Gå til innhold

LOST 3x22/23 - "Through The Looking Glass " (USA)


Hvilket terningkast vil du gi episoden?  

227 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast vil du gi episoden?

    • 1
      8
    • 2
      3
    • 3
      4
    • 4
      15
    • 5
      53
    • 6
      143


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem ligger i kista? Denne var litt verre... Det er en mann, ble funnet dødt på en "loft" i N.Y.  Jeg kan ikke se at det er Locke, han kom fra et lite sted, ikke noe storbymann. Ben var jo født ved en vei, var det i nærheten av Pennsilvania eller Pittsburg...? Sawyer...mm kan det være ham?, ut fra avisutklippet kan det virker som den døde fikk bank.

8697134[/snapback]

Ben er fra Portland og Sawyer fra tenessee.

 

Men de behøver jo ikke være født der. De kan bare ha bodd der.

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på en ting. Hvem er Kate sammen med i disse "flashforwards" Er det Sawyer? Eller er jeg  helt "lost" hvis jeg kommer med en teori: Hun er sammen med faren til Jack (hun kjører jo en Volvo; typisk lege bil i USA), dette var ikke det Jack hadde tenkt skulle skje når de kom ut fra øya. Det er derfor han vandrer der med selvmordstanker.

8697134[/snapback]

 

Vi må forholde oss til at faren til Jack er død.

Lenke til kommentar

Jeg liker best teorien om at det er faren til penny som har leid letemannskapet. Da stemmer det også opp mot at penny ikke nødvendigvis ikke kjenner til noen båt / naomi. Men gudene vet. Om da faren til penny kanskje har noen koblinger til dharma får være en annen sak :dontgetit:

Endret av JimL
Lenke til kommentar

Terningkast: 6'er, uten tvil...

 

Er skummelt redd for at Sawyer er den Kate er sammen med nå, ja..

 

Grunn; Fordi det var for første gang nå at Jack sa at han elsket henne, for da å skape inntrykket av at det blir "dem to". Men, så knuste de den tanken igjen ved at Kate var sammen med noen andre.. og det liksom kan ikke være så mange andre enn Sawyer, slik jeg ser det..

 

Når det gjelder det med faren til Jack, så må JEG forholde meg på en annen måte; Nå åpner jeg muligheten for at faren IKKE er død, allikevel.. selv om det virker litt far fetched..

 

Ganske så sikker på at sesong 4 også vil være på øya! Samt 5, også...

 

Til dere som lurer på hvorfor Jack vil tilbake på øya; Se på samtalen mellom Ben og Jack en tur til. Egentlig litt selvforklarende, synes jeg selv.

 

Det absolutt ENESTE som irriterer meg med episoden, er at min tanke om "Kate og Jack, liten hund, baby og Volvo" slo litt sprekker.. :p

Lenke til kommentar

aeistein:

DHARMA var der for å forske på øyas spesielle krefter.

Skjedde det så mye med Lock da? Han bare fortsatte der han slapp.

Hovedproblemet er vel ikke at at Ben ikke vil ha de av øya, men han vil ikke at enda flere skal oppdage den.

Nå snakka faktisk Ben med Jacob, og ikke bare lufta.

Lenke til kommentar

Mine femti øre:

 

Naomi har nok sagt akkurat det hun trengte å si for å få folka våres til å slå av jammeren og samle dem på toppen av øya. Det hørtes forresten nesten ut som at den som tok telefonen når jack ringte ikke kjente til cover-historia. Mulig at de ikke viste at de var overlevende. Det vil jo si at Naomi ikke løy, og at våre folk sannsyligvis står i mellom naomis folk og deres mål hva nå enn det er. (muligens dharma, muligens ny fraksjon)

 

Det virker jo som at John og Ben hadde samme misjon ved radiotårnet. Ergo kan ikke Jacob ha stolt på Ben i den situasjonen, eller noe.

 

Trur John hadde skutt Jack om ikke Ben hadde ropt at han skulle gjøre det. John tar ikke ordrer fra Ben.

 

Mikhail overlever nok den håndgranaten, virket som at han sparket fra og kom seg et stykke unna før den gikk av. Han overlever jo det meste, OG øya har helberedende krefter.

 

Har øya såpass helberende krefter at den kan vekke folk til livet igen etter å ha vært døde? Var John død, var mikhail død noen ganger?

 

Evt. kan øya vekke til livet døde som kommer til øya? Det vil resultere i at faren til Jack kan være i livet.

 

Utrolig trasig at Penny ikke fikk sett desmond, men hun fikk jo bekrefta at han er der. Ergo setter nok hun igang noe nå, særlig om de rekker peile inn noe signaler. Det ble sagt at stasjonen fungerer selv om den blir overflod (dog var det kanskjge bare jammeboksen)

 

Trudde også først at Jack hadde møtt Kate før de havnet på øya, men at de holdt det skjult av en eller anna grunn. Men selvfølgelig er det et fremtidssyn. Trudde hele tiden Jack prøvde ringe exkona. haha

 

Bra at noen hadde en screencap fra HD-utgaven av avisklippet, er det flere klipp kan man kanskje klare å tolke hele teksten, selv om det kanskje er litt juks. Er nok ikke meningen at vi skal vite hvem det er.

 

MEN la oss finne det ut og skjul gjerne det dere tenker. dette tolker jeg ut av teksten:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
LOS ANGELES (ergo er mannen funnet i los angeles)

 

Man found ...

downtown ...

The body of Jo.. ..antham of

New York was ... shortly? after 4 (han er fra new york ikke funnet der)

a.m. in the ... ..of Grand

Avenue.

.... man at The

Theater? ... loud

noises ... loft.

...

..

..

a beam in the

...

 

Sjekket ut medisinen Jack tar, og det ser ut til å være smertestillende, et alternativ til morfin. Han er nok blitt avhengig av det. Mye av måten Jack oppfører seg ser ut til å komme av bivirkninger av medisinen.

 

Jack er nok også fortvilet fordi han ikke kommer seg tilbake til øya for å fullføre det han lovet: å drepe Ben og resten av the others.

 

Mye mulig er ikke alle reddet og han har lovet å komme tilbake for å redde resten, men klarer ikke finne øya. Vi så jo også at hjemme hos han var det fullstendig kaos med kart og papier over alt.

 

Morsom i det med Walt og teleportering, kan jo være en fusjon av Heroes og Lost. Men trur nok heller mer på Jacob og skyen her.

Lenke til kommentar

Googla det ^^

 

Fant også dette:

3) Charlie could have made it out with some effort, but didn't even try because he was commited to the idea that carrying out Desmond's vision completely was necessary for rescue to occur.

Tror det var en blanding av dette og det at han rett og slett ikke ville la Desmond dø!

I have read pages of discussion on this issue, and here's what all this hullabaloo reminds me of: Obi-Wan Kenobi in the original Star Wars. Think about it. Obi-Wan Kenobi sacrifices himself for reasons that seem to have little logical connection to his actual circumstances. I still remember the first time I went nuts over the fact that everyone was already getting away, the mission was accomplished and Obi-Wan just stands there and let's Vader take him out without even putting up a fight.

 

Does this mean that now that the station's killed him, Charlie will become even more powerful than we can imagine? Hmmm, probably not. But Charlie made the ultimate sacrifice to save those he loved, so that's bound to confer a certain level of immortality. Not bad for a one-hit wonder, in the end.

Fin sammenligning med Obi-Wan, hehe, han blir nok ikke noe super Jedi, men det ble heller ikek Obi-Wan, han ofret seg for noe større.

 

Uansett en av de mest følelsesladde episodene jeg har sett noengang, og da regner jeg med filmer/serie/ og dill.

En del tårer mens jeg så på ja. Tenkte bare en ting. IKKE. DØ!

Lenke til kommentar

hehehe... Alle dere trur at det er fremtiden, men det er egentlig fortiden. Jack og Kate kjente kvarandre fra før, og hadde allerede vore på øya før. Etter ei stund mens Jack prøvde å komme tilbake til øya, så har Kate blitt tatt som fange, og dei later som om at dei ikkje kjenner kvarandre. Men det blir ikkje heilt riktig siden Jack prøver å få folka sine med heim igjen :p

Lenke til kommentar
hehehe... Alle dere trur at det er fremtiden, men det er egentlig fortiden. Jack og Kate kjente kvarandre fra før, og hadde allerede vore på øya før. Etter ei stund mens Jack prøvde å komme tilbake til øya, så har Kate blitt tatt som fange, og dei later som om at dei ikkje kjenner kvarandre. Men det blir ikkje heilt riktig siden Jack prøver å få folka sine med heim igjen  :p

8699181[/snapback]

Jeg håper du bare kødda nå.

Lenke til kommentar
hehehe... Alle dere trur at det er fremtiden, men det er egentlig fortiden. Jack og Kate kjente kvarandre fra før, og hadde allerede vore på øya før. Etter ei stund mens Jack prøvde å komme tilbake til øya, så har Kate blitt tatt som fange, og dei later som om at dei ikkje kjenner kvarandre. Men det blir ikkje heilt riktig siden Jack prøver å få folka sine med heim igjen  :p

8699181[/snapback]

Jeg håper du bare kødda nå.

8699197[/snapback]

Sier ikke Jack til han lege-kisen at han skal gå opp å se hvem som er fullest av han og faren i dette frempeket? Trodde faren hans var død, men jeg kan ta feil både her og der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...