Gå til innhold

Modifisert 360 kan føre til bannlysing på LIVE


_crs_

Anbefalte innlegg

Det med juksing var nytt for meg. :hmm: Kan ikke være så utbredt det da.

 

Men da skjønner jeg.

8755766[/snapback]

Hvor utbredt det er/var er det vel ingen som vet. Men f.eks Gears of war har visstnok noen filer på dvd-en som ikke er kyptert slik at man kunne forandre på noen ini-filer der og vips løp man 100ganger raskere enn andre etc.

 

Uansett utbredelse så hjelper det å vite at det er veldig stress å jukse og at normale "fjortisser" ikke kan jukse helt uten konsekvenser. Så slipper også de som faktisk er veldig gode(ikke meg :D ) å få slengt etter seg at de jukser når de spiller.

 

Har jeg forstått det rett så er den nye firmwaren mye snillere nå og vanskeliggjør juksing veldig i forhold til tidligere firmwares også siden den nye er veldig kresen på platene som den vil lese. Så det er jo positivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har blitt bannet med nyeste firmwaren til samsung drevene ennå.

8757397[/snapback]

 

En av teoriene gikk ut på at Microsoft samlet inn data fra 360`en over tid, for så å banne deg i ettertid. Hvis dette stemmer, så vil alle med moddet firmware før eller senere bli bannet.

 

Om dette stemmer, at Microsoft venter med å banne konsoller til tross for at de vet de er moddet, så er det veldig smart gjort. Har lest om folk med flere konsoller - hvor all har vært likt moddet med samme firmware - hvor kun én av konsollene har blitt bannet. Hadde MS bannet konsollene fra dag 1, så hadde man funnet ut hva som var årsaken mye før.

 

En annen ting er jo at MS kan sjekke om Xboxen har blitt bootet opp uten at SATA-kabelen fra DVD-ROM`en har vært tilkoblet maskinen. En metode når man skal modde firmware, er at man kobler denne kabelen til PC`en. Virker som de aller fleste har moddet på denne måten, i hvert fall før det ble mulig å koble til ved hjelp av USB. Hvis MS kan sjekke dette, så vil jeg tro mange der ute kan forvente seg å bli bannet i fremtiden.

Lenke til kommentar
Ok så hvis jeg vil ta backup av mine original spill som blir ripete da jeg spiller de av i xbox360 og som kundeservice hos microsoft sier de ikke kan gjøre noe med.Da vil jeg bli straffet og bannlyst fra live?  :nei:

8757228[/snapback]

 

hvorfor gidder du å ta backup av spill, tygger du på original cd'ene??

 

BAN alle svina, gamere my ass

Endret av Torrevieja
Lenke til kommentar
Ok så hvis jeg vil ta backup av mine original spill som blir ripete da jeg spiller de av i xbox360 og som kundeservice hos microsoft sier de ikke kan gjøre noe med.Da vil jeg bli straffet og bannlyst fra live?  :nei:

8757228[/snapback]

 

hvorfor gidder du å ta backup av spill, tygger du på original cd'ene??

 

BAN alle svina, gamere my ass

8757520[/snapback]

 

Ja, nei ingen gamere vil jo ønske å ta godt vare på spillene sine... Om man ikke tygger på de selv, så er det andre ting som kan herpe, feks xboxen...

 

AtW

Lenke til kommentar
Ok så hvis jeg vil ta backup av mine original spill som blir ripete da jeg spiller de av i xbox360 og som kundeservice hos microsoft sier de ikke kan gjøre noe med.Da vil jeg bli straffet og bannlyst fra live?  :nei:

8757228[/snapback]

 

hvorfor gidder du å ta backup av spill, tygger du på original cd'ene??

 

BAN alle svina, gamere my ass

8757520[/snapback]

 

Enig med deg, har selv alt av spill orginalt.

Lenke til kommentar
hvorfor gidder du å ta backup av spill, tygger du på original cd'ene??

 

BAN alle svina, gamere my ass

8757520[/snapback]

 

Skjønner ikke helt hvordan folk klarer å få platene sine fulle av riper. Jeg har rundt 200+ spill i hylla mi, og INGEN av dem har riper - uansett konsoll. Husker jeg var og leverte noen PS2-spill hos EB Games som var veldig gamle. Tror det var det første Burnout-spillet og noen andre. Ikke en eneste ripe etter så mange år. De bak disken var imponert over at platene så så fine ut.

 

Min konklusjon er:

Behandler du platene dine med omhu og kjærlighet:) så varer de lenge. Har aldri hatt noe problem med noe spill jeg har hatt. Eneste jeg kan huske må være den gangen jeg spilte NES 8-bit og noen spill ga meg grå skjerm. Et lite pust bak på spillet så startet det opp igjen.

 

Jeg kjenner noen som ikke behandler tingene sine noe godt. De kaster PCen fra seg, legger platene fra seg gulvet, bordet osv istedenfor å legge dem i coveret. Også kommer de klagende i ettertid: "PCen funker ikke lenger, har ikke gjort noe jeg", "Nå er plata full av riper, jeg har ikke gjort noe galt, så da må det være Xboxen sin skyld" osv

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvordan folk klarer å få platene sine fulle av riper. Jeg har rundt 200+ spill i hylla mi, og INGEN av dem har riper - uansett konsoll. Husker jeg var og leverte noen PS2-spill hos EB Games som var veldig gamle. Tror det var det første Burnout-spillet og noen andre. Ikke en eneste ripe etter så mange år. De bak disken var imponert over at platene så så fine ut.

 

Min konklusjon er:

Behandler du platene dine med omhu og kjærlighet:) så varer de lenge. Har aldri hatt noe problem med noe spill jeg har hatt. Eneste jeg kan huske må være den gangen jeg spilte NES 8-bit og noen spill ga meg grå skjerm. Et lite pust bak på spillet så startet det opp igjen.

 

Jeg kjenner noen som ikke behandler tingene sine noe godt. De kaster PCen fra seg, legger platene fra seg gulvet, bordet osv istedenfor å legge dem i coveret. Også kommer de klagende i ettertid: "PCen funker ikke lenger, har ikke gjort noe jeg", "Nå er plata full av riper, jeg har ikke gjort noe galt, så da må det være Xboxen sin skyld" osv

 

Xbox 360 kan lage riper på DVD-platen uansett for fint du måtte behandle både 360'en eller platen. Det er et ubestridelig faktum, og det har også hendt meg.

Lenke til kommentar
Xbox 360 kan lage riper på DVD-platen uansett for fint du måtte behandle både 360'en eller platen. Det er et ubestridelig faktum, og det har også hendt meg.

8757718[/snapback]

 

Det er sant det. Har lest det samme selv. Men har dette skjedd når konsollen står helt rolig eller har den blitt flyttet på når ripene har kommet? Vet at 360 ikke tåler å bli flyttet på mens platen spinner.

 

Men det er sant, det finnes alltid noen unntak hvor folk som har behandlet platene sine eksemplarisk opplever å få riper.

Lenke til kommentar
Det er sant det. Har lest det samme selv. Men har dette skjedd når konsollen står helt rolig eller har den blitt flyttet på når ripene har kommet? Vet at 360 ikke tåler å bli flyttet på mens platen spinner.

 

Men det er sant, det finnes alltid noen unntak hvor folk som har behandlet platene sine eksemplarisk opplever å få riper.

 

Det har hendt når den har stått i ro ja (men kan forøvrig ikke anbefale å ha en 15" subwoofer rett ved siden av 360'en heller :) ).

 

Det er forresten endel interessant lesning under "Dutch television investigation of circular scratches"-avsnittet her om at selv en stillestående 360 lager riper.

Lenke til kommentar

Fy faen er det mulig! min xbox360 står i ro og platene mine blir pent behandlet men får riper allikevel,hadde også problemer med den ene av mine to pl2.den ene spillern lagde riper og ødela nhl 2005 da vi var samlet 5 stk på en lørdags kveld,fy søren så surt og ja det er den eneste platen jeg har behandlet dårlig da den i ettertid fikk seg en flyvertur ut hverandaen

Lenke til kommentar
Ingen som har blitt bannet med nyeste firmwaren til samsung drevene ennå.

8757397[/snapback]

 

En av teoriene gikk ut på at Microsoft samlet inn data fra 360`en over tid, for så å banne deg i ettertid. Hvis dette stemmer, så vil alle med moddet firmware før eller senere bli bannet.

 

Om dette stemmer, at Microsoft venter med å banne konsoller til tross for at de vet de er moddet, så er det veldig smart gjort. Har lest om folk med flere konsoller - hvor all har vært likt moddet med samme firmware - hvor kun én av konsollene har blitt bannet. Hadde MS bannet konsollene fra dag 1, så hadde man funnet ut hva som var årsaken mye før.

 

En annen ting er jo at MS kan sjekke om Xboxen har blitt bootet opp uten at SATA-kabelen fra DVD-ROM`en har vært tilkoblet maskinen. En metode når man skal modde firmware, er at man kobler denne kabelen til PC`en. Virker som de aller fleste har moddet på denne måten, i hvert fall før det ble mulig å koble til ved hjelp av USB. Hvis MS kan sjekke dette, så vil jeg tro mange der ute kan forvente seg å bli bannet i fremtiden.

8757496[/snapback]

 

Tviler på Microsoft banner pga at maskinen er bootet opp uten sata kabelen koblet til. Det ville være for drøyt. Trolig kan de ikke se at det er annen firmware på selve spilleren, men registrerer hvordan spilleren booter opp spill (med hacked firmware går det raskere eller noe sånt)

 

Det er trolig springupdaten som ga dem muligheten til dette. Og hvis C4E har riktig og de faktisk har funnet ut hva som sjekkes og har fikset det i den nye firmwaren. Noe jeg mener er fullt mulig og bare tiden vil vise. Da er det bare for alle "pirater" og "backup spillere" og kose seg på Live til neste update kommer. Og da er det bare på`n igjen; dra ut nettverkskabelen og vente og se hva som skjer.

 

Men piratene vil alltid ligge et skritt forran..

Lenke til kommentar

Hva om Microsoft nå kjører diverse sjekker på de som er tilkoblet Live. De finner flere som spiller med brente spill, men lar være å banne dem. Etter en stund så setter de i gang og banner. På denne måten kan ikke C4E og de andre være sikre på akkurat hva MS sjekket og bannet for.

 

Her står det litt info om hva de tror MS sjekker:

http://www.xbox-scene.com/xbox1data/sep/EE...FluOJvCadyz.php

 

Leste et sted at folk har blitt bannet uten å installere den siste update`n. Så det kan godt hende MS har holdt på i en lang stund og samlet data fra Live-brukere. Og hvis du først har havnet på denne svartelisten, vil du før eller senere bli bannet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...