Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?


Anbefalte innlegg

Hvordan liker du spillet videre nå....jeg gikk til innkjøp i det idag pga. enorm spilltørke og stor lengsel etter ny rpg....100 timer med oblivion holder liksom. og gothic 3 syntes jeg fløyt dårlig selv om både gothic 3 og oblivion ikke minst klart konkurrerer ut dette spillet på grafikk så langt iallefall.  Oblivion er jo også mye mer en fullstendig fein-smeck pakke...

9135763[/snapback]

Oblivion var veldig polert, ja...men for min del vart det litt for homogent og forutsigbart i lengda. Two Worlds er definitivt mykje, mykje røffare i kantane, meir som Gothic-spela, men utan at eg klarar å føle det samme engasjementet. Eg spring rundt, eg gjer mykje, men det gir ikkje samme kjensla av å ha oppnådd noko som t.d. i Gothic-spela når eg fullførar questar og går opp i nivå.

 

Inntrykket mitt so langt er at Two Worlds har mykje innhald, med litt middelmådig kvalitet. Men om du har lite å spele, og likar RPG, er det eit kurant kjøp. Om ein er svolten, treng ein ikkje nødvendigvis gourmet-mat. :)

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om ein er svolten, treng ein ikkje nødvendigvis gourmet-mat. :)

9136583[/snapback]

 

Nei, men avføring spiser man ikke selv om man er sulten...

9136949[/snapback]

 

 

Ganske uenig med deg i din karakteristikk av spillet, selv om det selvfølgelig ligger langt under oblivion i kvalitet.... men spillet har sin egen sjarm og en del fin grafikk. Mye arbeid lagt ned her for å få en åpen og omfattende verden. Som Kay nevnte, ja røffere i kantene, men absolutt et spill jeg kan spille på en regntung sommerkveld...

 

ja ja, smaken er som baken...

Lenke til kommentar

Jeg syns spillet var orginalt! det er alt jeg trenger for å kunne syns spillet er skikkelig kult, nye ting trekker alltid opp en god del, den atmosfæren du har i spillet er jo dritrå!! feks "Do tell me pray, what have happend here" (el.) jeg er en RP og digger sånne små detaljer...ja kan man vel si at jeg henger meg opp i små detaljer, det med grafikk driter jeg egentlig i, selv om det er et lite pluss at ting ser fint ut, jeg ville gitt spillet en 4/6 hvis jeg kunne, det ligger "above avrage" helt klart...jeg syns de har gjort en kjempe jobb med spillet...bugs ja, men ikke la de ødelegge..dessuten så er det ikke så fælt at man ikke kommer rundt dem.

 

Spillets store sjarm er hvordan kamp systemet funker syns jeg, det er ikke like klønete som Gothic 3 hvor du kunne angripe en hel gruppe hvor kun 1 av personene i gruppa slo tilbake...altså en ring med 1vs 1 helt til du hadde tatt knekken av alle (nei da, jeg elsker gothic for det =)

man ble lissom mer voldtatt i kampene.

 

Det kjipe var vel heste bugen, og at du kan stakke usansynlig mange items som gjorde at du ble alt for go, men det er jo fikset så vidt jeg vet =)

 

Hvis man er ute etter bedre combat system så må man prøve M&M Dark Messiah som er et fps/adventure spill...litt i en annen sjanger, men bedre combat system får du ikke....styre fireball hit...nei vent dit...hmm oops (ja dere skjønner)

 

jeg syns hvertfall at spillet var bra, når man ser bort ifra små quest bugs osv, reputation systemet varvel kanskje en smule simpelt...fikk litt for fort tillit osv til de forskjellig faksjonene.

Lenke til kommentar

Ble veldig skuffet i starten. Satset bare på online spilling og det virket ikke. Har nå i etterkant spilt singleplayer, og jeg må si at det er utrolig morsomt. Lenge siden jeg har spilt et så underholdende rpg, til tross for de småfeilene som finnes. :D

Lenke til kommentar

Nå har jeg ikke spilt så veldig lenge, men så langt er det litt nedtur etter Oblivion (ja, jeg er tilhenger av det spillet :D ). På den annen side er det litt urettferdig å sammenlikne med Oblivion, da det er helt annerledes, sikter da spesielt til det at man ikke kan velge rase, kjønn og klasse (noe som bidro sterkt til nedturen, jeg hadde gledet meg til den biten). Blokkere angrep kan man visst heller ikke gjøre, det trekker også litt ned.

 

Som mange før meg har påpekt allerede, så er ikke grafikken mors beste barn. Det er forsåvidt ikke mitt skjermkort heller, men selv på de laveste innstillinger er Oblivion mye flottere enn det her. Skjønt, det er litt blanda, synes jeg. Menneskene er helt grusomme å se på (de ville vært imponerende på slutten av 90-tallet), men i bakgrunnen ser naturen riktig lekker ut. Vannet er også helt fantastisk laget, så det er en merkelig mix av nydelig og råttent. Heldigvis er heller ikke jeg noen grafikkhore, som noen andre nevnte tidligere i tråden, så dette klarer jeg å ignorere etterhvert. Innholdet er tross alt mer avgjørende enn innpakningspapiret. ;)

 

Jeg har ikke spilt nok til å kunne dømme spillet for alvor ennå, men jeg tror alikevel det vil by på mye underholdning, bare man setter seg til med et åpent sinn, og ikke sammenlikner altfor mye med andre spill.

 

Ha en riktig god helg, alle sammen. :)

Endret av Nielsen75
Lenke til kommentar
Det ville vært bedre enn Oblivion hvis det ikke hadde vært for den jævlige voiceactingen.

9166250[/snapback]

 

Synes voiceactingen er akseptabel jeg - men savner innlevelse - og så synes jeg hovedpersonen er noe sarkastisk, men han er jo en mercenary så...

Lenke til kommentar

Stemmene er så elendig at de er til å gråte over, hver gang de snakker så må jeg bare le. De scenene hadde vært genial hvis man ikke kunne høre stemmene, slik at man kunne slenge på dialekter selv, og ikke høre på den idiotiske engelsken. Alt snakkes så rett, ingen forkortelser eller noe.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar
Stemmene er så elendig at de er til å gråte over, hver gang de snakker så må jeg bare le. De scenene hadde vært genial hvis man ikke kunne høre stemmene, slik at man kunne slenge på dialekter selv, og ikke høre på den idiotiske engelsken. Alt snakkes så rett, ingen forkortelser eller noe.

9166682[/snapback]

 

at det snakkes helt rett er jo faktisk ikke riktig - det er mange forkortelser og mye slang

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...