Gå til innhold

Hyundai 37" LCD-TV HLT-37V2FH - Noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Da kom endelig det etterlengtede 8600gt skjermkortet med hdmi ut på. Skal si 1080p ble stort på skjermen gitt :D

Skal si full hd filmer fra datan gir kvalitet. Blir helt satt ut av hvor dårlig dvd faktisk ble i forhold på tv`en:D

 

 

Med andre ord, full hd er ikke problemer på denne tv`en?

 

Nei, funka med engang jeg prøvde over hdmi det. Ble for stort bilde men engang, men var bare å sette zoom til vanlig.....den stod på 2x i starten :thumbup:

Testa faktisk med den orginale kabelen som fulgte med skjermkortet først, så ikke forskjell på den og den til 500:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da er denne i hus, og du verden så stor forskjell det var å gå fra en gammel 24" til denne.

 

Eneste er at ved å bruke component fra 360 til tven flimrer bildet i filmer. Jeg må da bytte til scart... Lurer på om det da er jeg som gjør noe feil. Det er da snakk om en vanlig DVD, 360 satt til 720p.

Surt at min gamle 360 ikke har HDMI heller da...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

lurer på om flere med denne tv'en har flimring over VGA fra pc?

 

ikke bestandig det er der, men når det kommer så bytter jeg om skjermkabelen på skjermkortet fra den ene utgangen til den andre, da blir det borte igjen.

 

det er ikke sånn vedlig tydelig på avstand, men når jeg går inntil så ser jeg det tydelig, små bølger etter hverandre nedover skjermen

 

kjører 1360X768 @ 60hz, bør kansje kjøre 50hz? eller?

 

skjermkortet er HD2900 XT

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Korleis er det med billedkvaliteten dersom eg koblar ein dvd-spelar med scart til denne tven? Blir den dårlegare enn om eg brukar min gamle billedrørstv?

 

Eg har HDMI frå både RIksTV-boksen og PS3, men har ein HDD/DVD opptakar eg gjerne vil bruke sidan den kan ta opp tvprogram og har ein timeshift-funksjon som er gull verdt når når ein har små barn :)

 

Eg ser for meg at eg må koble frå Rikstv til HDD/DVD opptakar og til TV med scart.

Blir billedkvaliteten då svært forringa?

 

Kan eg evt koble min Rikstv til tven med HDMI i tillegg til at eg koblar den med scart til HDD/DVD og så HDD/DVD med scart til TV slik at eg kan sjå tv med HDMI, men må bruke scart dersom eg skal sjå på timeshift eller program eg har teke opp?

Endret av ibi-ubu
Lenke til kommentar

Jeg har planer om å kjøpe denne tven nå. Men min xbox har ikke HDMI utgang så jeg har bare "Component HD AV cable" som jeg får brukt. Det er ingang for det på Tven vel?

 

xbx360_comp-hd-av1.jpg

 

og er det noe jeg kan kjøpe for å få HDMI på xboxen min? har bare den vandlige versonen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Apropos han som sa han fikk kornete bilder med grønne prikker. Eg har det samme problemet oftest på mørke steder og det e isje lite prikker heller. Då eg så from hell på en mørk scene va hele skjermen infisert av masse store grønne prikker. Dette tror eg e en feil på bare noen av disse tvene. Synn eg har hatt den i mange måneder... litt seint å klage no.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hæ? Begge bildene har en oppløsning på 720x480 så det der er jo bare bullshit :p.

 

Det er vel ikke bullshit? Hvis du ser på filstørrelsen på bildene så inneholder bildene 238kb vs 234kb informasjon. Ikke store forskjellen, men den er der.

 

Jeg skal kjøpe ny lcd TV for bruk med pc og har kanskje misforstått, men for pc-bruk er det vel bedre med full HD på en 32-37"? Mange påstår annet. Jeg ser da for meg at TVn klarer pixelmapping 1:1 over HDMI/DVI uten over/underscan. Poenget mitt er da at jeg ikke trenger å tenke på 100Hz teknologi så lenge skjermkortet i PC-en adresserer pikslene direkte og er derfor ikke avhengig av at TVn trengere å bearbeide disse signalene. Tar jeg feil?

 

Støtter denne TVn (Hyundai 37") pixelmapping 1:1 over HDMI/DVI? Er det noen som kan bekrefte/avkrefte dette?

Lenke til kommentar
Tilfeldigvis noen med denne TVn som har hatt problemer med å få lyd på TVn via HDMI-kabel? Sliter litt med det nå etter å ha fått GET pvr HD i hus, noe som er lettere teit. :)

 

Skjekk i instillingene om du kan velge om HDMI ingangen skal hente lyd via HDMI eller AUX. Prøv og tving den på HDMI/DIGITAL.

Har ikke denne TV'en. Men jeg kan gjøre dette...

 

FULLHD er et MUST når det gjelder og ha dataen koblet til. Men man får problemer med tekst når man er 2-3 meter unna (trenger sterkere briller uansett).

Det er STOR forskjell på 1080 og 720 når det gjelder og ha dataen tilkoblet. Det er som og sette ned oppløsningen på en 1200*1024 skjerm ned til 1024*768..

 

Har Toshiba 37X3030DG FullHD...

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...