Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men igjen, så har det aldri skjedd enda. Alle CPU'r har vel innlagte "sikringer" som slår den av før det går så langt som total meltdown. Har ikke hørt om ETT tilfelle der et virus har gjort at PC'n eksploderte. Selv om det var en morsom teori for et par tiår siden, eller at det finnes virus som ødelegger CPU'n.

 

Onkel hadde en teori om at jeg var sånn superhacker som kunne sprenge atomkraftverk bare ved å koble telefonen til datamaskinen på 90-tallet, fordi jeg satt så mye med data hjemme. Egentlig spilte jeg bare spill, men det visste ikke han.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ja, K7 hadde ingen sikring, og tipper de eldre gikk åt skogen også. Bombe? Nei og atter nei :p

 

har svidd CPUer før ved hjelp av spenning. Det er ikke spesielt mye action som foregår. Tross alt er alt styrt av det PSUen klarer å levere, og det HK tåler før det gir opp. Noen eksploderende kondensatorer kan du alltids få, og MOSFETs, men det river ikke hull i kassa for å si det slik.

Lenke til kommentar

Skal temmelig digre kondensatorer til før vi snakker "eksplosjon". En CPU er jo bare en lite silikonplate, ingenting i den som kan eksplodere og skade noen. Kondiser må være i farrad-størrelse for å lage noe nevneverdig bråk. Og disse på hovedkortene er noen få mikrofarrad i størrelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...