Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neste tur går til København i januar for å ha forsinket julebord med folka fra studietiden. Utrolig å tenke på, men jeg selv etter å ha bodd 5 år i Dk blir dette min første tur til København, utover utallige mellomlandinger på Kastrup...:nei:

 

Har bodd i København ett år (Gentofte, så er vel egentlig en forstad, men telles som en del av Stør København) og var vel kanskje inne i selve byen 3-4 ganger på den tiden. :p

 

Neste planlagte tur er skoletur til Tanzania i juni. Blir litt maling av en skole der nede, samt safari. Det tror jeg blir bra.

Lenke til kommentar
Neste planlagte tur er skoletur til Tanzania i juni. Blir litt maling av en skole der nede,
Er det noe de virkelig mangler i Afrika så er det arbeidskraft som er kompetent til en malejobb, helt umulig å finne der. :whistle:

 

Ja ikke sant, mye bedre å importere inkompetente ungdommer fra Norge istedenfor å skaffe folk der nede jobber...

 

Jaja, er skolen som arrangerer det og jeg må være med på et eller annet såkalt Global Awareness Program i løpet av videregående og dette var det som fristet mest. Vi har lignende prosjekter i Ladakh, India og Romania.

Lenke til kommentar

Var på et marked i Beijing i sommer; opprinnelig kinesernes kilde til eksotiske retter, i dag mer av en turistfelle for blekansikter som ønsket å spise skorpion og andre dyr som er best egnet til å tråkkes på. Selgerne var naturlig nok ivrige som få. En kar ropte som forventet «Scorpion! Scorpion!», han reklamerte for sine mange tusenben, «Flied centipede! Fleshly flied centipede!» – bortest i et hjørne var desperasjonen større og salget ikke akkurat strykende: «PeeeeNIS! PeeeeNIS!».

 

Hhehe, joda. Sett noen videoer på youtube om markeder i Kambodsja og Vietnam som ikke akkurat vekker appetitten til en Nordmann! Men, jeg drar ikke halve jorda rundt for å spise hamburgere på McDonalds, så selv den syke maten de har der nede skal testes.

 

Noe som er interessant med Kambodsja er jo det at de spiser tarantellaer der (edderkoppene). Dette fordi det var mangel på mat under Pol Pot sin tid, og dette var billig og lett tilgjengelig. De spiser det fortsatt, men er den dag i dag ikke avhengig av det for å overleve slik de var før.

Lenke til kommentar

Om det stadig foregår turer til Ladakh anbefaler jeg sterkt at du hiver deg på.

 

Å male en eller annen bygning er selvsagt det rene økonomiske vannvidd, neppe samfunnsøkonomien som står i sentrum ...

 

Turer til Tanzania og Ladakh går annenhvert år og jeg kunne bare dra på en av de i løpet av de to årene jeg er på skolen (personlig økonomisk sett) så valgte jeg Tanzania denne gang. Men fra de bildene og fortellingene fra de som var i Ladakh så virker det som om det var en utrolig opplevelse.

Lenke til kommentar

Turer til Tanzania og Ladakh går annenhvert år og jeg kunne bare dra på en av de i løpet av de to årene jeg er på skolen (personlig økonomisk sett) så valgte jeg Tanzania denne gang. Men fra de bildene og fortellingene fra de som var i Ladakh så virker det som om det var en utrolig opplevelse.

Ladakh var en opplevelse av de sjeldne, men prioriteringen fullt forståelig!

 

Er Ladakh stabilt?

Jepp. UDs reiseråd: «Utenriksdepartementet fraråder reise til eller opphold i delstaten Jammu og Kashmir, med unntak av Ladakh som ikke er strengt nødvendig.» Hender det er en del soldater på flyplassen i Leh ifbm troppetransport etc som gjør at det hele virker litt militært, men har ikke hørt noe om sikkerhetsproblemer i Ladakh.

Lenke til kommentar
Noe som er interessant med Kambodsja er jo det at de spiser tarantellaer der (edderkoppene). Dette fordi det var mangel på mat under Pol Pot sin tid, og dette var billig og lett tilgjengelig. De spiser det fortsatt, men er den dag i dag ikke avhengig av det for å overleve slik de var før.
De prøvde å lure meg til å spise en fisk som så ut som en Trilobitt, jeg lot meg ikke lure.
Lenke til kommentar

Reiser til Jamaica rett etter jul og blir der i 3 uker sammen med en kompis. Gleder meg til skikkelig late dager på stranda og en total avkobling fra hverdagens mas.

 

Hvordan er prisnivået på Jamaica i forhold til Norge? Hva koster f.eks. en god middag og en øl/drink? Hva koster det å leie en bil/scooter for en dag, hva er aldersgrensen og hva trengs av ID for å låne dette?

Lenke til kommentar

Hvordan er prisnivået på Jamaica i forhold til Norge? Hva koster f.eks. en god middag og en øl/drink? Hva koster det å leie en bil/scooter for en dag, hva er aldersgrensen og hva trengs av ID for å låne dette?

 

Prisnivået i Jamaica er billig. Regner med at dere skal oppholde dere rundt Montego Bay området?

 

Resten av øya (spesielt Kingston) ansees som farlig og har svært høy kriminalitet. Ikke finn på noe tull der.

 

PS: Eneste godkjente norsk ID er passet. Vet ikke hva aldersgrensen for å låne scooter først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...