Gå til innhold

Mastiff bygger bil-PC


Anbefalte innlegg

Hvordan unngår du at harddisken blir ødelagt ved at lesehodet kommer i berøring med diskplaten(e) når du kommer i berøring med for eksempel en fartshump/dump? Har selv erfart nøyaktig hvor glade biler og harddisker er i hverandre...

8664880[/snapback]

Hva med å la harddisken få hvile oppå et hav av noe mykt. For eksempel all pakkechipsen du får med når du kjøper hardwaren. Du kan for eksempel binde opp en duk litt løst over chipsen slik at disken ikke synker til bunns.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du slengt på en blinkende varseltrekant på den bakskjermen?

 

problemet er vel at om den ender opp med å bli brukt så kan staten finne på å gjøre den til ett krav for alle biler, som dem gjorde med refleksvesten...

8893190[/snapback]

 

Eller at du får bot for ekstra ULOVELIG belysning :hmm:

8893298[/snapback]

Hva med å ha en skjerm på hver side av bakruten. Så kan du bruke rød farge (heldekkende). Alternativt kan du koble noen ledninger til bremselyset, og ha ett input-kort som du koder til å vise den røde fargen på skjermen (vips så har du bremselys, og staten kan vel ikke nekte deg ekstra bremselys). :)

 

Den skjermen der har jo uante muligheter Mastiff. Du kan gi nyttige meldinger til folk som kjører bak. Som f.eks.: "Hold Avstand", "Ditt framlys er defekt" med mer.

 

Med feil type meldinger så kan en jo få USA-tilstander med "road rage" og sånt. :hmm:

Endret av G
Lenke til kommentar

Problemet med å ha det i bakvinduet er vel at det vil distrahere andre sjåfører mer enn om man har det i sideruta eller frontruta.

 

Jeg vil tro det også forverrer mørkesynet og sikten til sjåfører som ligger bak. Min logikk tilsier desverre at dette vil være et farlig forstyrrende moment i trafikken.

 

Det er en grunn til at det ikke er lov å kjøre med tåkebaklys til enhver tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Lurer på om jeg skal ha en sånn skjerm bak på min bil. Noen som kan si meg om det er lov eller ikke? :hmm:

8894835[/snapback]

Vegvesenet mørkela jo et digitalt reklameskilt pga de var redde for at folk skulle lese det, og ikke se på veien :p

Så jeg tror ikke de hadde blitt så kjempebegeistret for en skjerm :D

Lenke til kommentar

Takker for mye interesant stoff. Jeg følger ivrig med siden jeg går å leker med tanken på noe lignende selv, Selv om jeg synes bilen du har valgt er litt i minste laget.... ;p I mine planer inngår en chevy van, og med litt spesielle behov, blir det antagelig en hel del ombygging av denne, og da bør selvfølgelig PC være med i planen fra begynnelsen. Og med spesielle behov mener jeg bare at jeg har fler mastiffer enn Mastiff, og at både disse og tobeiningene i flokken skal ha det godt på tur.

Lenke til kommentar
Interresante prosjekter.

 

Kunne kanskje tenkt meg noe slikt selv sålenge jeg ikke må modde for mye på bilen for å få det til.

 

Et tastatur som evt. er trådløst blåtann kan lett hengsles på siden av bilsetet når man ikke bruker det, men da må det sikres godt nok for evt. kollisjoner. Evt. hengsle det på baksiden av passasjersetet el.

 

For tastatur bak kan man innlemme det i midtstøtten man kan slå ned og opp, evt tastatur bak forsetet i type "flybord" nedfellingsmekanikk. Disse små tastaturene med innebygd mus kunne vært fine kandidater.

 

Ellers kan man ha et lavt kabinett som er beregnet for HTPC som da sikkert går under bilseter i vanlige personbiler. Men man må ha en lur ordning som tåler en bulke men at man kan få ut pcen uten å måtte fjerne setet, for service osv.

 

Hva med 12.1" skjermer bak for høyere oppløsning til PC bruk? Hvis de er vendbare/sammenklappbare slik at skjermflaten beskyttes mot seteryggen evt. plate når de ikke brukes.

 

Det som er utfordringene for min del er:

- strømtilførsel for en 2-300Watt PC.

- montering av skjerm/er. uten å harve for mye på bilen som også skal selges en gang.

- god nok vibrasjonsdemping for harddisker og dvd lesere. Samt at viftelagre og kjøleribber ikke er glad i for mye risting. SSD eller CFviaIDE er nok et opplagt valg for OS, for å slippe hdd kræsj og OS "boot failed" etter hver hyttetur.

- lyd kan sikkert også kobles via bilens stereoanlegg for "drive-in" følelse hvor alle bilens 3 skjermer viser samme film(1 foran og 2 bak, en i/på hver nakkestøtte), men øretelefonuttak må jo plasseres en plass så det blir spennende å se.

- muligheten for å koble en liten(de "nye" små) PS2 på skjermene bak, samt i strømuttak hadde også vært interresant. Så kan man råkjøre i GT4 mens sjåføren står i kø.

8664814[/snapback]

Logitech Dinovo med innebygd pekerflate?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...