Gå til innhold

Mastiff bygger bil-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*** En kort kommentar til de slettede innleggene er fjernet ***

 

To til fire uker. Jeg har ennå ikke funnet ut om det skal bli den siste, eller om det må bli tre. Så det blir enten i den neste eller i den siste at frontend (og en full videodemonstrasjon av systemet) skal omtales.

Lenke til kommentar

Jeg har foretatt en grovopprensing og fjernet en del innlegg som bare førte til krangel og personangrep. Opprensingen var rimelig grov så det er nok noe saklig som har gått med i sluket samtidig.

 

Om det er noe av det saklige som savnes så kan det fiskes frem igjen om dere har en god grunn til det.

 

Vennligst hold dere til trådens emne og unngå personangrep i begge retninger. Diskusjon om store biler og miljø kan tas i bildelen av forumet.

Lenke til kommentar

Søren også, dette som var så morsomt. Det begynte skarpt og mildnet seg ut etter hvert, istedenfor motsatt. Kanskje vi kunne nådd fram til et kompromiss!

 

tZar, du hadde rett, og jeg tok feil. Selv ikke i en tråd som diskuterer min egen artikkel har jeg noe jeg skal ha sagt (selv om jeg spurte pent om det kunne stå). Nåt det gjelder spøærsmålet ditt: To til fire uker. Jeg har ennå ikke funnet ut om den neste artikkelen får plass til resten, eller om det må bli tre. Så det blir enten i den andre eller i den tredje at frontend (og en full videodemonstrasjon av systemet) skal omtales.

Lenke til kommentar

Det er et gammelt jungelord som sier at du skal lytte til, respektere og elske din moderator. Jeg har slettet endel gjennoprettede innlegg. Disse skal ikke gjenopprettes eller legges inn på nytt uten innvirkning eller godkjenning fra en moderator.

 

reaksjoner på dette skal som vanlig tas på PM.

Lenke til kommentar
Nyere biler (Audi/BMW usikker på andre merker) har option fra leverandør om å bli levert uten reservehjul kun hurtiglapping og kompressor.

8671120[/snapback]

Vet at også Mercedes har dette. :)

 

 

Flott artikkel, Mastiff! :w00t:

 

Dette er spennende saker. Det med LED-skilt som noen nevnte er virkelig morsomt! :p

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar

Skulle nesten oppdatert de gamle HTPC-artiklene, slik at de blir litt mer "up-to-date". Når det liksom står at 6800 er det råeste man kan få osv. :p

 

Hvor ofte vil denne PCen brukes da? Er det bare snakk om lange turer?

 

Har du mulighet til å bruke mobil/whatever som modem og koble deg opp mot internett med denne?

Endret av Pusur1993
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å bygge meg ny HTPC til høsten, men jeg vet ennå ikke om det blir noe å skrive om. Den forrige serien er det ikke særlig vits i å oppdatere, den måtte skrives helt om da.

 

Denne pc-en brukes på de fleste turer, for de fleste turene våre er lange (3 mil hver vei) når ungene skal på kickboksing og sånt. Så den surrer og går en god del.

 

Og Internett er ikke noe problem når jeg finner ut at det er kommet langt nok ned i pris. Foreløpig er Ice og lignende løsninger for dyre når de egentlig bare vil være for moro skyld.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å nevne at jeg gleder meg til fortsettelsen, da det virker for meg som du har løst akkurat det jeg hadde store problemer med å få til.

 

1. Forskjellig bilde til alle

2. Styring av hva enkelt skjerm skal vise, fra 3 forskjellige plasser(eller fler).

 

Men jeg lurer på ett par ting. Har du mulighet for 4.1 lyd e.l ? I så fall hvordan har du løst dette?

Er det automatisk i forhold til skjerm hvor lyden kommer ut(altså det jeg egentlig lurer på, er om det fungerer som 3 uavhengige maskiner i praksis?)?

Kan du velge at alle skal se det samme som deg(hvis de små mastiffer spør hvor langt det er igjen, så kan du bare vise dem på gps softwaren)?

 

Hvilken GPS pakke bruker du forøvrig?

Lenke til kommentar
Men jeg lurer på ett par ting. Har du mulighet for 4.1 lyd e.l ? I så fall hvordan har du løst dette?

Er det automatisk i forhold til skjerm hvor lyden kommer ut(altså det jeg egentlig lurer på, er om det fungerer som 3 uavhengige maskiner i praksis?)?

Kan du velge at alle skal se det samme som deg(hvis de små mastiffer spør hvor langt det er igjen, så kan du bare vise dem på gps softwaren)?

 

Hvilken GPS pakke bruker du forøvrig?

8703282[/snapback]

 

Det er nok ikke 4.1-lyd, det kommer tokanals lyd til det uttaket som er tilknyttet den skjemen man sitter ved. Mer sier jeg ikke nå, det andre kommer etter hvert. :cool:

Lenke til kommentar
Jeg kommer til å bygge meg ny HTPC til høsten, men jeg vet ennå ikke om det blir noe å skrive om. Den forrige serien er det ikke særlig vits i å oppdatere, den måtte skrives helt om da.

 

Hva med den siste delen av HTPC-serien, om oppsett av Netremote? Kommer den? Forøvrig en glimrende og fremdeles høyaktuell artikkelserie, selv om den er litt utdatert på hardwarefronten og enkelte softwareversjoner.

 

Og neste gang, i min siste artikkel i serien, skal jeg gi dere en liten innføring i det programmet som lager hakkemat av Crestron, også det fra Promixis: NetRemote.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager å måtte komme med negativ tilbakemelding på noe du har brukt mye tid, energi og penger på, og sikkert er stolt av.

 

Jeg trodde først det var en aprilspøk som hadde forvillet seg til juni når jeg så bildene av innsiden av PCen. Et kråkereir uten like. Stort og rotete. Jeg snakker da om disse bildene: 1 2 3.

 

I tillegg er det svært uelegant integrert i bilen. Patentbånd, dårlig plassering osv. Det ser ut som et virkelig hastverksarbeid. Bilder: 4 5

 

Også lurer jeg på hvordan i all verden du har klart å få dette bildet gjennom redaktørkontrollen til HW. Det er sikkert morsomt i en humortråd på forumet men som redaksjonelt materiale tar det seg ikke ut. Det er rett og slett blodharry, så ille at selv Se og Hør ville hatt kvaler med å publisere det. Ok, Se og Hør hadde nok publisert det, men VG har ikke fullt så lave terskler så de ville nok unngått det bildet.

 

Som sagt, beklager å måtte komme med negativ tilbakemelding på noe du er stolt over og har brukt mye tid, energi og penger på.

Lenke til kommentar

Simen1, hva du mener bekymrer meg ikke spesielt mye. Det jeg er stolt av, er at systemet virker upåklagelig og knuser alt annet jeg har sett av bilsystemer. Utseendet under panseret er ikke spesielt viktig for meg, som du sikkert så allerede av min artikkelserie om HTPC, så lenge kjølingen er god nok. Patentbånd er det bare brukt ett sted, og det er på skjermen bak, som det faktisk ikke er noen god måte å plasser ellers. Hvis du sikter til buntebånd, har jeg brukt det en god del, ja.

 

Edit: Når det gjelder humor, må det vel være lov å si hva man vil. Selv syns jeg Team Antonsen og Bård/Harald er det mest harry som fins, men andre kan ha en annen mening om det.

 

Edit 2: Nei, to steder er det patentbånd: Det er også brukt til å støtte den ekstra harddisken i kabinettet. Men det jeg tenker på, er at alt skal se ryddig ut når man ser inn i og bruker bilen normalt. Hvordan det ser ut under setet, der ingen titter, eller inni pc-en, der heller ingen titter, har da absolutt ikke noe å si etter min mening. Jeg vet det er en liten gruppe som er hysteriske på grensen av autisme på at alt skal være ryddig, og en kabel må være ute av stilling (den gjengen får meg alltid til å tenke på "dagens underbukse"-opplegget til Rainman og løytnant Futt i Billy), men da er det snakk om utstillings-pc-er, og for meg er det funksjonalitet og stabilitet som teller.

 

Edit 3: Jeg glemte selvsagt å si at kassen over pc-en skal kles med det samme grå teppestoffet som kassen over gasstanken. Jeg har bare ikke kommet så langt.

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...