Gå til innhold

Two Worlds overgår Oblivion!?


Anbefalte innlegg

Spillet er greit nok det....

 

Dialogene er helt greie, det er ikke akkurat noe Vampire: Masquarade eller Planescape dialoger, men de er bedre enn i Oblivion. I Oblivion er det EN fyr som har stemmene til alle i en spesifikk rase(mann og dame).

 

I Two worlds er det større variasjon, og innlevelsen er vel grei nok den. Spillet er et stort åpent RPG spill, ikke et lite spill med småe områder som Vampire. Da blir det litt vel vanskelig å gi hundrevis av NPCer sine egne unike personligheter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste litt i brukermanualen for Two worlds - der var det veldig fokus på ulike guder etc. Lurer derfor om dette med guder er veldig dominerende i spillet, og om man som karakter må velge f.eks. en gud som man skal tilbe. Får man f.eks. oppdrag fra guder etc?

Endret av Swayne
Lenke til kommentar

Stressball eller håndklemme(eller hva nå du enn vil kalle det=)er genialt til sånn^^

Jeg likte den måten de hadde dialoger i two worlds på, altså de brukte lissom mere gammel enn bare det typiske britiske eller amrikanske språket...noe jeg likte veldig godt egentlig^^

Lenke til kommentar
Leste litt i brukermanualen for Two worlds - der var det veldig fokus på ulike guder etc.  Lurer derfor om dette med guder er veldig dominerende i spillet, og om man som karakter må velge f.eks. en gud som man skal tilbe.  Får man f.eks. oppdrag fra guder etc?

9114933[/snapback]

 

Jeg har spilt det ganske mye, og jeg kan ikke akkurat si at gudene har noen veldig stor innflytelse på spillet.

Lenke til kommentar

Eg har berre spelt spelet ei kort tid, og so langt er eg ikkje imponert:

* Det visuelle er veldig dårleg. No er ikkje det det viktigaste, men det skadar førsteinntrykket ein del. Det hjelp vel heller ikkje at hovudkonkurrentane, Gothic 3 og Oblivion, ser sopass bra ut (særleg Gothic 3).

* Skodespelet er veldig dårleg. Eg håpar eg venner meg til det etter kvart.

* Lydeffektane er fryktelege. Når eg slest mot dei små grøne folka (hugsar ikkje kva dei heiter), trur eg faktisk det gjer meir vondt for meg enn for dei når eg slår dei med sverdet.

* Spelet verkar veldig lett. Håper det forandrar seg når eg kjem lenger.

 

Manualen og eska ser skikkeleg fine ut, so det var litt rart å sjå kor dårleg presentasjonen av sjølve spelet var.

 

Men, som sagt, eg har berre spelt ei kort tid. Eg håpar at det vil ta seg opp etter kvart. Eg hadde eit dårleg førsteinntrykk av Gothic 2 òg, og det viste seg å vere veldig feil. Dette her blir neppe so bra, men det kan stadig vise seg å vere ein god RPG.

 

Men so langt verkar det meir som ein slags "poor man's Gothic".

 

Kay

Lenke til kommentar

Har spilt spillet et par uker nå, for min del er det nok så underholdene. Det jeg kan irritere meg over i dette spillet er som gunfreak19 sier med at fiendene ser ut til å ikke ta mer skade selv om våpenet er kraftigere. Stemmene i spillet er helt umulig å venne seg til (for min del hvertfall) og jeg ler hver gang helten åpner kjeften sin for å komme med en av de mangen geniale kommentarene sine. Jeg savner også noen legendariske våpen, selv om det kanskje ikke blir så lett å putte inn i spillet samtidig som de skal overgå de andre våpenene som så sat kan oppgraderes. En siste ting som irriterer meg er at det virker som om fiendene "går opp level" med deg. Skulle likt å sett at spillet ble vanskligere jo lengre du kom.

 

Men for all del, spillet er kanon gøy. :)

Lenke til kommentar

det var liksom litt kjipt da jeg fikk katana'n så var ejg 4 lvl for lav til å bruke den, og så at den kom til å skade masse da den hadde over dobbelt så mye i damige som det våpenet jeg brukte, og etter 4 lvl så får jeg endelig brukt det og det skader ikke noe mer,

 

så da var det bare å gå tilbake til det gammle våpent da jeg kan bruke skjold med det, så da kan jeg ikke bli blind

Lenke til kommentar

Kan jo være at disse orcene er bedre enn de gamle...

 

Min katana skader over 7000 med fire damage, dreper nesten alt på et slag. Orcene tåler kanskje 2 eller 3.

Problemet slik jeg ser det er at når jeg får critical, så skader jeg bare ca. dobbelt så mye som vanlig med sverd, istedenfor 500%. Med bue så funker criticalen greit :/

 

Så kan jeg heller ikke skade steinmonstre(Dvs. steingolems, steindrager osv.) med sverdet, magien min eller buen.

Sand dragons dreper jeg på ca. 10 slag, brukte godt over 100 på steindragen uten å skade den :/

Endret av Camper_killer
Lenke til kommentar

Har ikke merket noe til at bedre våpen ikke skader mer (har rundet spillet), men du må huske på at mye av skaden skyldes hvor sterk du er også. Den gikk sikkert ikke opp med det nye sverdet. På lvl 52, når jeg fullførte spillet, brukte jeg et tohåndssverd med ca. 2200-3300 dmg, med nærmere 4000 fire dmg. Skadet vel en 12-14.000 per sving tror jeg. Men som nevnt her, fiendene kan være motstandsdyktige mot forskjellige typer angrep, så det er en god idé å ha et par-tre våpen tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Har ikke merket noe til at bedre våpen ikke skader mer (har rundet spillet), men du må huske på at mye av skaden skyldes hvor sterk du er også. Den gikk sikkert ikke opp med det nye sverdet. På lvl 52, når jeg fullførte spillet, brukte jeg et tohåndssverd med ca. 2200-3300 dmg, med nærmere 4000 fire dmg. Skadet vel en 12-14.000 per sving tror jeg. Men som nevnt her, fiendene kan være motstandsdyktige mot forskjellige typer angrep, så det er en god idé å ha et par-tre våpen tilgjengelig.

9125727[/snapback]

 

 

Siden du har fullført spillet kommer vel du med en review snart? Hvordan vil du si spillet er sammenlignet med Oblivion? Forstår det ligger en god del under på grafikk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...