Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ikke bare å reise i helga. Om du bruker 3 dager som jeg på turen så kan du lett reist til Glasgow og tilbake fra Edinburgh.

 

Jeg jobber i en 50%-stilling som kun er kvelds- og helgejobbing, da jeg i tillegg har fulltidsstudier ved siden av. Så nei, det er ikke "bare" å dra en helg.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar

Etter alt for mye frem og tilbake med både tider og steder har vi endelig kommet frem til både tid og sted.

Gran Canaria første uken i februar, leter febrilsk etter ett hotell som er greit nå...

Tips tas imot med add.png og :D

 

Playa del Inglés har jeg blitt anbefalt av andre...

edit: tur og hotell er bestillt :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Etter alt for mye frem og tilbake med både tider og steder har vi endelig kommet frem til både tid og sted.

Gran Canaria første uken i februar, leter febrilsk etter ett hotell som er greit nå...

Tips tas imot med add.png og :D

 

Playa del Inglés har jeg blitt anbefalt av andre...

Fottur i fjellene, dersom du/dere liker slike ting, skal visstnok være en svært fin opplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Las Vegas baby! slutten av april 2011 ;)

 

 

Etter alt for mye frem og tilbake med både tider og steder har vi endelig kommet frem til både tid og sted.

Gran Canaria første uken i februar, leter febrilsk etter ett hotell som er greit nå...

Tips tas imot med add.png og :D

 

Playa del Inglés har jeg blitt anbefalt av andre...

edit: tur og hotell er bestillt :)

 

Kan også anbefale Playa del Ingles. Men hold deg borte fra jumbo center, eller hva det heter.

 

Jeg var der med 3 andre kompiser, vi hadde med oss indianer utstyr just for laughes... vi hadde ikke peiling på hvor vi var, men havnet visstnok på en homsebar... Indianer, homsebar, YMCA anyone?

 

vi tok noen minneverdige bilder, som vi nå kan se hintene lettere for at dette var en plass vi ikke burde gå :p

 

Hint 1:

 

Denne shemalen var veldig hot når vi kom, dog den eneste som lignet på ei jente i den baren.

post-54990-0-33574600-1294864920_thumb.jpg

 

Hint 2:

Drinkene...

post-54990-0-65781200-1294864927_thumb.jpg

 

Hint 3:

Fargen på menyen, og det faktumet at baren het FICTION...

post-54990-0-68143000-1294865091_thumb.jpg

 

Når vi begynte å bli litt obs på at det ikke var noen damer der, så gikk vi for å pisse for å gå videre. På dass var alle 4 veggene prydet med peniser :hmm:

 

Når vi gikk derfra stod det et skilt utenfor, som vi totalt overså: AFTER 11 PM BOYS ONLY!

 

Minnerik tur, og en veldig god, "this happens just in movies"-historie :p

 

Ellers var Playa del Inglés veldig kjekk :w00t:

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar

Du bør vite at det er 3 typer karnevalsfeiringer under hovedkarnevalet (de har masse lokale karneval resten av året) i Brasil:

 

1) Parader med sambaskoler. Her må man betale i dyre dommer for en stor kostyme og få opplæring i hvordan man skal bevege seg under paraden eller så må man betale litt mindre for å stå på en tribune og se på. Det er tradisjonell sambamusikk. De fleste i utlandet har kun hørt om denne typen karneval og Rio er det beste stedet for dette. Mange synes dette er den kjedeligste typen karnaval da man bare ser på store figurer fra langt unna og det er laget for rike turister.

http://www.youtube.com/watch?v=ac8iSxiHZXo

 

2) Parader med semitrailere med digre rigger med discjockeys eller grupper kalt Trio Electrico. Her får man den beste brasilianske populærmusikken. Kan sammenlignes litt med love parade, men med brasiliansk musikk og dans. Man kan betale for å komme innenfor tauet rundt sin favoritt-trailer og får da t-skjorte og litt utstyr for å skille deg ut, drikke og blir passet på. Salvador de Bahia er det beste for denne typen karnevalsfeiring.

http://www.youtube.com/watch?v=HRn2mIsWgdI

 

3) Mindre organiserte gatefester hvor det ikke er noe fast mønster på parader og hvor alle kan delta. Flere akustiske grupper spiller spredt omkring og perkusjonsgrupper spiler og masjerer på kryss og tvers. Det beste stedet for denen typen karneval er byen Olinda. Har vært med på dette og det var full fart og topp stemning gjennom hele natten.

http://www.youtube.com/watch?v=7J5v7mfPKrQ

 

Har ellers vært med på helt andre typer karneval i Karibien og i fjor var jeg med på Mardi Gras i New Orleans som også er en stor opplevelse. :cool:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal på spontantur til Vietnam, Kambodsja og Thailand om en uke, har 3 uker på meg og satser på å tilbringe størstedelen av tiden i Vietnam. Noen som har noen tips om steder å dra, hvordan reise best og billigst mulig osv?

 

Reiser forresten ikke fra Norge, men fra Shanghai, studerer her for tiden og har ferie under kinesisk nyttår / spring festival.

Lenke til kommentar

Siden det er tilpasset rike turister er det også ekstremt mange ran av turister i Rio under karneval.

 

 

Nice info, du reiser mye du? Jeg driter i karnvevalet hvis det øser med turrister. Kankje jeg heller reiser dit i sommerferien. Passer bedre grunnet skole uansett.

 

edit: Takk for svar! :)

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...