Gå til innhold

Hyundai 37" LCD-TV HLT-37V2FH - Noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er svart-nivået på denne?

Hva med fjernkontrollen, må man sikte nøyaktig på TV-en for å treffe f.eks?

Bråker tv-en når den er påskrudd?

Hvordan er bildet gjennom VGA?

 

jeg synes svart nivået er veldig bra, ikke noe å utsette på.

 

fjernkontrollen kan du peke rett i taket, ut til siden, egentli alle retninger faktisk, enda så fungerer den.

 

tv'en bråker ikke når den står på

 

og VGA bildet fra PC er utrolig bra! ble overasket over hvor klart og fint det var.

 

 

men bildet fra analog tv blir litt kornete, så digital tv er nok et must på en såpass stor tv tror jeg, jeg skal værtfall handle meg det så fort det blir tilgjengelig i hedmark

 

ble også overasket over lyden, ganske god lyd til å være vanlige tv høyttalere, heller ikke noe å utsette på å bruke headsett.

 

 

vel verdt pengene uten tvil

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

til dere med denne tv'en:

 

får dere fylt ut skjermen når dere ser på dvd/divx via hdmi i 720p eller 1080i modus? når jeg trykker på den knappen som velger 4:3, 16:9, cinema, full, panorama osv får jeg bare valget mellom full1 og full2

 

 

er dette riktig? det står så i manualen, men jeg er sikker på att jeg fikk valgt alle som jeg nevnte over her i går..

 

 

:dontgetit:

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Vurderer sterkt denne tv`en. Men finner veldig lite info om den. Men har da sålangt funnet ut at den støtter 1.1 pixelmapping og at bildet virker bra fra vga til tv`n :)

 

Noen flere som har gode argumenter for at jeg skal handle denne tv`en? :!:

så på tatung 37 og men den var litt vel kornete fra pc`en og genrelt litt rare farger på

Lenke til kommentar
Vurderer sterkt denne tv`en. Men finner veldig lite info om den. Men har da sålangt funnet ut at den støtter 1.1 pixelmapping og at bildet virker bra fra vga til tv`n :)

 

Noen flere som har gode argumenter for at jeg skal handle denne tv`en? :!:

så på tatung 37 og men den var litt vel kornete fra pc`en og genrelt litt rare farger på

9600949[/snapback]

 

Denne tven er dritstas rett og slett.

Bildekvaliteten er top-notch

 

Har litt problemer med å få til Full HD, men 1080i får duge inntil jeg finner ut hva som er galt. Fra PC-en viser skjermkortet at den bare har opp til 720p, oppløsninger over det er interlaced... vet ikke hva grunnen er til det, men begynner å lure på om å si denne er "Full HD" kan være løgn... men det finner jeg nok ut av med tid. Om du ikke _må_ ha 1080p så funker denne dritfett

 

Jeg har ikke noe kornete bilde fra PC-en, hverken fra vga eller fra hdmi.

Jeg har sett noen artifacts enkelte steder, hvor områder på bilder blir litt grønne,

men det kan ha vært fra dvd-spilleren, eller xboxen eller hva jeg nå spilte dvdene fra.

Lenke til kommentar

Takk. Fikk tv`en i dag og må si den eide 37" tatungen no grønnjævlig. bare med 720 oppløsninga fra datan er skjermen sylskarp. Farger og kontrast er vedig bra, gleder meg til jeg får kjøpt hdmi kabel og et skjermkort. :)

 

Sliter litt med å setter 1920x1080 da. Husker ikke helt hva man må gjøre i innstillinger på nvidia. Har funnet der du kan sette egendefinert oppløsning på skjerm nr.2, men ikke hva slags oppløsning skjermen takler.

Lenke til kommentar

Siba.no kjørte jo 8995,- for 42V2FH nå for 2 dager siden, så tenkte jeg måtte sjekket kvaliteten og stakk ned på Siba en tur.

Der var den utstilt med Blu-ray kilde tilkoblet, med andre ord et svært bra utgangspunkt for et bra bilde, men jeg ble ganske skuffet egentlig. Under hang en Sony W2000 som var adskillig mer fin å se på. Hyundai-bildet virket som det led av "grain", og noe unaturlige farger, mens Sonyen ga et mye mer naturlig bilde.

 

Har sett på Panasonic PV/PX plasma serie, som nå kan plukkes opp for 8,5k på bl.a amentio. Disse skal visstnok gi kjempebra bilde til fotball og film, men så var det det med 1024x768 i max oppløsning da.. :S

Lenke til kommentar

Ikke vits i å vurdere denne tv`en engang. Finner du en til akkurat samma pris eller under som er bedre så skal jeg bøye meg i støvet :p Syk kontrast og skarpt bilde. Bruker den som dataskjerm og sitter i sofan og ser ikke forskjell på samsung data skjermen og denna. Beste kjøpet jeg har gjort. Gleder meg til skjermkortet med hdmi så jeg får matet den med digitale signaler:D

Lenke til kommentar
Da kom endelig det etterlengtede 8600gt skjermkortet med hdmi ut på. Skal si 1080p ble stort på skjermen gitt :D

Skal si full hd filmer fra datan gir kvalitet. Blir helt satt ut av hvor dårlig dvd faktisk ble i forhold på tv`en:D

 

hva slags oppløsning kan man kjøre her? hva er høyeste oppløsning fra PC med DVI/VGA kabel?

 

jeg har X1900XT 512MB med DVI, bruker VGA kabel og kjører 1360x768

 

kan man kjøre mer oppløsning med et nyere kort?

 

 

må bare få si hvor utrolig klart bildet er fra PC. bruker VGA kabel fra Intronics, og det er like klart på Hyundaien, som på min 21" CRT Samsung Syncmaster skjerm.. helt rått!!

Endret av Simkin
Lenke til kommentar
Da kom endelig det etterlengtede 8600gt skjermkortet med hdmi ut på. Skal si 1080p ble stort på skjermen gitt :D

Skal si full hd filmer fra datan gir kvalitet. Blir helt satt ut av hvor dårlig dvd faktisk ble i forhold på tv`en:D

 

hva slags oppløsning kan man kjøre her? hva er høyeste oppløsning fra PC med DVI/VGA kabel?

 

jeg har X1900XT 512MB med DVI, bruker VGA kabel og kjører 1360x768

 

kan man kjøre mer oppløsning med et nyere kort?

 

 

må bare få si hvor utrolig klart bildet er fra PC. bruker VGA kabel fra Intronics, og det er like klart på Hyundaien, som på min 21" CRT Samsung Syncmaster skjerm.. helt rått!!

 

 

1360x768 er maks over vga/dvi. Med Hdmi kabel er det 1280x720 og 1920x1080 som er standard oppløsningene du kan kjøre. Kan sette andre og, men tv? en er jo lagd for både hd ready og full hd.

 

Om du syns vga bildet er rått, bare prøv å se film i 1080 du

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...