Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror eldre noen AMD CPU'er ikke hadde så gode sikringer, fjerna du kjølingen ble den til en stekeplate før den gikk til helvete.

 

Det er temperatursikring. Du kan fortsatt overvolte nye prosessorer til de går opp i røyk.

Jeg ville trodd de fleste hovedkort gikk føyken før du klarte å fore en CPU nok spenning til at det ryker?

Lenke til kommentar

*Heftige diskusjoner basert på fakenews.. Liker hvordan folk her inne vil at dette skal gå ann..

 

Keep going.. :hmm:

 

Har sett mange prosessorer brent sønder og sammen som resultat av vifter som er stoppet med støv. så vidt jeg vet er vel alle printkort nå til dags "flame retardant", sånn at de ikke kan brenne, bare smuldre. Eksplosjoner skal også godt gjøres med andre komponenter enn "lytt-kondisene".

 

Edit:

 

Tror eldre noen AMD CPU'er ikke hadde så gode sikringer, fjerna du kjølingen ble den til en stekeplate før den gikk til helvete.

Det er temperatursikring. Du kan fortsatt overvolte nye prosessorer til de går opp i røyk.

Jeg ville trodd de fleste hovedkort gikk føyken før du klarte å fore en CPU nok spenning til at det ryker?

 

 

 

CPU kan overopphetes, men vil ikke ta fyr(støv rundt kan ta fyr).

Banene på print vil brennes vekk lenge før noe form for eksplosjon.

 

Det ville i også være sårt vanskelig å sette spenningen så høy ved hjelp av et simpelt "virus"?

Om man skulle klare det tror jeg ikke spennings stigningen ville være rask nok, da mange andre ting -inkludert diverse sikringer- ville ryke før katastrofen kunne intreffe.

 

Edit: Så skal PSU-en begrensninger tas med i beregningen.

 

Evt:

post-127302-0-57110900-1349884379_thumb.jpg

Endret av 2ball_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror eldre noen AMD CPU'er ikke hadde så gode sikringer, fjerna du kjølingen ble den til en stekeplate før den gikk til helvete.

 

Det er temperatursikring. Du kan fortsatt overvolte nye prosessorer til de går opp i røyk.

Jeg ville trodd de fleste hovedkort gikk føyken før du klarte å fore en CPU nok spenning til at det ryker?

 

Nope. Fordi spenningskontrolleren og forsyneren ligger på hovedkortet rett ved prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...