Gå til innhold

Hyundai 37" LCD-TV HLT-37V2FH - Noen med erfaring?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 år senere...

Jeg kjøpte denne TV-en for 3 år siden i september, og har i litt over 1.5 år hatt en form for "burn-in" på den, d.v.s. fra ca 1 år etter jeg kjøpte den. Det hele startet da jeg fikk en Canal Digital HD-dekoder, og jeg fikk vertikale widescreen-striper (en på hver side) i 4:3-programmer. Etter hvert, da jeg skulle se film eller spille PS3, oppdaget jeg at jeg hadde fått en merkbar "skygge/avtrykk" etter kanten på de vertikale widescreen-stripene, som er synlige hele tiden, samme hvor lenge TV-en har stått på (begynte derfor raskt å strekke alle sender til 16:9 for å unngå forverring av problemet).

 

Har prøvd å la et 100% hvitt bilde stå på skjermen i flere timer, har også prøvd å la TV-en være avskrudd (strømkontakt plugget ut) i 3 uker i forbindelse med ferie, men til ingen forbedring. Det tar heller ikke lang tid fra jeg setter på TV-en og ser på f.eks. Viasat 4 eller TV3 til et gjenskinn av logoen blir hengende igjen når jeg bytter kanal eller det kommer reklame (der logoen opprinnelig forsvinner). Dette er også VELDIG frustrerende når jeg setter på en DVD/Blu-ray og går for å fikse snacks/drikke osv da filmmenyen blir stående en liten stund på skjermen, og jeg ser et gjenskinn av menyen gjennom hele filmen etterpå. Sistnevnte blir borte etter tid (oftest etter den har vært avskrudd en god stund), men skyggene/merkene etter de vertikale widescreen-stripene virker permanente (har vært der i snart 2 år).

 

Noen som har opplevd noe lignende, eller vet hvordan jeg kan fikse dette, evt hva som forårsaker det? Dersom noen har opplevd det samme med denne TV-en; hva gjorde dere om dere har fikset det? Dette problemet alene gjør at jeg vurderer sterkt å gå til innkjøp av ny TV så fort jeg får råd til det.

 

Håper på svar!

 

Edit: Tok et bilde av TV-en med fargen #BFBFBF som bakgrunn og la ved bilde. Skrivebordet mitt rakk å være på TV-en i 2 minutter MAKS, og det kom allerede diverse avtrykk fra den i tillegg til de mer markerte vertikale stripene (legg spesielt merke til den på venstresiden).

 

Edit2: Prata nettopp med en kompis av meg som kjøpte samme TV ca samtidig som meg, og han har opplevd det samme, bare ikke i like stor grad, men har også en permanent svak "burn-in".

post-45644-1275613849,2409_thumb.jpg

Endret av HaZnO
Lenke til kommentar

Har pratet med Komplett.no, og jeg skal nå sende den inn på reklamasjon, og forhåpentligvis få en tilsvarende/bedre TV så jeg slipper samme problemet igjen. Pratet med enda en kompis av meg i går som også har denne TV-en, og han har også opplevd det samme, så dette virker ikke som noen tilfeldighet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...