Gå til innhold

[løst]Netshop har nå hjulpet meg, men det tok lang tid


Anbefalte innlegg

apro po det. mange hefter politiet med mindre saker enn dette å xD

8784241[/snapback]

 

Ja, er det rart politiet er inneffektivt :cry:

8784296[/snapback]

 

Nå er det ikke verdien men hele prinsippet. Som jeg så mange ganger har presisert så er dette ca 40% av min månedslønn, dvs ca 5600kr om du tjener 12-13000 i måneden, det er en grei pc det, samme verdi i forhold til inntekt.

 

Moren min hadde innbrudd i leiligheten sin og mistet verdi for ca 5000kr, politiet henla saken pga manglende bevis, de hadde ikke engang vært i leiligheten hennes

8784374[/snapback]

 

Nå er det vel foreløpig lite som tyder på at du mister proppene? Du snakket om å anmelde pga bildene, ikke fordi du mistenker at netshop har stjelt proppene dine.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Poenget er vel at istedenfor å tenke "oi, Netshop har vist bilde av et annet headset enn det jeg sendte inn, kanskje det er det som er årsaken til problemet her", så trakk du konklusjonen "fy faen de prøver å svindle meg"

 

Hvorfor ikke gå for det mest logiske istedenfor å komme med trusler om anmeldelse

Lenke til kommentar

apro po det. mange hefter politiet med mindre saker enn dette å xD

8784241[/snapback]

 

Ja, er det rart politiet er inneffektivt :cry:

8784296[/snapback]

 

Nå er det ikke verdien men hele prinsippet. Som jeg så mange ganger har presisert så er dette ca 40% av min månedslønn, dvs ca 5600kr om du tjener 12-13000 i måneden, det er en grei pc det, samme verdi i forhold til inntekt.

 

Moren min hadde innbrudd i leiligheten sin og mistet verdi for ca 5000kr, politiet henla saken pga manglende bevis, de hadde ikke engang vært i leiligheten hennes

8784374[/snapback]

 

Nå er det vel foreløpig lite som tyder på at du mister proppene? Du snakket om å anmelde pga bildene, ikke fordi du mistenker at netshop har stjelt proppene dine.

 

AtW

8784417[/snapback]

De snakka om at politiet var inneffektivt pga de små sakene, det var det jeg hentydet til. Her er saken tilnærmet utpressing også da for å ta det litt ekstremt, om jeg vil ha de ødelagte proppene mine tilbake, så må jeg betale for det. Vi hadde ikke tenkt til å fikse de uansett, men vi syntes det var greit at du sendte dem inn uansett.

Lenke til kommentar

Micke har selv valgt å dra saken til HW.no forumet, da får han tåle at Netshop svarer uten at han begynner å komme med trusler om å gå til politiet fordi Netshop har kommet med et svar han er uenig i. Påstander om samarbeid mellom moderator og div nettbutikker er strengt tatt fullstendig uakseptabelt da det sår tvil rundt integriteten til HW.no .

 

Det er liten tvil om at det har skjedd en feil her, det er vel strengt tatt ingen som faktisk tror at Netshop prøver å svindle en kunde for å slippe å ordne opp med et headset til 300kr. Har man liksom plukket frem et sort headset og fylt det med ørevoks ?

 

8783698[/snapback]

 

La oss si at du er aktiv på VG sitt nettforum, er en anonym bruker, og legger ut en historie om hvordan du er forbanna fordi du ikke får bytta inn en vare hos H&M, la oss si det er ei t-skjorte.

 

Om jeg skal overføre din logikk her, så ville det jo da være fullt akseptabelt at H&M aldri snakker med deg når du prøver å snakke med dem og bytte skjorten. Men det er derimot greit å legge ut bilder av en skjorte som de sier er din på nettet som svar, med brune svetteflekker, og forklare for alle og enhver at du ikke fikk bytte fordi du har en grusom kroppslukt og har klart å svette ut varen. For du har jo selv lagt ut historien offentlig, så du må du jo bare akseptere det, de har vel rett til å forsvare seg?

 

Bedrifter har ingen som helst rett til å synke ned på et bedrittent nivå for å forsvare seg mot kunder som legger ut sin historie eller sak på nettet, når kunden attpåtil er anonym. Det er ganske rart at mange her faktisk forsvarer en slik handlemåte fra bedriftens side.

 

Sakens kjerne her er at NetShop har gått over grensen i sitt forsøk på å forsvare seg, om de har rett eller ikke i saken har ingenting å si, det er godt mulig de ikke har gjort noe feil og kunden har ødelagt sin egen vare, men de har fortsatt oppført seg på en måte en ikke forventer at en større seriøs bedrift oppfører seg, og tredd over en ganske stor grense.

Lenke til kommentar

Altså saken kan legges til politiet som svindelforsøk, men tror ikke de vill si så mye på det. Så ville heller kontaktet forliksårdet og fått innkalt til ett møte viss du ikke får noe kontakt med de...forbrukerrådet hjelper deg også på vei viss det blir trasige, de vet om det finnes lignende saker på netshop også..

Men jeg tror netshop ordner dette nå...

 

Også har jeg en stygg følelse av at tråden blir stengt ganske så snart...

Har en vane med å bli stengt på tråder som dette, altså godt kjente nettbutikker

Endret av VikinGz
Lenke til kommentar
håper dette årner seg. Må sende inn en ruter til netshop og håper det går som fot i mose =)

8783169[/snapback]

Er bare å stå på, de gir helt sikkert etter til slutt... Går ikke an å oppføre seg på den måten. Må forresten legge til at jeg egentlig syntes det er et fillebeløp, og at jeg forbruker ett stykk per år. Og det blir blåbær i forhold til min 3 timer gamle fartsbot på 6500 :realmad: !

 

Men, stå på!!

8783237[/snapback]

 

Kjipern med fartsbot

 

Men lønna di er sikkert tilsvarende høyere enn min også

8783338[/snapback]

Er den sikkert, men ikke høy nok :thumbdown: .. Lån på bli, og nå dette. Jaja, er min egen skyld... :whistle:

 

Uansett, lykke til! Ikke gi deg! Jeg handler i alle fall ikke mer på netshop før denne saken er løst! Har hatt nok rot med de fra før også...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Micke har selv valgt å dra saken til HW.no forumet, da får han tåle at Netshop svarer uten at han begynner å komme med trusler om å gå til politiet fordi Netshop har kommet med et svar han er uenig i. Påstander om samarbeid mellom moderator og div nettbutikker er strengt tatt fullstendig uakseptabelt da det sår tvil rundt integriteten til HW.no .

 

Det er liten tvil om at det har skjedd en feil her, det er vel strengt tatt ingen som faktisk tror at Netshop prøver å svindle en kunde for å slippe å ordne opp med et headset til 300kr. Har man liksom plukket frem et sort headset og fylt det med ørevoks ?

 

8783698[/snapback]

 

La oss si at du er aktiv på VG sitt nettforum, er en anonym bruker, og legger ut en historie om hvordan du er forbanna fordi du ikke får bytta inn en vare hos H&M, la oss si det er ei t-skjorte.

 

Om jeg skal overføre din logikk her, så ville det jo da være fullt akseptabelt at H&M aldri snakker med deg når du prøver å snakke med dem og bytte skjorten. Men det er derimot greit å legge ut bilder av en skjorte som de sier er din på nettet som svar, med brune svetteflekker, og forklare for alle og enhver at du ikke fikk bytte fordi du har en grusom kroppslukt og har klart å svette ut varen. For du har jo selv lagt ut historien offentlig, så du må du jo bare akseptere det, de har vel rett til å forsvare seg?

 

Bedrifter har ingen som helst rett til å synke ned på et bedrittent nivå for å forsvare seg mot kunder som legger ut sin historie eller sak på nettet, når kunden attpåtil er anonym. Det er ganske rart at mange her faktisk forsvarer en slik handlemåte fra bedriftens side.

 

Sakens kjerne her er at NetShop har gått over grensen i sitt forsøk på å forsvare seg, om de har rett eller ikke i saken har ingenting å si, det er godt mulig de ikke har gjort noe feil og kunden har ødelagt sin egen vare, men de har fortsatt oppført seg på en måte en ikke forventer at en større seriøs bedrift oppfører seg, og tredd over en ganske stor grense.

8784494[/snapback]

 

Det var da forferdelig mye vås på en gang.

Bruker er fullstendig klar over at Netshop besøker forumet og han er fullstendig klar over at saken kom til å få oppmerksomhet. Når han likevel velger å lansere en svertekampanje på hw.no, så får han jammen meg tåle at Netshop forklarer sin side av saken.

 

Netshop forklarer sin side av saken på en helt grei måte, de har ikke lagt ved et tilfeldig bilde for å sverte bruker, de har lagt ved det bildet som de har lagt til grunne for å avslå brukers ønske om nytt headset. Det neste problemet oppstår selvfølgelig når bruker påpeker at headsettet på bildet ikke er det samme som han sendte inn. Når han da velger å kalle det for et svindelforsøk og kommer med trusler, så begynner det å bli litt vel useriøst. Netshop ønsker ikke å svindle noen, det virker som om enkelte mener at det er mer logisk at Netshop har et sort headset med ørevoks liggende, enn at det har skjedd en menneskelig feil.

Lenke til kommentar

Ok Alastor. Ser det er flere "mod" som leser her. Virker som dette ble en populær tråd. Jeg går og legger meg nå, så skal jeg ha Matte-Tentamen i morgen, og så kommer jeg hjem i 2-3tida. Så skal jeg sjekke om netshop har svart innen den tid. Om ikke så skal jeg ringe Sven Aage, og om det ikke innbringer noe positivt så ringe forbrukerrådet og se hva de synes jeg skal gjøre, om de evt har noen tips om hva som har løst slike saker før. Om netshop svarer innen kl 15 i morgen så hadde det vært hyggelig om dere ikke hadde bomnbardert tråden alt for mye, den begynner å bli lang nok som den er (og det er dessverre min skyld :blush:) Så neste update kommer ca kl 15 i morgen, (fortere om matte tentamen viser seg å være enkel :p)

Lenke til kommentar

Micke har selv valgt å dra saken til HW.no forumet, da får han tåle at Netshop svarer uten at han begynner å komme med trusler om å gå til politiet fordi Netshop har kommet med et svar han er uenig i. Påstander om samarbeid mellom moderator og div nettbutikker er strengt tatt fullstendig uakseptabelt da det sår tvil rundt integriteten til HW.no .

 

Det er liten tvil om at det har skjedd en feil her, det er vel strengt tatt ingen som faktisk tror at Netshop prøver å svindle en kunde for å slippe å ordne opp med et headset til 300kr. Har man liksom plukket frem et sort headset og fylt det med ørevoks ?

 

8783698[/snapback]

 

La oss si at du er aktiv på VG sitt nettforum, er en anonym bruker, og legger ut en historie om hvordan du er forbanna fordi du ikke får bytta inn en vare hos H&M, la oss si det er ei t-skjorte.

 

Om jeg skal overføre din logikk her, så ville det jo da være fullt akseptabelt at H&M aldri snakker med deg når du prøver å snakke med dem og bytte skjorten. Men det er derimot greit å legge ut bilder av en skjorte som de sier er din på nettet som svar, med brune svetteflekker, og forklare for alle og enhver at du ikke fikk bytte fordi du har en grusom kroppslukt og har klart å svette ut varen. For du har jo selv lagt ut historien offentlig, så du må du jo bare akseptere det, de har vel rett til å forsvare seg?

 

Bedrifter har ingen som helst rett til å synke ned på et bedrittent nivå for å forsvare seg mot kunder som legger ut sin historie eller sak på nettet, når kunden attpåtil er anonym. Det er ganske rart at mange her faktisk forsvarer en slik handlemåte fra bedriftens side.

 

Sakens kjerne her er at NetShop har gått over grensen i sitt forsøk på å forsvare seg, om de har rett eller ikke i saken har ingenting å si, det er godt mulig de ikke har gjort noe feil og kunden har ødelagt sin egen vare, men de har fortsatt oppført seg på en måte en ikke forventer at en større seriøs bedrift oppfører seg, og tredd over en ganske stor grense.

8784494[/snapback]

 

Det var da forferdelig mye vås på en gang.

Bruker er fullstendig klar over at Netshop besøker forumet og han er fullstendig klar over at saken kom til å få oppmerksomhet. Når han likevel velger å lansere en svertekampanje på hw.no, så får han jammen meg tåle at Netshop forklarer sin side av saken.

 

Netshop forklarer sin side av saken på en helt grei måte, de har ikke lagt ved et tilfeldig bilde for å sverte bruker, de har lagt ved det bildet som de har lagt til grunne for å avslå brukers ønske om nytt headset. Det neste problemet oppstår selvfølgelig når bruker påpeker at headsettet på bildet ikke er det samme som han sendte inn. Når han da velger å kalle det for et svindelforsøk og kommer med trusler, så begynner det å bli litt vel useriøst. Netshop ønsker ikke å svindle noen, det virker som om enkelte mener at det er mer logisk at Netshop har et sort headset med ørevoks liggende, enn at det har skjedd en menneskelig feil.

8784600[/snapback]

 

Men da er du selvfølgelig enig at H&M må være i sin fulle rett om du skulle anonymt på et forum hvor H&M muligens var, handlet på en slik måte som jeg fremla og de på den andre måten jeg fremla? For et er jo det du sier? For de ville jo ikke handlet annerledes enn NetShop har gjort her, det bare to forskjellige varer og kroppsvesker o.l det er snakk om, så da må det jo være greit?

 

For om du da i ettertid skulle kalle det svindelforsøk, og komme med spørsmål om det er lovlig å legge ut slike bilder av din vare uten ditt samtykke, da er jo alt din feil fordi du overreagerte på noe du kanskje ville følt som et åpenbart overtramp fra bedriftens side? Du ville vel selvfølgelig holdt koken? Etter at H&M hadde gjort alt dette, etter at du kanskje ikke hadde fått kontakt med dem før?

 

Eller måtte du kanskje tatt steget ned fra din høye filosofiske hest hvor du nå sitter, og innrømmet at det ikke hadde vært så moro for deg som enkelt kunde, å få din(eller ikke din) vare liggende på nett, med spørsmåltegn relatert til din kroppshygiene, stilt av et større firma? Kanskje hadde du rett og slett blitt forbanna?

Lenke til kommentar
Det var da forferdelig mye vås på en gang.

Bruker er fullstendig klar over at Netshop besøker forumet og han er fullstendig klar over at saken kom til å få oppmerksomhet. Når han likevel velger å lansere en svertekampanje på hw.no, så får han jammen meg tåle at Netshop forklarer sin side av saken.

 

Netshop forklarer sin side av saken på en helt grei måte, de har ikke lagt ved et tilfeldig bilde for å sverte bruker, de har lagt ved det bildet som de har lagt til grunne for å avslå brukers ønske om nytt headset. Det neste problemet oppstår selvfølgelig når bruker påpeker at headsettet på bildet ikke er det samme som han sendte inn. Når han da velger å kalle det for et svindelforsøk og kommer med trusler, så begynner det å bli litt vel useriøst. Netshop ønsker ikke å svindle noen, det virker som om enkelte mener at det er mer logisk at Netshop har et sort headset med ørevoks liggende, enn at det har skjedd en menneskelig feil.

8784600[/snapback]

Brukeren har overhodet ikke lansert noen svertekampanje. Han startet en tråd her på diskusjon. no i same hensikt som de fleste andre her starter en tråd (unntatt i OT-baren): Han ville ha hjelp og innspill angående et problem han slet med. At man inkluderer de fakta og erfaringer som er nødvendige for å fremstille saken slik han mener den skal fremstilles er en selvfølge, og ingen svertekampanje.

 

De legger ut et svært motbydelig bilde av en ørepropp som skal tilhøre trådstarter - Det kan man kalle en svertekampanje. At micke090 da blir rimelig forbannet og har lyst til å anmelde dem e.l. har jeg full forståelse for. Det er også flere paragrafer som her kunne kommet til anvendelse (innen ærekrenking, svindel o.l. - selv om svindel kanskje er å ta i litt, da det antakeligvis skyldes en glipp at det er feil ørepropper. )

 

Men uansett er offentliggjøring av disse bildene et klart brudd på vanlig skikk og bruk, normal kundebehandling og sunn fornuft. Man driter ikke ut kundene sine på den måten. Hvilket signal sender det?

 

Er det en side i denne saken om har handlet useriøst, og langt under det nivået man må kunne forvente, så er det netshop, ikke micke090. Dersom du retter litt opp i innlegget ditt når det gjelder hvem som prøver å sverte hvem, og hvem som er lite seriøse, blir innlegget ditt også litt lettere å ta seriøst. Dine ekstreme forbrukerfiendtlige holdning er skremmende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Tips: Det vil ikke være så forferdelig dumt å endre innstillingen din. Det burde tross alt ringe en liten bjelle når Netshop henviser til et bilde som er av feil headset. Man kan være imøtekommende selv om man presiserer at dette er noe butikken må ordne opp i, ettersom det er en feil de høyst sannsynlig er ansvarlig for.

Lenke til kommentar

uriktig eller riktig spor..

 

Denne saken har i de fleste av postene vært på uriktig spor, foruten når det har vært drittkasting, da har de fleste brukerene vært veldig presise i hva de har sakt.

Og at en spesiel moderator tar sånne friheter som han har gjort syntes jeg er helt uaksetabelt. (Jeg snakker forsatt on drittkasting.)

Denne tråden burde vært stengt for lenge siden, men det er vel ikke så mange på HW som er voksne nok til å stenge den eller fjerne den !!

 

Takk..

Lenke til kommentar
Tips: Det vil ikke være så forferdelig dumt å endre innstillingen din. Det burde tross alt ringe en liten bjelle når Netshop henviser til et bilde som er av feil headset. Man kan være imøtekommende selv om man presiserer at dette er noe butikken må ordne opp i, ettersom det er en feil de høyst sannsynlig er ansvarlig for.

8784761[/snapback]

Så lenge de har vist feil headsett så er de virkelig ute å kjører. Blir som da jeg leverte inn en dvd på elkjøp fordi det var feil dvd i den.

Da får jeg dette dumme spørsmålet av han bak kassa etter jeg har fotalt han va som var galt

"du har jo ikke med riktig dvd" :roll:

 

Regner med at en anne der ute med mye ørevoks har fått nye mens du må sitte her med sjegge i postkassa :p

Lenke til kommentar
De legger ut et svært motbydelig bilde av en ørepropp som skal tilhøre trådstarter - Det kan man kalle en svertekampanje. At  micke090 da blir rimelig forbannet og har lyst til å anmelde dem e.l. har jeg full forståelse for. Det er også flere paragrafer som her kunne kommet til anvendelse (innen ærekrenking, svindel o.l. - selv om svindel kanskje er å ta i litt, da det antakeligvis skyldes en glipp at det er feil ørepropper. )

8784752[/snapback]

Trådstarter begynner tråden med noe som nærmest er en beskyldning om tyveri. Deretter legger han ut en e-post fra Netshop og hevder at de lyver. Netshop legger ut bilde av det de har brukt som grunnlag for å avslå trådstarters krav.

 

Dersom trådstarter ikke tåler dette, burde han kanskje sett litt på hva han skriver selv også?

 

For VG-analogien, vil jeg bare si at ja, dersom man på VG sine diskusjonsforum beskylder HM for løgn, så får man tåle at HM svarer.

Lenke til kommentar
Trådstarter begynner tråden med noe som nærmest er en beskyldning om tyveri. Deretter legger han ut en e-post fra Netshop og hevder at de lyver. Netshop legger ut bilde av det de har brukt som grunnlag for å avslå trådstarters krav.

 

Dersom trådstarter ikke tåler dette, burde han kanskje sett litt på hva han skriver selv også?

 

For VG-analogien, vil jeg bare si at ja, dersom man på VG sine diskusjonsforum beskylder HM for løgn, så får man tåle at HM svarer.

8784839[/snapback]

Nei nå får du gi deg. Trådstarter åpner med enkle, greie faktaopplysninger. Hadde jeg skrevet det førsteinnleggt hadde jeg dratt frem den urimelige lange ventetiden, hvor umulig det var å komme i kontakt med dem o.l i mye større grad enn det trådstarter gjorde. Han var heller for snill en for krass, og du skal jammen se dårlig for å finne noen beskyldninger i det åpningsinnlegget. Heller ikke videre i tråden synes jeg han går over grensen. Det er fullt mulig å argumentere med ord, i stedet for å legge ut kundens "skittentøyvask" på forumet. Det er uprofesjonelt og helt bak mål.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...