Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hvordan fant de ut av det? hvordan kan dere hvite at det ikke bare er tull?

 

Bildet hadde blitt tatt med Iphone. En mobil som har innebygget GPS. Så hver gang ett bilde blir tatt, så lagrer den informasjon i selve fila. Informasjon over hvor bilde har blitt tatt, hvilken høyde over vannet, osv osv.

 

Kan såklart ikke være 100% sikker på om det er ekte, men er en god sjanse for det. Artig var det ihvertfall.

 

 

huh. er det noe jeg som vanlig person kan finne ut av? er det mulig å manipulere den infoen?

Jepp, så lenge bildet ikke har blitt kjørt gjennom et redigeringsprogram så kan du lett finne ut hvor og når bildet ble tatt. Så lenge iPhone har dekning.

Lenke til kommentar
Iphone trenger ikke dekning der og da heller. Den tagger med en gang den får det.

 

Men, det er ikke barebare å manipulere denne informasjonen. Ja, den kan leses av alle, men det krever litt kunnskaper for å endre den. Dog, /b/tards er ikke akkruat kjent for å være kunnskapsløse.

 

Ta bilde når du ikke har dekning, skru den av, og så skru den på et helt annet sted og den vil tagge det nye stedet? I så fall så er det jo ikke umulig å få til diverse rare tags.

Lenke til kommentar
Iphone trenger ikke dekning der og da heller. Den tagger med en gang den får det.

 

Men, det er ikke barebare å manipulere denne informasjonen. Ja, den kan leses av alle, men det krever litt kunnskaper for å endre den. Dog, /b/tards er ikke akkruat kjent for å være kunnskapsløse.

Tja, da jeg var på sjøen så ble ingen av de bildene jeg tok tagget med lokasjon, selv ikke etter at jeg fikk tilbake dekningen.

Lenke til kommentar
Tja, da jeg var på sjøen så ble ingen av de bildene jeg tok tagget med lokasjon, selv ikke etter at jeg fikk tilbake dekningen.

Er det gamle iPhone må den ha dekning, siden den ikke har GPS og finner posisjonen (ca) ved hjelp av triangulering. Ny iPhone med GPS trenger det ikke. Det skjer nok ingenting i ettertid.

 

Exif-editorer finnes det nok av, så er du noenlunde bevandret i kommandolinjeverktøy er det ikke noe problem å ta et bilde av Idol-Tone, legge på en naken kropp i Photoshop og så redigere inn Exif-tags som plasserer henne på Slottet...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Tja, da jeg var på sjøen så ble ingen av de bildene jeg tok tagget med lokasjon, selv ikke etter at jeg fikk tilbake dekningen.

Er det gamle iPhone må den ha dekning, siden den ikke har GPS og finner posisjonen (ca) ved hjelp av triangulering. Ny iPhone med GPS trenger det ikke. Det skjer nok ingenting i ettertid.

 

Exif-editorer finnes det nok av, så er du noenlunde bevandret i kommandolinjeverktøy er det ikke noe problem å ta et bilde av Idol-Tone, legge på en naken kropp i Photoshop og så redigere inn Exif-tags som plasserer henne på Slottet...

 

Geir :)

HMMM! SÅ RART AT JEG HAR 3GS DA!

Lenke til kommentar
Tja, da jeg var på sjøen så ble ingen av de bildene jeg tok tagget med lokasjon, selv ikke etter at jeg fikk tilbake dekningen.

Er det gamle iPhone må den ha dekning, siden den ikke har GPS og finner posisjonen (ca) ved hjelp av triangulering. Ny iPhone med GPS trenger det ikke. Det skjer nok ingenting i ettertid.

 

Exif-editorer finnes det nok av, så er du noenlunde bevandret i kommandolinjeverktøy er det ikke noe problem å ta et bilde av Idol-Tone, legge på en naken kropp i Photoshop og så redigere inn Exif-tags som plasserer henne på Slottet...

 

Geir :)

 

What!! Er tone naken på slottet? Pic or it didn't happen!

Lenke til kommentar

Noen som så pimp my ride episoden der Xzibit sa et eller annet som: "So we put this on your steering wheel so you can take a spin while you take a spin" (Husker ikke direkte hva det var! Tror det var noe med rattet hvertfall.

Deretter så han mot kameraet med et sånn jævlig lurt uttrykk.

 

Vet ikke om det er diskutert tidligere i tråden men... Det var hvertfall noe jeg plukka opp, og ingen rundt meg skjønte hvorfor jeg lo så jævlig mye av det.

 

Haha. Kanskje han har fått med seg at han er et meme. Awesome.

Endret av bollerbrus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...