påstå at dette er ett godt kjøp, og og ett av de bedre kortene til AM2. Ser du i første posten er dette også ett av de kortene vi vil anbefale fra foxconn.

 

Når det gjelder minne er det minnet du ser på veldig godt, men jeg er ikke sikker på om det blir litt overkill til AM2, lurer på om jeg heller ville gått for PC26400-brikker :)

Lenke til kommentar
Har oppdatert helt dritten sto jo

 

Her forstår jeg ikke helt hva du mener, men ok. Ja, jeg ser hva som er skrevet i den annmeldelsen. :hmm:

 

Hva er det du har prøvt å stille på i biosen, har du erfaring med overklokking fra før?

 

Ett tips kan være å prøve forsiktig med FOX ONE, og se om du klarer å klokke det litt med dette.

Lenke til kommentar
Har jo ikke all verdens erfaring men noe...

Stilt på stort sett alt som har med cpu og ram og gjøre...

 

Det snodige er at biosen i manualen ikke er den samme som jeg finner på maskinen....

9579540[/snapback]

 

Slik er det ofte, og du kan også oppdatere biosen du har på maskinen din nå, til en nyere versjon. Den enkleste måten å gjøre dette på, er ved å bruke FOX UPDATE eller noe slikt, dette ligger på cden som følger med HK.

 

Men jeg vil som sagt anbefale deg å prøve med FOX ONE først.

Endret av _sindre_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...