Gå til innhold

Mastiff bygger bil-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fy faen du er genial "Du kjører nå bak Mastiffs MediaSUV". Det var en idé til min kommende Toyota Supra ass! Bruker du Windows XP tablet Edition eller? Om du har trykkfølsome skjermer? Litt dumt å spikre fast en Icemat i dashbordet :p

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar
Det er en trykkfølsom skjerm foran, og pekeplater. Har du ikke lest artikkelen igjennom?  :hmm: Når det gjelder operativsystem, kommer det i neste artikkel.

8888828[/snapback]

jeg skumma bare over visse deler, for det ble litt masse for meg, uten frokost i vomma etter en fest så går det litt hardt for seg om jeg skal lese 9 sider :p

 

Men det var som sagt en sykt god idé. Har du link til del 1?

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål, du kjører gpsen på skjermen som er framme mellom setene elns ja?

 

Og EDIT: En idé: Når 3G /Super3G kommer så langt at store deler av landet er dekt så kunne jo et slikt kort vært en idé å hatt i pcen, gå på nett uansett hvor du er ;)

Endret av jimmydanny
Lenke til kommentar

Jepp. Jeg kan fyre den over til bakskjermene hvis jeg vil, men som regel er ungene så opptatt med å se film at de ikke bryr seg. "Er vi framme alt? Jeg var jo ikke ferdig med filmen!" er blitt atskillig vanligere enn "Er vi ikke framme snart?" Sist vi hadde vært på hytta, ble lille frøken Mastiff sittende i bilen til hennes film var ferdig! :)

Lenke til kommentar
Jepp. Jeg kan fyre den over til bakskjermene hvis jeg vil, men som regel er ungene så opptatt med å se film at de ikke bryr seg. "Er vi framme alt? Jeg var jo ikke ferdig med filmen!" er blitt atskillig vanligere enn "Er vi ikke framme snart?" Sist vi hadde vært på hytta, ble lille frøken Mastiff sittende i bilen til hennes film var ferdig! :)

8888929[/snapback]

Ekstraoppgave til hackere med for mye tid: få GPS'en til å beregne ankomsttid og la dette styre avspillingshastigheten på DVD'ene i baksetet (evt en intelligent library som automatisk nekter å la ungene velge for lange filmer).

 

Men det er kanskje et pluss at ungene holder seg i Bilen mens mor og far fyrer opp i hytta?

Lenke til kommentar

Jimmydanny, Jeg har faktisk allerede bygd en til skjærgårdsjeepen. Jeg var dritt lei av den gamle GPS-en jeg hadde der, så jeg kjøpte et enkelt kartprogram og satte opp en liten 8"-skjerm, med GPS. I tillegg er det en sånn iPod-sender som sender musikk fra pc-en til stereoanlegget i båten over FM-antennen. Ikke akkurat hifi, men det fungerer, og det er jo litt morsomt! Jeg har brukt en VIA mini-PC av den typen som mange har i biler. Hadde en liggende etter et totalt mislykket forsøk på å bli fornøyd med noe enkelt og plassbesparende i kjerra...

 

mhsalangli, takk for det! Jeg har kanskje ikke akkurat verdens mest seriøse stil, men jeg prøver å få inn litt informasjon mellom de halvdårlige vitsene... ;)

Endret av Mastiff
Lenke til kommentar

Har ingen bil, og ikke så mye peiling på dette. Men jeg vedder på at jeg gjør dette for moro skyld når jeg får meg bil. Skjermen i bakruta var genialt.

 

Tusen takk for denne fine artikkelen selv om jeg ikke har lest så gleder jeg meg til hva resultatet blir. :)

 

Kanskje flere kan legge bilde av bilen med pc installert her på forumet så flere kan få inspirasjoner.

 

Ha en fin dag

Lenke til kommentar

romy, takk for ros! :)

 

Scortech, jeg vet ikke om jeg blir helt ferdig noen gang, for å si det sånn. Jeg tar litt her og litt der. Noe finpuss gjenstår jo, som teppet på kassen over pc-en og kablene til monitorene. Og det stygge (men veldig funksjonelle) festet til framskjermen. Problemet med kablene er at jeg ikke vil bruke krypmpestrømper, for da er det så mye pes hvis en av kablene blir skadet feil, og det kan lett skje i en bil. Jeg har allerede byttet en skjermkabel bak etter uhell fra ungene. Og de fleste andre løsninger (teip, surrebånd) ser ikke særlig mye bedre ut. Før eller senere finner jeg nok en løsning, men har du en god idé, tar jeg imot med takk!

Lenke til kommentar

Mastiff:

Skulle alt vært perfekt fra A til Å ble man aldri ferdig med noe som helst.... mange gode tips på veien fra deg i dette prosjektet, gleder meg til neste artikkel :)

 

Jeg synes dette er et litt godt og sunt Petter Smart prosjekt, artig det :) "Hva får vi til uten at det skal se fabrikk helsmeltet ut".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...